Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Opwekking

Berichtdoor Hero » 11 aug 2013 12:28

@coby ... eerst komt de grote verdrukking -- en pas tegen het einde komt de opname ....
|
NB : het wemelt van de artikelen op het WWW, maar de bijbel zelf is echt beter ... :)
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2013 12:30

Ik volg het niet meer. Wanneer komt de grote opwekking nou? De een zegt nu, de ander later.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 11 aug 2013 13:04

coby schreef:Het is veel later dan ik dacht. De eindtijdopwekking komt eraan en de opname en grote verdrukking. Opname is helemaal niet weggaan van de aarde, maar in een oogwenk veranderd worden. De Paulus bekering en dan Zijn werken kunnen doen en de eindtijdoogst.
http://www.articlesbase.com/christianit ... 95777.html
http://www.debka.com/article/23183/US-s ... f-decision

Hoi coby, zou je eens in eigen woorden uit willen leggen hoe dat nu zit met "opname" en "de Paulusbekering" ?

bvd
hg
Learsi

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 11 aug 2013 15:06

Marnix schreef:
Wanneer komt de grote opwekking nou? De een zegt nu, de ander later.

Marnix, waarom denk jij dat er een grote opwekking gaat komen? Ik denk eerder het tegenovergestelde.

Jezus zegt Zelf (in Lucas 18:8) ''....Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?'

En In 2 Thess. 2:1,3 staat: 'En wij vragen u dringend, broeders, met betrekking tot de komst van onze Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem,..... Laat niemand u op enigerlei wijze misleiden. Want die dag komt niet, tenzij eerst de (Boaz: geloofs-) afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is, ...'

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 16:57

De Bijbel leert op veel plaatsen dat wij als gelovigen bewaard worden voor de Toorn van God, of anders genoemd , de benauwdheid van David of de Grote Verdrukking. Dat impliceert dat de Gemeente van Gelovigen die in de Bijbel de "wederhoudende macht van satan" wordt genoemd als eerste van de aarde wordt weggenomen alvorens die benauwdheid waarvan de dagen verkort zijn voor het Joodse volk tot 1260 dagen zullen komen vlak nadat de wederhoudende macht van de aarde is weggenomen.
Dan lijkt het alsof er geen gelovigen meer zijn, maar God voorziet in de 2 getuigen die in Jeruzalem ook dood gevonden zullen worden nadat zij het Woord gepredikt hebben, en op dat getuigenis komen er144.00 Israëlieten tot geloof die vervolgens aan de volkeren zullen prediken, weer een klein gelovig overblijfsel. Waardoor er altijd een route is om te ontkomen aan de toorn van God.

Dat Jeruzalem bij die gelegenheid verwoest wordt en dat er een afgodsbeeld aanbeden zal worden laat ik verder buiten beschouwing. Ik lees nergens iets over een massale opwekking integendeel, al in de dagen van Noach waren het er 8 en in de dagen van Elia en Elisa ook een kleine minderheid.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2013 17:36

Boaz schreef:Marnix, waarom denk jij dat er een grote opwekking gaat komen? Ik denk eerder het tegenovergestelde.

Jezus zegt Zelf (in Lucas 18:8) ''....Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?'

En In 2 Thess. 2:1,3 staat: 'En wij vragen u dringend, broeders, met betrekking tot de komst van onze Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem,..... Laat niemand u op enigerlei wijze misleiden. Want die dag komt niet, tenzij eerst de (Boaz: geloofs-) afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is, ...'

Ik stel niet dat die opwekking komt, ik stel vragen aan hen die stellen dat die
komt. Je kan dus beter aan hen vragen waar ze dit aan ontlenen, ik denk uit teksten uit openbaring.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 11 aug 2013 19:40

Hero schreef:@coby ... eerst komt de grote verdrukking -- en pas tegen het einde komt de opname ....
|
NB : het wemelt van de artikelen op het WWW, maar de bijbel zelf is echt beter ... :)

Ik geloof het ook ja. Ik moet al die onzin niet meer lezen.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 11 aug 2013 19:43

learsi schreef:
Hoi coby, zou je eens in eigen woorden uit willen leggen hoe dat nu zit met "opname" en "de Paulusbekering" ?

bvd
hg
Learsi

Ik weet niet of dit wel klopt hoor. M'n voorganger zei net: oh ja de zoveelste dwaling. Ik dacht de laatste tijd zoiets dat we een openbaring zouden krijgen dat onze oude natuur dood is met Christus, maar ik weet het ook niet meer eerlijk gezegd.
Het zou wel overeenkomen met die eindtijdvisie van Tommy Hicks.
http://homepages.ihug.co.nz/~revival/hicks.html
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 20:52

Zo maar wat voorbeelden. Ik geloof er helemaal in in ieder geval. Ik dacht eerst dat Jezus terugkwam voor de opname, maar eerst maakt Hij ons nog een bruid zonder vlek of rimpel voordat Hij dat doet en een bruid zonder vlek of rimpel doet Zijn werken en grotere nog dan deze.
Eerst zou dit evangelie van het Koninkrijk in de hele wereld gepredikt worden: hetzelfde evangelie als wat Jezus predikte, gepaard gaand met tekenen en wonderen o.a. Maakt al de volken tot Mijn discipelen.
Je post is zo chaotisch dat ik er geen chocola van kan maken.
Eerst maar even de bruid zonder vlek of rimpel.
De gelovigen zijn Eén in Christus en Hij is de Bruidegom, dus de Gemeente kàn de Bruid niet zijn. Bovendien is de Gemeente mannelijk en zou opgroeien tot een volwassen Man, dat zij vrouwelijk is ten opzicht van Het Hoofd zoals Paulus schrijft, is omdat het Lichaam altijd onderdanig is aan het Hoofd. Dat is bij ons ook zo. En daarom is mannelijk en vrouwelijk een kwestie van verhoudingen.
De Bruid is Israël en dan een gelovige natie bestaande uit 12 stammen, het heeft niets te maken met de toevergadering tot Hem zoals beschreven door Paulus.
Het evangelie van het Koninkrijk Gods wordt nu gepredikt, maar het Koninkrijk der hemelen dan wel het Koninkrijk met Jeruzalem als Hoofdstad met de troon van Davids waarom de Zoon van David Zijn domicilie zal innemen is een heel andere kwestie, ook de tekenen en wonderen zoals beschreven in Jacobus zijn pas aan de orde in de volgende bedeling en niet voor ons.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 20:55

De schepping wacht met reikhalzend verlangen op het openbaar worden der (geestelijk volwassen) zonen Gods.
Romeinen 8
Wie denk je dat die zonen Gods zijn dan?
Het is toch logisch dat als die zonen Gods geopenbaard worden, dat er eerst een aanstelling tot zoonschap moet plaatsvinden. En aan wie worden zij geopenbaard?
Wacht deze schepping echt reikhalzend? Dus moeten we lezen in welk verband dit gezegd wordt en niet zomaar wat teksten plukken en op onszelf toepassen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 21:05

Jakobus 5
7 Hebt dus geduld, broeders, tot de komst des Heren! Zie, de landman wacht op de kostelijke vrucht des lands en heeft geduld, totdat de vroege en late regen erop gevallen is. Handelingen was de vroege regen, dat er weer zoiets gebeurt bedoel ik dus met opwekking. 3000 man bekeerd op een dag en zo, mensen die genazen in Petrus' schaduw, zulk soort dingen.
In moslimlanden komen al veel moslims tot Jezus die een visioen van Hem krijgen.

