boer schreef:Hoe dan ook, de Bijbel zegt dat we alles mogen eten wat het vleeshuis te koop heeft.
Bijvoorbeeld een lekker struisvogelbiefstukje

Moderator: Moderafo's
boer schreef:Hoe dan ook, de Bijbel zegt dat we alles mogen eten wat het vleeshuis te koop heeft.
benefietdiner schreef:Het gaat er niet om in dit topic wat we wel en niet mogen eten, de vraag is of de Bijbel er iets over zegt. Dan zegt de Bijbel er dus weldegelijk wat van.
Koosjer eten bijvoorbeeld.
Koosjer eten is volgens de joodse spijswetten bereid. De joodse wet kent veel voorschriften m.b.t. bereiden en eten van voedsel. Deze vinden hun oorsprong in de Tora. De bekendste voorschriften zijn het verbod op het eten van varkensvlees, paling en schelpdieren, en het verbod om melk- en vleesproducten gelijktijdig te nuttigen. In een kosjere keuken wordt rekening gehouden met al deze bepalingen.
Orthodoxe joden hanteren deze spijswetten nog steeds. Gelovige joden, of joden die de traditie respecteren, eten daarom ook geen varkensvlees. De meeste christenen beschouwen de spijswetten op hen echter niet van toepassing. Enkele religieuze groeperingen, zoals de Zevendedagsadventisten houden zich ook aan de spijswetten.
Een bewijs is wel dat als wij ons zouden houden aan de spijswetten er 90 % minder hart en vaatziektes zouden zijn.
In China zal het wat meer voorkomen, want ja als je nu eenmaal toch een hond hebt kun je hem net zo goed opeten, vaak hebben deze mensen weinig keuze en hond lijkt me redelijk goedkoop eten daar.
Cail schreef:Ik heb alweer heel lang geleden op een Duits actualiteitenprogramma gezien hoe in Korea (zal wel Zuid zijn geweest) een hond werd afgeslacht, of beter gezegd doodgemarteld.
Ik kan de beelden nog zo voor me halen als ik wil, maar ik zal het nalaten om ze hier te beschrijven.
Wilsophie schreef:En als het in ons Europa al moeilijk is de regels te beheersen wat willen we dan met onze vinger naar genoemde landen?
Cail schreef:Daar heb je gelijk in.
En dan kunnen we het ook nog hebben over de enorme hoeveelheid landbouwgronden in landen waar mensen honger lijden maar waar uitsluitend gewassen worden verbouwd om veevoer van te maken dat weer bestemd is voor ons slachtvee.
hubert schreef:
Ik ben een paar keer in China geweest en ik kan je zeggen dat voor een restaurant vaak een hele dierentuin is opgesteld. Het is echt treurig om te zien. Die honden aan een boom gebonden. Die katjes in kleine kooitjes. Slangen, schildpadden, vissen. Kippen met de poten aan elkaar gebonden enz. enz.
Daar valt nog een wereld te winnen.
Nergens wordt volgens mij zo netjes met dieren om gegaan als in Nederland, al is de PvdD het daar waarschijnlijk niet mee eens.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten