|
NB : het wemelt van de artikelen op het WWW, maar de bijbel zelf is echt beter ...

Moderator: Moderafo's
coby schreef:Het is veel later dan ik dacht. De eindtijdopwekking komt eraan en de opname en grote verdrukking. Opname is helemaal niet weggaan van de aarde, maar in een oogwenk veranderd worden. De Paulus bekering en dan Zijn werken kunnen doen en de eindtijdoogst.
http://www.articlesbase.com/christianit ... 95777.html
http://www.debka.com/article/23183/US-s ... f-decision
Wanneer komt de grote opwekking nou? De een zegt nu, de ander later.
Boaz schreef:Marnix, waarom denk jij dat er een grote opwekking gaat komen? Ik denk eerder het tegenovergestelde.
Jezus zegt Zelf (in Lucas 18:8) ''....Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?'
En In 2 Thess. 2:1,3 staat: 'En wij vragen u dringend, broeders, met betrekking tot de komst van onze Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem,..... Laat niemand u op enigerlei wijze misleiden. Want die dag komt niet, tenzij eerst de (Boaz: geloofs-) afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is, ...'
Hero schreef:@coby ... eerst komt de grote verdrukking -- en pas tegen het einde komt de opname ....
|
NB : het wemelt van de artikelen op het WWW, maar de bijbel zelf is echt beter ...
learsi schreef:
Hoi coby, zou je eens in eigen woorden uit willen leggen hoe dat nu zit met "opname" en "de Paulusbekering" ?
bvd
hg
Learsi
Je post is zo chaotisch dat ik er geen chocola van kan maken.Zo maar wat voorbeelden. Ik geloof er helemaal in in ieder geval. Ik dacht eerst dat Jezus terugkwam voor de opname, maar eerst maakt Hij ons nog een bruid zonder vlek of rimpel voordat Hij dat doet en een bruid zonder vlek of rimpel doet Zijn werken en grotere nog dan deze.
Eerst zou dit evangelie van het Koninkrijk in de hele wereld gepredikt worden: hetzelfde evangelie als wat Jezus predikte, gepaard gaand met tekenen en wonderen o.a. Maakt al de volken tot Mijn discipelen.
Wie denk je dat die zonen Gods zijn dan?De schepping wacht met reikhalzend verlangen op het openbaar worden der (geestelijk volwassen) zonen Gods.
Romeinen 8
Jakobus 5
7 Hebt dus geduld, broeders, tot de komst des Heren! Zie, de landman wacht op de kostelijke vrucht des lands en heeft geduld, totdat de vroege en late regen erop gevallen is. Handelingen was de vroege regen, dat er weer zoiets gebeurt bedoel ik dus met opwekking. 3000 man bekeerd op een dag en zo, mensen die genazen in Petrus' schaduw, zulk soort dingen.
In moslimlanden komen al veel moslims tot Jezus die een visioen van Hem krijgen.
Wilsophie schreef: Wie denk je dat die zonen Gods zijn dan?
Het is toch logisch dat als die zonen Gods geopenbaard worden, dat er eerst een aanstelling tot zoonschap moet plaatsvinden. En aan wie worden zij geopenbaard?
Wacht deze schepping echt reikhalzend? Dus moeten we lezen in welk verband dit gezegd wordt en niet zomaar wat teksten plukken en op onszelf toepassen.
Wilsophie schreef:Ik heb nog nooit in een genezingsdienst een dode zien opstaan.
coby schreef:Want allen die Hem aangenomen hebben heeft Hij macht gegeven om zonen (huios, niet teknon) Gods te worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten