Dat heeft Schelpje dan misschien niet goed.
Jezus heeft ook geen hulp gehad en dat blijkt wel uit Zijn totale verlatenheid, die Hij voelde.
Moderator: Moderafo's
Teus schreef:O.. je was er ook bij? Grijp ik zomaar iets uit de lucht of doel je te zeggen dat ik lieg?
En je wil me even uitleggen wat het wel betekend. Je antwoord slaat de plank mis.
Bambi schreef:Goed lezen, Teus.
schelpje3 bedoelt, dat als je zoiets meemaakt als Job, is het vanuit onszelf onmogelijk om God te blijven loven.
Daar moet God genadig zijn geweest en Job er wel bij geholpen hebben.
Was dat niet wat God Zelf aan Job liet zien?
Bambi schreef:Of denk je, dat Gods Genade je alleen maar ten deel valt bij de bekering en je het verder niet meer nodig hebt?
Rozijn schreef:
In Hebreeën 12:
16 Dat niet iemand zij een hoereerder, of een onheilige, gelijk Ezau, die om een spijze het recht van zijn eerstgeboorte weggaf.
17 Want gij weet, dat hij ook daarna, de zegening willende beërven, verworpen werd; want hij vond geen plaats des berouws, hoewel hij dezelve met tranen zocht.
worden de tranen van Ezau genoemd.
Onlangs merkte een predikant op dat "dezelve" in vers 17 niet teruggaat op de plaats des berouws, maar op de zegening. Ezau ging niet op zoek naar berouw, maar wilde zonder berouw toch de zegen krijgen.
Eigenlijk heel aangrijpend. Wel verlangen naar een/de zegen, maar geen schuld willen belijden. Hoe is dat met ons?
schelpje3 schreef:
Deze geschiedenis is heel aangrijpend eigenlijk. En net wat je zegt, waar lees je nog van het in de schuld komen? Wordt daar niet te gemakkelijk overheen gestapt? Want de Heere Jezus heeft toch alle schuld betaald?
Ik lees sowieso (op forum) heel weinig over berouw en tranen.
schelpje3 schreef:Deze geschiedenis is heel aangrijpend eigenlijk. En net wat je zegt, waar lees je nog van het in de schuld komen? Wordt daar niet te gemakkelijk overheen gestapt? Want de Heere Jezus heeft toch alle schuld betaald?
Ik lees sowieso (op forum) heel weinig over berouw en tranen.
Rozijn schreef:Hoe komt dat dan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten