xsidd schreef:Wat me bezig houd op dit moment is dat de overheid Gods dienares is, maar dat die dienares wel heel ver is afgeweken van de weg van God naar mijn mening....
De overheid is niet "gods dienares" - en gelukkig maar - dankzij de scheiding tussen kerk en staat. De overheid mag weliswaar waken over de handhaving van de godsdienstvrijheid, maar moet zelf neutraal blijven.
Maar goed, als sommigen willen geloven dat er een god bestaat en dat die god de overheid op de één of andere manier in het leven heeft geroepen, wie ben ik dan om hen tegen te houden... zolang er niet gemorreld wordt aan de scheiding tussen kerk en staat, en persoonlijke geloofsovertuigingen niet tot wet verheven worden, allemaal prima.
Waarin ik het overigens wél met je eens ben, is dat er inderdaad een heleboel mistoestanden bestaan: de gewone jan-met-de-pet die moet opdraaien voor de graaicultuur in de banksector, boetes en taksen die door de overheid niet gebruikt worden als een oprecht middel om de samenleving beter te ordenen, maar als een bron van inkomsten (bvb. het verhogen van taksen op sigaretten en alcohol: het is de overheid daarbij heus niet om onze gezondheid te doen, maar wel om het in evenwicht brengen van de begroting), enzovoort... Maar de enige manier om die toestanden aan te pakken is ofwel te stemmen voor politici die bereid zijn de problemen aan te pakken, ofwel zélf in de politiek gaan en proberen er iets aan te doen...