schelpje3 schreef:Als ik zeg dat de muziek van nu ooit ook als klassieke muziek zal worden gedraaid (nou ja, niet alles natuurlijk) kunnen ze zich niet voorstellen.
Waarschijnlijk wel. Zijn we het toch nog ergens eens op muzikaal gebied!

Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Als ik zeg dat de muziek van nu ooit ook als klassieke muziek zal worden gedraaid (nou ja, niet alles natuurlijk) kunnen ze zich niet voorstellen.
StillAwake schreef:Het is ook niet zo dat ik je wil dwingen
Het kan alleen op sommige mensen een heel positieve uitwerking hebben.
Van jou weet ik overigens dat jij er qua muziek nogal andere meningen op na houdt dan ondergetekende, dus dat we het hier ook niet over eens zijn verbaasd me eigenlijk niet zo
schelpje3 schreef:Dat ging over de loeiende gitaren van metal he.
En dan zeg ik NEE.
Maar ik weet zeker dat we ergens een overeenkomstige smaak hebben hoor.
Er zijn tegenwoordig weinig openbare ruimtes zonder muziek, dus ongewild hoor ik wel eens iets voorbijkomen.
En ik hoor ook e.e.a. op de kamers van de kinders hier.
StillAwake schreef:Tja, ergens zullen we vast een liedje kunnen vinden wat we beiden kunnen waarderen
Je hebt al ergens gezegd dat je mijn zelfgebouwde gitaar in mijn avatar een mooi instrument vindt, dus ik kan heel veel van je hebben
schelpje3 schreef:Ik ben heus een aardig mens hoor![]()
En laat ik een goed gespeelde gitaarsolo nu heel erg kunnen waarderen, zo bij tijd en wijle.
Maar dan heb ik het dus niet over metal
schelpje3 schreef:Bij de buren kwam laatst een jongeman binnen, op zijn T shirt stond een vervaarlijk uitziend logo geprint met daaronder Lamb of God.
Ik vroeg hem wat dat inhield.
Nou mevrouw, dat is helemaal te coole muziek.
Hij ging er heel enthousiast over zitten vertellen.
Hoe de CD's heette, hij had ze allemaal, was naar een concert geweest.
Arme jongen toch.
En kun je dan nog beweren dat dit niet van de satan zou zijn?
Eén cd heet sacrament, zei hij.
schelpje3 schreef:Bij de buren kwam laatst een jongeman binnen, op zijn T shirt stond een vervaarlijk uitziend logo geprint met daaronder Lamb of God.
Ik vroeg hem wat dat inhield.
Nou mevrouw, dat is helemaal te coole muziek.
Hij ging er heel enthousiast over zitten vertellen.
Hoe de CD's heette, hij had ze allemaal, was naar een concert geweest.
Arme jongen toch.
En kun je dan nog beweren dat dit niet van de satan zou zijn?
Eén cd heet sacrament, zei hij.
StillAwake schreef:Wellicht is jouw mening over metal vooral gebaseerd op de (inderdaad vaak grove) uitingen als doodskoppen, zombies en geflirt met de dood.
Gebaseerd op de zangstijl "grunten" Dat grommerige geschreeuw.
Dat is iets waar ik ook een verschrikkelijke hekel aan heb. (zijn we het wéér eens![]()
)
Echter: ook dit wordt onder de metal gerekend: http://www.youtube.com/watch?v=SLrM6DIYUx4
Slechts gebaseerd op piano en zang...
Geen gitaarsolo, geen gehak op een drumstel.
Ik hoop dat je de tijd een keer neemt om het nummer te beluisteren, en dan misschien iets meer begrip voor mensen die claimen van metal te houden krijgt.
schelpje3 schreef:Ik zit momenteel te luisteren..... maar snap nog niet goed de tekst
Katlheen schreef:Tja, die tekst van Queen is wel bekend. Algemeen wordt aangenomen dat het over de geaardheid van Mercury ging. Hij heeft dat nooit toegegeven. Hij heeft inderdaad nooit gezegd waar het nummer over ging, de enige die er eventueel iets meer van zou weten, zou Roger Taylor (de drummer) zijn. Maar die zegt er net zo goed niets over.
Mercury heeft overigens nooit zijn geaardheid toegegeven, dat terzijde. Maar als je de tekst beluisterd, en uitgaat van de geaardheid waarmee Mercury worstelde toen hij het schreef, vallen de puzzelstukjes wel op zijn plaats. Neem daarbij ook de achtergrond van zijn cultuur mee, waar hij opgroeide etc etc. Dan snap je zo'n tekst ineens een stuk beter. Dat ene zinnetje wordt er altijd wel uitgehaald, maar dat is wel erg makkelijk. Dat is net zoiets als 1 vers uit een bijbelboek pakken, en daar van alles omheen plaatsen.
Als dat nu de reden moet zijn om niet op een nummer te stemmen, sorry. Ik stem ook, maar ik stem niet alleen op een tekst maar ook op de muzikale kwaliteiten van een nummer. En in die zin is Bohemian Rhapsody one of a kind. Alleen al het opname proces duurde 3 weken...
mealybug schreef:http://www.jesus-is-savior.com/Evils%20 ... ohnson.htm
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten