Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor Bambi » 01 nov 2013 22:56

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 01 nov 2013 23:08

En zo constateer ik dat de kerkmens net zo onzinnig omgaat met de duivel en demonen als wat anderen uit ervaring vertellen met bepaalde groeperingen zoals Ineke en Pcrtje en er van verlost zijn.

Ik ben zo blij dat er mensen zijn die vanuit eigen ervaring aan kunnen tonen dat het je wordt aangepraat en dat de Bijbel dat totaal niet leert. Waar de Heilige Geest inwoning heeft kunnen geen demonen of kwade geest aanwezig zijn.
Ik zou het heel erg vinden als ik dwangneurose , paniekaanvallen of depressie of hyperventilatie of borderline zou toeschrijven aan de machten van de satan.
Ik denk dat menige gelovige erg verdrietig zou worden inclusief ik zelf.

Ook ik praat over gelovigen en niet over mensen die allerlei occulte zaken adoreren of erger. Die zijn bezeten, maar dat is ook zijn domein.
De Poster van Loesje staat Goddank niet in de Bijbel.
Wij zijn verlost van alles wat met de boze of de duisternis te maken heeft en wandelen in het Licht met de Here Jezus!!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 01 nov 2013 23:14

Overigens ben ik heel gelukkig voor iedereen die bepaalde neurosen heeft of hyperventilatie of angst of paniekaanvallen of eetstoornissen, noem maar op inmiddels goed behandeld kunnen worden door de reguliere geneeskunde en psychiaters en bepaalde ademhalingstechnieken en niet te vergeten, goede medicijnen.

](*,) Sommige "healings" of sessies of "diensten" gaan zo ver dat ze terugkeren naar de Middeleeuwen en sluiten deze mensen op of isoleren hen of doen vreselijke dingen via een zogenaamd gebed en handoplegging,
Dat moest verboden worden, maar ja het gaat onder de noemer van godsdienstvrijheid.
Laat ik maar stoppen, want ik maak me heel erg boos dat dit nog steeds in het geniep gebeurt, meer dan we denken vrees ik.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 23:19

Heel veel diagnoses worden gekoppeld aan materie zoals hersenen neutronen en transmitters...

In werkelijkheid liggen veel oorzaken in de geestelijke wereld. Ik ben erg dankbaar en blij dat er mensen zijn die de Stem van Jezus opvolgen, en inderdaad het evangelie vertellen, zieken de handen opleggen, en demonen uit drijven.

Er zijn zoveel geneesmiddelen die alleen maar emoties onderdrukken, en als je er mee stopt dan zit je met de gebakken peren. Jezus is de oplossing, en ik zeg niet dat medicijnen per defenitie verkeerd zijn maar in riligeus nederland word wel accupuntkuur. en ander gesnor uit de duisternis toegelaten zoals ook een magnetiseur.

Ga niet naar zulke mensen, maar ga naar God!!

Met vriendelijke groet.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 23:25

Op een gegeven moment komen de farizeers en schriftgeleerden naar Jezus toe, en zeggen u drijft door beelzabul demonen uit. Maar dan antwoord Hij : Geen koningrijk is tegen zichzelf verdeelt, dus de satan drijft niet de satan uit.

Gods Geest doet dat, en laster Hem niet!!

Mvg.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 01 nov 2013 23:52

De Bijbel zegt onder het nieuwe verbond dat "Niets in zichzelf onrein is dan die acht het onrein te zijn" en als ik baat heb bij bepaalde genezingstechnieken bij een deskundige arts dan mag ik God ervoor danken.
Als die man occulte zalf heeft gebruikt bijvoorbeeld en ik word erdoor genezen als gelovige in Jezus Christus dan mag ik God ervoor danken.
Je weet niet half wat er in de medische wereld omgaat en als je consequent wil zijn dan moet je net als andere religieuze mensen naar God gaan met alles en niet naar de dokter.
Waarom moet ik met psychische ziekten naar God en met lichamelijke ziekten naar de dokter?
Leg dat eens uit, is dat niet inconsequent?

Ander voorbeeld als ik pompoensoep wil eten dan heb ik niets met halloween.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 nov 2013 23:59

Wilsophie schreef:De Bijbel zegt onder het nieuwe verbond dat "Niets in zichzelf onrein is dan die acht het onrein te zijn" en als ik baat heb bij bepaalde genezingstechnieken bij een deskundige arts dan mag ik God ervoor danken.
Als die man occulte zalf heeft gebruikt bijvoorbeeld en ik word erdoor genezen als gelovige in Jezus Christus dan mag ik God ervoor danken.
Je weet niet half wat er in de medische wereld omgaat en als je consequent wil zijn dan moet je net als andere religieuze mensen naar God gaan met alles en niet naar de dokter.
Waarom moet ik met psychische ziekten naar God en met lichamelijke ziekten naar de dokter?
Leg dat eens uit, is dat niet inconsequent?

Ander voorbeeld als ik pompoensoep wil eten dan heb ik niets met halloween.

Je mag met allebei naar God gaan. Ik geloofde ook dat psychiaters en hun medicijnen door de Heer gegeven waren. Verdiep je eens in de oorsprong en de gedachten van Jung. Lekker hoor die medicijnen, een dag later lag ik aan de slootkant met een mislukte zelfmoordpoging. Nee dank je, ik vraag God liever.
Ik wil niet zeggen dat het allemaal slecht is, maar het hielp geen zier, sindsdien zat ik in de ellende. Ik blijf er ver uit de buurt.
Laatst gewijzigd door Boerin op 02 nov 2013 00:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 nov 2013 00:00

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2013 00:18

@Bambi

Inderdaad erken ik dat de mens vol met emoties, en gevoelens zit! En die behoort men niet te verwarren met demonen! Maar als je merkt dat iets je wil aanzetten tot geweld, en je hebt daar jaren last van, en er word een geest van geweld uitgedreven, en daarna zijn die neigingen weg kan ik je zeggen dat ik Jezus enorm dankbaar ben daarvoor!!

Wat ik ook geleerd heb is dat je laten leiden door Gods Geest een grote voorwaarde is in bevrijdingspatoraat! Mensen denken soms zoveel zelf en dan krijg je taferelen dat er 5 mensen een zogenaamde demon staan uit te drijven die er niet is!!

Ik snap heel goed dat je jezelf dan niet prettig voelt.

Er is zoals ik zelf gemerkt heb, is er veel onkunde hierover, en sommige denken in eigen kracht een demon te kunnen verjagen, en dan lukt het ook niet. Alleen door Jezus gaan ze weg!!

P.s Bedankt voor je tekst met de wapenuitrusting!:-)

Mvg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 nov 2013 13:59

"wat ik ook geleerd heb is dat je laten leiden door Gods Geest een grote voorwaarde is in bevrijdingspastoraat"

Van wie heb je dat geleerd als ik vragen mag?

We laten ons toch sowieso "leiden" door Gods Geest in alles wat wij zouden doen?

Overigens is dat mij ook aangepraat door degenen die in het "bevrijdingspastoraat" zaten.
Ik heb dat altijd op z'n minst een vreemde "voorwaarde" gevonden, afgezien van de zogenaamde " bediening" die men daarvoor zou moeten hebben.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2013 16:11

@ineke-kitty

Hoe kom je nou weer aan de leugen, dat wij alles onder leiding van Gods Geest zouden doen? Als je de Heilige Geest er bewust om vraagd leid Hij je!! Dus bewust het vragen!

Er gebeuren heel veel vleselijke zaken onder Christenen, en dat heeft niets met de Geest te maken dus helaas moet ik ook deze fabel weer naar de prullemand verwijzen;)

Mvg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 nov 2013 16:19

"Leugen?????"

wel, Gods Geest WOONT in mij, dus hoef ik Hem niet "te vragen" of Hij mij wil leiden.

Er IS dus GEEN plaats voor welke leugen dan ook in mijn wandel met de Heer.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2013 16:25

Ik zeg niet dat Gods Geest niet in jou woont;) Ik zeg dat het onzin is om er maar van uit te gaan dat Gods Geest je zomaar leid... Je zal Hem wel om leiding moeten vragen;)

Hoop dat ik nu duidelijker ben!

Mvg.

P.s Als het waar zou zijn wat je zegd, waarom zou Paulus er dan op aandringen om door de Geest te wandelen, als dat al vanzelf zou gaan? Had Paulus het niet hoeven zeggen toch;)?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 02 nov 2013 16:34

Ik heb ook duidelijk gezegd dat we ons zouden moeten laten leiden door Gods Geest.
Dat dat niet altijd zo is, moge duidelijk zijn.

Echter heeft dat niets te maken met een speciale " bediening" in het zogenaamde bevrijdingspastoraat, wat jij suggereert.

Wij ZOUDEN ons dus ALTIJD in elke omstandigheid laten leiden door Gods Geest.
DAT is wat ik gezegd heb.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2013 16:39

Dan zijn we het van harte met elkaar eens over de leiding!!;) Ik moet er meer om bidden ontdek ik nu;)

Enne over de direckte leiding van Gods Geest bij bevrijdingspastoraat, komen we samen misschien niet uit, maar ik weet uit eigen ervaring dat Gods Geest ZEKER wil werken op die manier!!

Een goed weekend, en een vriendelijke groet:-)

Terug naar “Archief”