Opname van de gelovigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Opname van de gelovigen?

Berichtdoor xsidd » 01 jul 2013 17:14

@Hero

Ja, ik begrijp dat Jezus het juiste geloof bedoeld, en bedoelde. Mag ik je vragen wat het evangelie op maat inhoud?

Mvg.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 jul 2013 19:44

xsidd schreef:@Hero
Ja, ik begrijp dat Jezus het juiste geloof bedoeld, en bedoelde. Mag ik je vragen wat het evangelie op maat inhoud?

@xsidd ... ja, gewoon dit >

2-Timotheus 4:3 "... Want er komt een tijd, dat [de mensen]
de gezonde leer niet [meer] zullen verdragen, maar omdat hun
gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich leraars zullen
bijeenhalen, {4:4} dat zij hun oor van de waarheid zullen
afkeren en zich naar de verdichtsels keren ..."
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 jul 2013 10:06

@Hero

Weet je waarom ik je dit vraag?

Ik ben zelf in veel gemeenten, en gemeenschappen geweest, en heb onderzocht voor mezelf wat en wie er nu gelijk heeft, of er dicht bij de hele waarheid zit.

Er is zoveel binnen uiterst links en uiterst rechts in Kerkelijk Nederland! Van de oud.ger.gem tot de pinksterbeweging, ook al is het frapante dat er ook veel overeenkomsten zijn tussen deze twee bewegingen.

Allemaal denken ze dat ze de waarheid kennen...

Dus wat is de gezonde leer? Allemaal denkt men dat ze zeer gezond zijn. Ik denk dat ik maar gewoon Bijbel blijf lezen, en op die God te vertrouwen, die nooit los laat wat Zijn Hand begonnen is.

En op die tekst die je geeft.. Ja, wanneer is die tijd? Nu? Ik heb bij sommige gemeenten gedacht, van ja dit gaat hier in vervulling, dat ze alleen leraars hebben die hun gehoor strelen...

Maar ook die mensen, denken dat ze de rechte waarheid in handen hebben! Persoonlijk geloof ik dat veel verwarring binnen kerkelijk Nederland ervoor zorgd dat de uitspraak van de tegenstander van God, verdeel en heers jammer genoeg waarheid word...

Mvg,

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 jul 2013 20:33

@xsidd ... zelfs in die vroeger ooit zo levendige pinkster beweging, zou ik mij heden : rot vervelen -- het verschil met de grote & traditionele kerken, is ondertussen te verwaarlozen -- de apostelen en profeten, hebben zij uit hun midden verjaagd -- wel weet men 'r nog wat 'r geschreven staat, maar men voert het allang niet meer uit -- dus : wie de waarheid doet, die wordt (( in navolging van Jezus )) ook zelf 'n stukje waarheid ....

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 jul 2013 23:13

@Hero

Ik zie dat toch anders. Als ik kijk naar de Ger.Gem Vlisingen waar Dominee Vreugdenhil staat, denk ik dat ik nog veel van hem kan leren! Er zijn zeker nog wel goede leraren, maar de vraag is of ze niet onderdrukt worden door een aantal leraren die graag de boventoon voeren.

Ik hoop op verandering binnen alle kerken, ten goede!

Met vriendelijke groet,

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 jul 2013 21:36

xsidd schreef:Ik zie dat toch anders. Als ik kijk naar de Ger.Gem Vlisingen waar Dominee Vreugdenhil staat, denk ik dat ik nog veel van hem kan leren! Er zijn zeker nog wel goede leraren, maar de vraag is of ze niet onderdrukt worden door een aantal leraren die graag de boventoon voeren

@xsidd ... zeker weten -- doch, dat de leeraars zelfs elkaar onderdrukken, dat komt omdat de apostelen & profeten 'r niet (kunnen) zijn, daar in hun kerk ....

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 09 jul 2013 19:07

De afval is volgens mij van het ware geloof, wetteloosheid, wat ook in Mattheus staat: dan zullen velen geergerd worden en elkaar overleveren en elkaar haten, de (agape) liefde van de meesten zal verkillen.
De opname is volgens mij als de hele kerk heilig en een is:
Romeinen 8 Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. 19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods. 20 Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil van) Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, 21 in hope echter, omdat ook de schepping zelf van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid zal bevrijd worden tot de vrijheid van de heerlijkheid der kinderen Gods.

Efeze 4:10
Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen. 11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Dan zal de kerk volwassen zijn en heilig en vol van Zijn liefde en de werken doen die Jezus deed. Dan komen er zeer velen tot bekering en dan zal de antichrist ons willen vervolgen en is de opname. Maar ik las ook een keer dat er meerdere opnames zijn, ook nog een midtrib, weet het ook niet precies.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 jul 2013 19:28

Beste ... Coby,
wat mij opvalt is jouw gezonde & evenwichtige kijk op zulke dingen -- iets wat ik bij hardline reformatorischen, doorgaans mis !? -- doch het gaat inderdaad om de AFval van het juiste geloof ....

coby schreef:Dan zal de kerk volwassen zijn en heilig en vol van Zijn liefde en de werken doen die Jezus deed. Dan komen er zeer velen tot bekering en dan zal de antichrist ons willen vervolgen en is de opname. Maar ik las ook een keer dat er meerdere opnames zijn, ook nog een midtrib, weet het ook niet precies

:) vleesetende amerikanen, nemen graag een *mid(t)rib* -- doch effe serieus : die amerikanen met hun pre`trib rapture, alsook hun mid`trib rapture, zijn gewoon theologisch de weg kwijt -- immers, nadat de deur is gesloten, zegt de bijbel, wordt 'r niemand meer toegelaten tot het feest ...!!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 jul 2013 21:46

Hero schreef:
Het zal gebeuren, vlak voor de Wederkomst -- het gaat zuiver om een logistiek probleem -- want de gelovigen die straks in de eindtijd leven, zullen er zeer veel zijn -- dus zonder opname, zou Jezus indien Hij wederkwam, let op : zo'n 1000 jaar lang, miljarden handen moeten schudden -- dat is ONdoenlijk -- vandaar, dat Jezus die gelovigen eerst tot zich haalt -- dan weten ze ook hoe Hij 'r in werkelijkheid uitziet -- wil je nog de juiste bijbeltekst ?
@meiske ... zodra Jezus weer terug (op aarde) is, zal Hij ook weer dingen op een *aardse* manier doen -- bvb : drinken van de vrucht van de wijnstok ... zoals Hij ook zelf zegt, trouwens ?

NB : deze tekst gaat over de opname >

Johannes 14:2 "... In het huis mijns Vaders zijn vele woningen
... want Ik ga heen om u plaats te bereiden ; {14:3} en wanneer
Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal
u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben ..."

NB : de opname is echt vlak`voor de wederkomst ....

@Hero, de wederkomst is niet vlak na de opname. Na de opname, die overigens zeer aanstaande is komt eerst de 7 jarige verdrukking waar de duivel geheel losgelaten wordt en daarna komt het duizendjarig vrederijk. Daarin kom Jezus zelf regeren 1000 jaar lang terwijl de duivel gebonden is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 jul 2013 21:57

coby schreef:De afval is volgens mij van het ware geloof, wetteloosheid, wat ook in Mattheus staat: dan zullen velen geergerd worden en elkaar overleveren en elkaar haten, de (agape) liefde van de meesten zal verkillen.
De opname is volgens mij als de hele kerk heilig en een is:
Romeinen 8 Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. 19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods. 20 Want de schepping is aan de vruchteloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar om (de wil van) Hem, die haar daaraan onderworpen heeft, 21 in hope echter, omdat ook de schepping zelf van de dienstbaarheid aan de vergankelijkheid zal bevrijd worden tot de vrijheid van de heerlijkheid der kinderen Gods.

@Coby hier heb je het over het 1000 jarige rijk.

Efeze 4:10
Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen. 11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Dan zal de kerk volwassen zijn en heilig en vol van Zijn liefde en de werken doen die Jezus deed. Dan komen er zeer velen tot bekering en dan zal de antichrist ons willen vervolgen en is de opname. Maar ik las ook een keer dat er meerdere opnames zijn, ook nog een midtrib, weet het ook niet precies.

Die vele die tot bekering komen is in het 1000 jarige rijk wanneer de duivel gebonden is en Jezus zelf regeert.
De vervolging door de antichrist is in de 7 jarige verdrukking vlak na de opname.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jul 2013 22:01

Dus het is zo...
opname van gelovigen.. dan 7 jaar verdrukking, maar de gelovigen maken dat niet mee. En dan dat 1000 jarig vrederijk... dan kunnen er nog ongelovigen, gelovig worden. En na die 1000 jaar wat dan??? En waar blijven die gelovigen dan die opgenomen zijn?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 jul 2013 22:21

pol schreef:Dus het is zo...
opname van gelovigen.. dan 7 jaar verdrukking, maar de gelovigen maken dat niet mee. En dan dat 1000 jarig vrederijk... dan kunnen er nog ongelovigen, gelovig worden. En na die 1000 jaar wat dan??? En waar blijven die gelovigen dan die opgenomen zijn?

@Pol
In de 7 jarige verdrukking kan men zeker bekeerd worden maar moeten het bekopen met hun hoofd, onthoofding.
men moet dan kiezen voor het teken in de hand of het voorhoofd. Dat teken is een chip om te kopen en te verkopen en weet je, die chip hebben ze al gemaakt en passen ze in Amerika al toe. Nog even nuanceren en hij is klaar. en moet je de keuze maken. Gods volk maakt dit niet mee omdat het net na de opname is. Ik ben zo blij met deze wetenschap, het betekend voor mij dat mijn Heiland me over een niet al te lange tij komt halen. Ik hoop deze week nog, wat....vannacht.

In het 1000 jarige vrederijk komen vele tot bekering. Jezus zelf regeerd en de duivel is gebonden. Het is een geweldige tijd, de leeuwen zullen met da lammetjes vertoeven, de mensen worden 1000 jaar oud. Voor Gods kinderen geen aantijgingen meer door de duivel. Pol, ik mag het allemaal van boven af zien, mooi he.
De gelovigen die opgenomen zijn mogen het allemaal van boven af zien gebeuren.
Na het 1000 jarig rijk zal de aarde vergaan niet door water zoals beloofd aan Noach maar deze zal verbranden en komt er een nieuwe Hemel en een nieuwe Aarde. Op de aarde komt het Vaderhuis en daar mogen Zijn kinderen wonen. Een supergroot Huis ik dacht vanaf Nederland naar Italie zo lang en breed en ook zo hoog. De maten staan ook in de Bijbel.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 jul 2013 07:48

Teus schreef:@Pol
In de 7 jarige verdrukking kan men zeker bekeerd worden maar moeten het bekopen met hun hoofd,
Als ik het goed begrijp, ben je dus een pretribulationist: eerst een opname van de gelovigen en daarna een verdrukking van 7 jaar.
Mijn vraag is: wie worden er dan verdrukt als er geen gelovigen zijn? En hoe wordt iemand bekeerd als er geen gemeente meer is die het Woord verkondigt?
Bij dit alles moet ik aan zo'n filmpje denken waarbij opeens alle gelovigen in een flits verdwenen zijn. Mooie science fiction, maar Bijbels vind ik het niet. Als Jezus spreekt over de grote verdrukking in Matth. 24, dan waarschuwt Hij de gelovigen, niet de ongelovigen. En daar lezen we niets over een opname voorafgaand aan die tijd. We lezen wel over hoe gelovigen hier in moeten staan. Want Jezus zegt: "Zo ook u, wanneer u al deze dingen zult zien, weet dan dat het nabij is, voor de deur." (Math. 24:33). En in Luk. 21 (dat over dezelfde dingen gaat) lezen we over vervolgingen en haat richting de gelovigen voorafgaand aan de komst van Jezus. De grote verdrukking treft dus hen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 jul 2013 08:17

elbert schreef:Als ik het goed begrijp, ben je dus een pretribulationist: eerst een opname van de gelovigen en daarna een verdrukking van 7 jaar.
Mijn vraag is: wie worden er dan verdrukt als er geen gelovigen zijn? En hoe wordt iemand bekeerd als er geen gemeente meer is die het Woord verkondigt?
Bij dit alles moet ik aan zo'n filmpje denken waarbij opeens alle gelovigen in een flits verdwenen zijn. Mooie science fiction, maar Bijbels vind ik het niet. Als Jezus spreekt over de grote verdrukking in Matth. 24, dan waarschuwt Hij de gelovigen, niet de ongelovigen. En daar lezen we niets over een opname voorafgaand aan die tijd. We lezen wel over hoe gelovigen hier in moeten staan. Want Jezus zegt: "Zo ook u, wanneer u al deze dingen zult zien, weet dan dat het nabij is, voor de deur." (Math. 24:33). En in Luk. 21 (dat over dezelfde dingen gaat) lezen we over vervolgingen en haat richting de gelovigen voorafgaand aan de komst van Jezus. De grote verdrukking treft dus hen.

De grote verdrukking is een joods Verhaal, dat plaats zal vinden, nadat de gemeente al is opgenomen, denk ik.
Het getal 7 en vele andere symbolen en numeriek, dieren etc in Openbaring, wijzen op de periode ''na die dagen''.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 jul 2013 09:33

Teus schreef:@Hero, de wederkomst is niet vlak na de opname. Na de opname, die overigens zeer aanstaande is komt eerst de 7 jarige verdrukking waar de duivel geheel losgelaten wordt

@Teus ... jij verkondigt : islam !! -- een verdrukking van slechts zeven jaar ((( ipv de bijbelse 15 a 22 jaar ))), is door amerikaanse schrijvers, uit de koran gehaald -- en zo heeft die vreemde opvatting, een een eigen leven gevonden binnen het *christelijke* wereldje ....

NB > de verdrukking waar Jezus voor waarschuwt, die duurt : 15 a 22 jaar ....

Terug naar “Archief”