Overheid Gods dienares?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Overheid Gods dienares?

Berichtdoor Wim2600 » 28 feb 2013 13:38

xsidd schreef:Wat me bezig houd op dit moment is dat de overheid Gods dienares is, maar dat die dienares wel heel ver is afgeweken van de weg van God naar mijn mening....

De overheid is niet "gods dienares" - en gelukkig maar - dankzij de scheiding tussen kerk en staat. De overheid mag weliswaar waken over de handhaving van de godsdienstvrijheid, maar moet zelf neutraal blijven.

Maar goed, als sommigen willen geloven dat er een god bestaat en dat die god de overheid op de één of andere manier in het leven heeft geroepen, wie ben ik dan om hen tegen te houden... zolang er niet gemorreld wordt aan de scheiding tussen kerk en staat, en persoonlijke geloofsovertuigingen niet tot wet verheven worden, allemaal prima.

Waarin ik het overigens wél met je eens ben, is dat er inderdaad een heleboel mistoestanden bestaan: de gewone jan-met-de-pet die moet opdraaien voor de graaicultuur in de banksector, boetes en taksen die door de overheid niet gebruikt worden als een oprecht middel om de samenleving beter te ordenen, maar als een bron van inkomsten (bvb. het verhogen van taksen op sigaretten en alcohol: het is de overheid daarbij heus niet om onze gezondheid te doen, maar wel om het in evenwicht brengen van de begroting), enzovoort... Maar de enige manier om die toestanden aan te pakken is ofwel te stemmen voor politici die bereid zijn de problemen aan te pakken, ofwel zélf in de politiek gaan en proberen er iets aan te doen...
Laatst gewijzigd door Wim2600 op 28 feb 2013 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 28 feb 2013 13:41

xsidd schreef:
@Allemaal

Tja, nu gaat het inhoudelijk over wat ik zei, maar wat vinden jullie er nu van dat dit zo maar mag, kan en gebeurd zonder dat er iemand tegen onrecht in opstand komt?

Groet:-)

Met 'dit' bedoel je allerlei verschillende dingen. En tegen veel misstanden wordt wel degelijk geprotesteerd en actie ondernomen.
Maar ik krijg de indruk dat jij vanachter de pc verzucht dat niemand wat doet. Wat doe je zelf om al dat onrecht te bestrijden?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 feb 2013 13:47

Tante Pollewop schreef:Wat wil je eraan doen? Protesteren? De overheid vervangen? Geen overheid? Zelf regeren? :mrgreen:

Protesteren heeft net zo veel zin als een emmer water van de zee naar de zee dragen naar mijn mening.

De overheid inderdaad vervangen. Ook het belastingstelsel, zorgstelsel, en justitieel stelsel.

Zelf regeren?

Dan kan Prins Willem Alexander zijn gang gaan, en hebben we geen democratie meer.

Groet:-)

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Overheid Gods dienares?!

Berichtdoor xsidd » 28 feb 2013 13:51

@Kvinna

Citaat"

Met 'dit' bedoel je allerlei verschillende dingen. En tegen veel misstanden wordt wel degelijk geprotesteerd en actie ondernomen.
Maar ik krijg de indruk dat jij vanachter de pc verzucht dat niemand wat doet. Wat doe je zelf om al dat onrecht te bestrijden?

einde citaat "

Wat bedoel je met dit dan?

Denk je nu echt dat een emmer met handtekeningen veel efeckt heeft? Ik geloof het niet... wel iets, maar niet veel.

Je kan die indruk krijgen van mij, en dat laat ik bij jou:-)

Ik ben zelf vrijwilliger bij het Roke kruis, en help ouderen, en ook gehandicapten.

En ik maak mensen wakker, en ik hoop op mede steun van hen.

Wat ik zou willen?

Lees het antwoord aan tante wollepop maar hiervoor...

Enne wat doe jij eraan, aangezien je mij ter verantwoording roept?:-)

Ik doe aardig tegen je, maar ik had eerlijk gezegd alweer een messcherpe opmerking verwacht van je...

Niet geheel ondenkbaar in de Reformatorische gezindte is mijn mening. Daar waar de liefde zou moeten zijn, moet je vooral niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken anders zijn er gelijk een aantal gegadigden die je kop er wel graag af willen hakken;)

Nou succes met je motivering wat je zelf tegen "dit"onrecht doet:-)

Groet

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 28 feb 2013 14:18

Jij bent degene die achter de computer hoofdschuddend zegt: niemand doet iets.
Tja, dan kun je de wedervraag verwachten: wat doe je zelf dan?

Prima als je vrijwilligerswerk bij het Rode kruis doen, maar dat heeft met al die dingen die je opnoemt niet zoveel te maken. Loop je mee in de Mars voor het leven? Ben je lid van de NPV, Schreeuw voor leven, SGP of CU, etc? Schrijf je protestbrieven aan de regering? Sta je, desnoods in je eentje, te demonstreren op het Malieveld? Staat je geld bij een goede bank ipv een graaibank?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 28 feb 2013 15:22

xsidd schreef:Het komt er bij mij op neer dat je iets onderuit wil halen waarvan iedereen heel goed weet dat men als overheid het hier soms aardig verprutst...
Wat ik dus probeer aan te geven is dat dus lang niet "iedereen" (wat jij hier nu zegt) vindt dat de overheid het verprutst. Uit christelijke overtuiging sta ik eerder achter de huidige abortuswetgeving dan achter een 'abortus mag nooit-wetgeving'.

xsidd schreef:Tja, nu gaat het inhoudelijk over wat ik zei, maar wat vinden jullie er nu van dat dit zo maar mag, kan en gebeurd zonder dat er iemand tegen onrecht in opstand komt?
Ik zie het probleem niet: waarom gaat het nu zo slecht dan? De crisis, ja, maar daar is de Nederlandse overheid niet hoofdverantwoordelijk voor.
"Een libelle zweeft over het water..."

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 feb 2013 15:22

Ik vind ook niet dat onze overheid zo ontzettend slecht bezig is.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 feb 2013 19:08

@Wim2600

In de contekst dat Paulus aanhaalt dat de overheid een dienares van God is, had de staat ook vrijwel niets met kerk zijn te maken, dus ik ben het oneens met je in dit opzicht.

@Pcrtje

Ik respecteer uiteraard je mening, maar ik ben tegen de abortuswet hoe die nu is.

Als ik je vertel dat een verstandelijk gehandicapte nu niet meer naar de opvang kan, maar naar huis word gestuurd terwijl die man of vrouw een verstand heeft i.v.m een 3 jarig kind, wat doet jou dat dan?

Wil je deze dingen dan gewoon niet zien omdat jou of mijn positie beter is?

Ik denk aan het verhaal van de barmhartige sameritaan, en ik bedoel het niet verwijtend naar je, maar ik hoop dat je je bewust word van iets...

@Kvinna

Je kan insunueren dat ik zou gezegd hebben dat niemand wat doet, maar dat is onwaarheid. Natuurlijk doen mensen wat er tegen maar die methoden werken blijkbaar niet. En ik heb je wedervraag beantwoord.

Ik wacht op antwoord op mijn vraag wat jij dan doet, want je hebt wel commentaar op mij als individu, en ook reageer je op dit onderwerp, maar zelf vertel je nog niet wat jezelf doet...

Of wil je het van tafel wuiven?;)

Dan moet je harder blazen denk:P

En om weer antwoord te geven op jou, en je tweede vraag. Ik ben lid van schreeuw om leven, en ik heb protest brieven geschreven aan de regering, en ook de Koningin.

Waarom stel je deze vragen aan mij?

Is dat niet omdat je denkt dat je door deze vragen mij een test af kan leggen, zodat ik maar moet zwijgen of niet?

Wat denk je zelf madam...;) En geld heb ik niet veel... En al zou ik het hebben dan zou ik het weg geven:-)

@Tante Pollewop

Ik zeg niet dat deze overheid alleen slecht bezig is, maar wel dat er dingen grondig mis gaan, en dat het stelsel van ambtenaren goed ziek is... Dat er veel geldwolven zijn die omdat niemand er echt wat aan doet, gewoon hun gang kunnen gaan... En de rest wat ik je noemde.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 28 feb 2013 21:01

Xsidd schreef:maar wat vinden jullie er nu van dat dit zo maar mag, kan en gebeurd zonder dat er iemand tegen onrecht in opstand komt?

Xsidd schreef:Je kan insunueren dat ik zou gezegd hebben dat niemand wat doet, maar dat is onwaarheid. Natuurlijk doen mensen wat er tegen maar die methoden werken blijkbaar niet.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 mar 2013 09:20

xsidd schreef:@Tante Pollewop

Ik zeg niet dat deze overheid alleen slecht bezig is, maar wel dat er dingen grondig mis gaan, en dat het stelsel van ambtenaren goed ziek is... Dat er veel geldwolven zijn die omdat niemand er echt wat aan doet, gewoon hun gang kunnen gaan... En de rest wat ik je noemde.

Maar hoe zou je het willen veranderen?
Ik kan niet zoveel met geklaag over de overheid en calimerogedrag over christelijke onderwerpen zonder te horen hoe het beter zou kunnen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 01 mar 2013 09:49

xsidd schreef:Als ik je vertel dat een verstandelijk gehandicapte nu niet meer naar de opvang kan, maar naar huis word gestuurd terwijl die man of vrouw een verstand heeft i.v.m een 3 jarig kind, wat doet jou dat dan?

Nou xsidd, grijp je kans! Je zal vast wel een spaarpotje hebben, en wellicht kan je kerk wat bijdragen. Dan kan je je eigen huis mooi omtoveren tot opvanghuis voor dit soort trieste gevallen.

Niet zeuren maar aanpakken heeft mijn vader mij altijd geleerd....

Als je het niet erg vind relativeer ik het enigszins, de situatie in Nederland voor verstandelijk gehandicapten is nog altijd vele malen beter dan in 95% van de rest van de wereld..

xsidd schreef:Wil je deze dingen dan gewoon niet zien omdat jou of mijn positie beter is?

Ik denk dat Pcrtje begrijpt dat als je je over elke zielige situatie zo druk gaat maken dat je dan bezig blijft. Daarnaast begrijpt hij/zij waarschijnlijk ook goed dat simpelweg klagen op een anoniem forum erg, maar dan ook erg, weinig uithaalt...

xsidd schreef:Ik denk aan het verhaal van de barmhartige sameritaan, en ik bedoel het niet verwijtend naar je, maar ik hoop dat je je bewust word van iets...

En ik hoop dat jij ons als goede sameritaan een voorbeeld kan bieden door je huis om te bouwen tot opvang.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 mar 2013 11:25

@Tante Pollewop

Aan jou het antwoord, en het is denk ook een antwoord voor Kvinna...

Ik zou graag een nieuwe Christelijke jonge partij zien ontstaan, die eerlijk en rechtvaardig, en met bewogenheid de mensen het goede aan zou mogen reiken.

Ik weet dat de SGP er al is, maar op 1 of andere manier groeit die partij niet zo krachtig.

Hartelijke groet,

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 mar 2013 11:26

@Lockstock

Ik doe mijn best!!:-)

Jij ook?

Hartelijke groet

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 01 mar 2013 11:37

xsidd schreef:Ik weet dat de SGP er al is, maar op 1 of andere manier groeit die partij niet zo krachtig.
Hoe heet dat ook alweer? Secularisering ofzo?
"Een libelle zweeft over het water..."

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 mar 2013 11:45

:mrgreen:

mijn politieke voorkeur komt nog het dichtst bij het CDA in de buurt, maar toch heb ik bij de laatste verkiezingen niet op een christelijke partij gestemd omdat ik vond dat het programma van een van de andere partijen christelijker was dan de christelijke partijen. 8)

xsidd schreef:...het goede aan zou mogen reiken.

Hoe?

Terug naar “Archief”