Moderator: Moderafo's
Rozijn schreef:En waar in de Bijbel zullen we dit terug vinden? En waar in de Bijbel staat dat de kennis van dit getal ons ook maar enigermate dichter bij de zaligheid brengt?
Eigenlijk weet ik niet wat ik denken moet, Arco. Ben je serieus of zit je de gek te drijven met de puzzelzusters...
Arco schreef:
Kennis van getallen brengt ons niets dichter bij de zaligheid. Daarom zou ik willen oproepen om het getal 666 niet te veel te bespreken. Want dat is niet het belangrijkste.
Maar als je het dan toch over getallen wil hebben. Heb het dan over het getal van de Messias. Door dat getal zou je kunnen herkennen of we het hebben over een valse messias of de Ware Messias. Dus dan hebben we het over het getal 888.
Waar komt dat getal vandaan? Er zijn verschillende verwijzingen naar het getal 8. Maar kijk ook eens naar de getalswaarde van de naam Jezus in het Grieks.
Faramir schreef:Ik heb het eigenlijk nooit begrepen, die hang van sommige christenen naar numerologie.
Arco schreef:1. Geen van al deze getallen maakt ons zalig, zoals eerder gezegd.
2. Maar kunnen we een extra dimensie geven aan de rijkdom aan het Woord van God.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten