God zegt, door jezelf te bekeren.
xsidd schreef:
Kunt u dat niet? Heel begrijpelijk! Ik kan het ook niet uit mezelf, maar het is 1000 procent zeker, dat als u met uw zonden naar Jezus zal gaan, Hij u zal leiden op de paden van waarheid en gerechtigheid. Hij zal u de kracht geven, zodat u kracht heb gekregen om zich te bekeren! Nooit kan men zeggen, of zich beroemen op het feit van bekering!
Absoluut wel! Zeker kunnen we ons zelf bekeren. Zo jammer dat hele volks(kerk)stammen niet weten wat het verschil is tussen bekering en wedergeboorte. Bekeren is "wenden tot" als je je tot God bekeerd zoek je God. je kunt je ook tot mohamed of budha bekeren het heeft helemaal niets met wedergeboorte te maken. Het is een vrije keuze net zo als je zegt ik neem een bak koffie of ik neem hem niet. Sorry, als je enige heftigheid in dit schrijven bespeur maar ik wordt het zo zat dat God altijd maar te kort gedaan wordt door deze foute beredeneringen.
God zegt in Zijn Woord meer dan 100x bekeert u! Zou God ons iets opdragen wat we niet kunnen? God vraagt het niet, Hij zegt dat we het moeten doen, het is een bevel. Als we het niet doen laat God je lopen en zal je t.z.t. straffen, niet alleen om de zonden maar temeer omdat je Hem niet serieus genomen hebt, niet geloofd hebt dat je jezelf bekeren moet en God je dan van je zonden wilt verlossen. Nogmaals Hij zegt het meer dan 100x in Zijn Woord.
Hij zegt daarbij "kom zoals je bent” Het maakt niet uit, homo, tatoeages, verslaafd, wat je gedaan hebt het maakt voor God niets uit, als je voor Hem kiest zal Hij eeuwig voor je zorgen en van je houden met een onuitsprekelijke liefde.
Het is 100% genade maar ook 100% onze eigen verantwoording.
Je kunt het doen, God om vergeving vragen, als je het met een oprechte wil doet zal Hij je zeker helpen en als je daarbij vraagt in je leven te komen en echt wilt dat Hij over je regeert zal Hij het zeker doen, God wil niets liever, Hij wilt dat elk mens zich bekeerd, Hij heeft zijn Zoon gegeven voor ALLE mensen. Jezus Christus heeft betaald voor ALLE mensen.
Dus… hou op met die uitverkiezing, het is van de duivel, denk je dat God mensen gemaakt heeft om te willen laten creperen in de hel? God hebt de keuze gemaakt, Hij koos voor alle mensen, nu zijn wij aan de buurt, een beslissing voor eeuwig.
God krijgt altijd de eer, Als we straks voor Hem staan zal elke knie zich buigen en elke tong zal belijden maar het kan te laat zijn. Hier op aarde verlangt God het van ons, als we voor Hem staan is het te laat Hij zal zeggen “ik heb je nooit gekend”.
Kleine kinderen en verstandelijk gehandicapten? Zolang ze niet tot het verstand gekomen zijn of hebben ben ik er van overtuigd dat ze voor altijd voor Gods troon mogen juichen. God zegt "Laat de kinderen tot mij komen en verhinder ze niet" M.a.w. Ze zijn van Mij en oordeel niet over hen.
Het volgende wil ik nog even vertellen.
Een collega zei een poosje terug tegen me “het mag niet hé, van jullie geloof, tatoeages.
Ik was verbaasd over de vraag en antwoordde “ Ik geloof niet dat God het goed vindt dat ik het doe maar waarom vraag je dit?” Hij zei “ik had eerder een collega die naar de kerk ging en die zei dat ik in de hel kom omdat ik een tatoeage heb”. Ik kreeg spontaan kippenvel en dacht, weer zo’n geïndoctrineerde kerkganger door de duivel bewerkt en denk beter te weten als de wil van God.
Ik mocht gelijk vertellen over de grootheid van God. Ik heb een korte tijd een geweldig gesprek met deze collega gehad.
Zo gebruikt God de duivel om van Hem zelf te kunnen getuigen, mooi hé. De duivel is slim en sluw maar aan de andere kant zo stom om dit niet te kunnen bedenken.