Faramir schreef:Het centrum hier is ook populair om te wonen maar het is vaak zo dat winkels de ruimte boven hun zaak niet willen verhuren. Om voornamelijk praktische redenen (geen eigen ingang/trapopgang). Dat wordt dan gerealiseerd zodat de praktische problemen weggenomen worden. Uiteindelijk is het een win/win situatie voor iedereen.
Een eigen opgang is dan inderdaad wel een eis. Maar als op die manier de verpaupering een halt kan worden toegeroepen is een dergelijke investering zeker de moeite waard.
Helaas liep ik een paar weken geleden langs mijn favoriete modelbouwzaak. Het bord "opheffingsuitverkoop" hing pontificaal in de etalage. De eigenaar stopt ermee vanwege zijn leeftijd, en niemand neemt het over.
Het winkeltje was in de wijde omgeving enig in zijn soort, en dat is dus wél kaalslag.
De opschoning van het winkelbestand waar ik op doel is meer de vele kledingzaken met identiek assortiment, het waanzinnig aantal drogisterijen (in sommige winkelstraten zitten er 4) en het beangstigend grote aantal schoenwinkels wat wel eens uitgedund mag worden..