maaarten schreef:Deze dingen zijn goed, in zover het tot de eer van God strekt. De valse profeten doen ook wonderen, daar waarschuwt Jezus voor. Maar als deze dingen van God kunnen ze zeker onder de noemer goede werken geschaard worden!
@maaarten ... wanneer wij menen te weten, wat volgens ons : *DE eer van God* zou wezen, plus dat als uitgangspunt nemen, dan zul je meemaken dat binnen de kortste keren 'r wederom : "ketters" gebrandstapeld worden, en ook weer "heksen" gewogen -- want, wij weten maar ten`deele, wat echt tot eer van God is !! -- oftewel : wij kunnen ons daarin ook wel eens vergissen -- immers, wie refereert aan *DE valse profeten*, suggereert ook inderdaad te weten : wie hun zouden zijn ...!?
maaarten schreef:Ik mag toch hopen dat jij gelooft, wedergeboren bent en je heil van God verwacht! Ik doel dan niet op perfectie of zoiets, maar, over het algemeen vernomen, vertrouw je toch ook op God dat Hij genadig is, in plaats van te denken dat je het zelf wel klaarspeelt met die goede werken!
na mijn bekering, heeft dat *proces van wedergeboorte*, gelukkig niet stil`gestaan -- voortdurend werd ik door de HG aangespoord : de Waarheid te zeggen tegen gezapige & zelfingenomen machthebbers ....
maaarten schreef:Pas als we een nieuwe schepping zijn in Jezus, kunnen we goede werken doen. Alles daarvoor is wetticisme en valse godsdienst!
ook niet`gelovigen kunnen *goede werken* doen -( uit God's genade )- echter dan zie je vaak hoe het resultaat van hun inspanning : ter aarde valt ...?