De Jacobusbrief is geschreven aan de 12 stammen in de verstrooiing, dat is opmerkelijk want wij spreken altijd over de 10 stammen in de verstrooiing en denken dat de 2 stammen in Israël wonen, dat lijkt me een misverstand, maar het geeft wel aan wie de geadresseerden zijn van deze brief, dus om de vroege en spade regen een plaats te geven in Handelingen en de spade regen vandaag lijkt me niet juist.
De lankmoedigheid wordt gevraagd van broeders maar er staat een periode achter namelijk tot de parousia des Heeren, ( aanwezigheid) immers Hij is de landman die de oogst zal binnenhalen. Kortom de hele brief moet nog plaatsvinden. Er zullen namelijk in de Grote Verdrukking ook mensen tot geloof komen, gelukkig en voor hen moet er genezing zijn willen zij het Koninkrijk binnen kunnen gaan op aarde. Dat is hun bestemming en dus zullen er zelfs doden opgewekt worden en zal men gezalfd worden met olie. Daarom staat er het voorbeeld van Elia in vers 17, dat staat er niet zomaar maar omdat de bekende of beruchte drie en een half jaar van Grote Verdrukking, ook die periode beslaat. Uiteraard kunnen we veel leren uit de Jacobusbrief, in overdrachtelijke zin, maar de letterlijke vervulling is in de volgende 6e bedeling. Ik heb nog nooit in een genezingsdienst een dode zien opstaan. En je kunt niet de helft van de profetie toepassen op het heden en de rest op de toekomst, zo werkt de Bijbel nu eenmaal niet.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 11 aug 2013 21:19

Wilsophie schreef: Wie denk je dat die zonen Gods zijn dan?
Het is toch logisch dat als die zonen Gods geopenbaard worden, dat er eerst een aanstelling tot zoonschap moet plaatsvinden. En aan wie worden zij geopenbaard?
Wacht deze schepping echt reikhalzend? Dus moeten we lezen in welk verband dit gezegd wordt en niet zomaar wat teksten plukken en op onszelf toepassen.

Want allen die Hem aangenomen hebben heeft Hij macht gegeven om zonen (huios, niet teknon) Gods te worden.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 11 aug 2013 21:21

Wilsophie schreef:Ik heb nog nooit in een genezingsdienst een dode zien opstaan.

In Afrika en China gebeurt het sowieso (raised from the dead van Reinhard Bonnke) en ik heb het ook een keer gehoord van een stel in Nederland die ook in de kerk van Zijlstra zaten destijds.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 21:45

Allang is bekend en gepubliceerd dat het leugens waren en/of trucjes. Het zijn grove leugens, er is nog nooit iemand uit de dood opgestaan op heel de aardkloot niet. Bovendien zal men daarna toch weer sterven. Het opstaan van doden in de Jacobus brief heeft tot gevolg dat ze eeuwig leven in het Koninkrijk, dus het kàn niet gebeuren in deze tijd. Onmogelijk! Laat je niks wijsmaken ook niet op You tubefilmpjes, allemaal trucage.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 21:50

coby schreef:Want allen die Hem aangenomen hebben heeft Hij macht gegeven om zonen (huios, niet teknon) Gods te worden.

Inderdaad, maar die zoonstelling moet nog plaats vinden. Dat gebeurt namelijk bij Zijn wederkomst, al is dat een breed begrip. Maar als al Zijn engelen bij Hem zijn dan zijn dat de gelovigen die elders zonden Gods genoemd worden. Dat wil wel zeggen dat er eerst een moment moet zijn geweest dat we naar Hem toegaan anders kunnen wij niet met hem nederdalen als Hij Zijn voeten op de Olijfberg zet, want daar zijn we bij. Dus kan de opname van de Gemeente niet na de Verdrukking komen, maar is het Gods Eerste Agendapunt. De zoonstelling vindt dus plaats bij de opname van de Gemeente, zo simpel is het. Zonen worden dus aangesteld. Daarom werd Hij de Zoon van God bij Zijn opstanding want toen werd "HIJ Heden gegenereerd". Daarom zijn wij Christenen en geen "Jesus people".

Terug naar “Archief”