Wilsophie.
Ook in dit topic zie ik weer dat men niets begrijpt van de genade waarin wij mogen wandelen.
Men wil toch zo graag vasthouden aan die wet, omdat de wet nu eenmaal overtuigd van zonde.
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Er zijn mensen die Gods genade misbruiken. Ze zeggen: "Laten we zondigen, opdat de genade overvloediger zij. Laten we het kwade doen, opdat het goede daaruit zal voortkomen".
Satan legt erop toe tegen hen die zich de genade aanmatigen te zeggen dat het goed met hen is. Maar Gods kinderen maakt hij wijs dat zij onbeschaamd en brutaal zijn tegenover God. Ik heb nog nooit iemand die zich het geloof aanmatigde horen zeggen dat hij bang was dat hij een gestolen geloof had.
[b]Maar vaak heb ik oprechte en nederige zielen horen zeggen dat zij zo bang waren dat hun geloof niet het ware geloof uit God was. [/b]
Ach, waarom zou satan ook de mensen lastig vallen waarvan hij weet dat ze in het einde hem toch zullen toevallen?
Hij maakt zich druk met hen die door genade de juiste weg mogen bewandelen om aan zijn helse strikken te ontkomen. Dat is vanzelf de reden waarom Gods kinderen zoveel moeilijkheden van hem ondervinden. De schijngelovigen laat hij met rust, maar de ware nederigen haat hij.
John Bunyan
Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons.
Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
Als wij zeggen dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot leugenaar en is Zijn woord niet in ons.
ineke-kitty schreef:Wij zouden op de eerste plaats helemaal niet aan onze zonde denken, laat staan erover spreken.
Och.. ik had toch al geen instemming verwacht van iemand die ´I Will never regret THE things I did wrong´, ik zal nooit spijt krijgen van de dingen die ik fout doe, als onderschrift draagt. Christus bad: Vader, als het kan, laat deze drinkbeker voorbij gaan, en Wilsophie zegt gewoon, who cares, toch al vergeven, niet meer aan denken. Is dat niet een beetje dubbel?Wilsophie schreef:Het zo draaien van de boodschap van genade en trouw van God is natuurlijk ongeloof en ongeloof is zonde.
schelpje3 schreef:Die zonden kleven ons aan. [b]De grootste vijand van God woont in je eigen hart.[/b]
De mens van nature wil OP de troon van God gaan zitten.
Nooit eens bestrijding gemerkt Ineke-Kitty?
Nooit eens zoveel tegenspoed gekend, dat je geen raad meer wist?
Nooit eens God niet kunnen vinden?
Nooit eens in opstand gekomen?
Waren er geen zonden, dan waren er geen wonden.
Vind je het echt normaal om zulke dingen te zeggen? Nouja, dan maar blind. Dan verkeer ik tenminste in goed gezelschap. Want Wie is er zo blind als Mijn dienaar, doof zoals Mijn bode die Ik zend? Wie is blind zoals de volmaakte, blind zoals de knecht van de HEERE?
Mijn rechtvaardige zal uit geloof leven: geloven dat het waar is wat Paulus zegt, al zie je het niet: Met Christus ben ik gekruisigd en toch leef ik, dat is niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij.
ineke-kitty schreef:schelpje3: " Nooit eens bestrijding gemerkt? Nooit eens zoveel tegenspoed gekend, dat je geen raad meer wist? Nooit eens God niet kunnen vinden? Nooit eens in opstand gekomen?
Wat bedoel je met "bestrijding" ?
Wat "tegenspoed" betreft , daar kan ik inderdaad over "meepraten" in die 40 jaar dat ik wedergeboren ben, maar het is nooit voorgekomen dat ik " geen raad meer wist" , want de Heer zorgde keer op keer voor uitkomst.
"God niet kunnen vinden????" . vreemde vraagstelling wat mij betreft.
Van " opstand" is geen sprake, wel dat ik zo af en toe mijn "vragen" heb over gepaalde zaken die ik meemaak, maar dat is toch echt wat anders.
ineke-kitty schreef:schelpje: "Met bestrijding bedoel ik dat satan je influistert dat het voor jou niet is, dat je een te grote zondaar bent, of dat God toch niet naar je luistert"
Nee, van alle drie de punten, geen last van.
En wat ik zing? Ik ben zangeres, en ik zing dergelijke liederen nooit die jij als voorbeeld geeft.
Als ik optreed worden de mensen altijd blij van de liederen die ik zing.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten