Wat heb jij met de koningin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maaarten

Re: Wat heb jij met de koningin?

Berichtdoor maaarten » 29 jan 2013 16:35

hubert schreef:Het is mij trouwens een raadsel waarom er met name in refokringen zo wordt gedweept met deze familie, die werkelijk alles deed/doet wat God verboden heeft of wat in deze kringen geleerd wordt als goddeloos. Ik heb heel wat gebeden moeten aanhoren over hen die in hoogheid zijn gezeten, terwijl zij zich lekker uitleefden op de Dag des Heeren. En wij maar zuchten in die kerk!
Maar ja, het volk is dom en bijziend.

Nee hoor, het volk waar jij vandaan komt heeft blijkbaar goed zijn Bijbeltje gelezen:
"Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid." 1 Tim 2:1-2

en elders zegt Paulus over de overheid:
"Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt." Rom 13:7

Bedenk wel dat Paulus het hier heeft over overheden die hem vervolgden, uiteindelijk tot de dood aan toe.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 29 jan 2013 16:52

Ja de vader van Maxima heeft mogelijk vuile handen. Echter ik denk dat niemand die "made in China" producten koopt of die bij shell tankt e.d. heel hard met de vingers mag wijzen.

In 1978 waren er wat mensen die protesteerden toen Nederland meedeed aan het WK voetbal in Argentinie (bloed aan de paal), Jan Pronk was een van hen, veel andere politici hielden hun mond. Toen WA en Maxima trouwden was Pronk vrij mild, terwijl andere politici ook sommigen die in 78 al aanwezig waren het allemaal zo vreselijk vonden wat toen gebeurde.

Verder denk ik ook dat een republiek met de bijbehorende verkiezingen wat duur is en bovendien niet zo effectief als er bijvoorbeeld zaken moet worden gedaan met zeg Jordanie.
Ik hoop trouwens dat in het land waar ik nu woon we binnenkort ook een koningin als staatshoofd hebben.

Als laatste ik geloof dat de koningin integer is, net als ik dat idee wel heb van WA.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 jan 2013 17:40

Mijn band met de koningin is voornamelijk een financiële.

Ik werk en draag mijn belasting af en zij incasseert.
Soms (zo'n 1 maal per jaar) geeft ze een feestje en ik ben dol op feestjes spijtig is dan wel dat ik zelf mijn drank moet betalen. Op andere feestjes is dat wat beter geregeld.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 jan 2013 00:54

Faramir schreef:Mijn band met de koningin is voornamelijk een financiële.

Ik werk en draag mijn belasting af en zij incasseert.

:lol:
Faramir schreef:Soms (zo'n 1 maal per jaar) geeft ze een feestje en ik ben dol op feestjes spijtig is dan wel dat ik zelf mijn drank moet betalen. Op andere feestjes is dat wat beter geregeld.

Dat ene feestje per jaar waarop het allemaal op een dag moet gebeuren? Neen, niet mijn soort feestje.

jokesloten
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jokesloten » 30 jan 2013 09:34

Wat heb ik met de koningin: hetzelfde als ze met mij heeft. Wonen in hetzelfde land.
Als je 's avonds niet kunt slapen moet je geen schaapjes tellen maar de Herder zoeken. drs. Els van Dijk

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 jan 2013 15:20

Ik sta best over de vreemdsoortige reacties die vaak ook heel negatief zijn: ze kost zo veel.

Zoets van: we schaffen de afdeling PR in ons bedrijf af want dat kost salaris...
En dan komt er weer iemand toeteren dat hij het verdient en zij het opmaakt.

Toch even voor de duidelijkheid:
e kosten die direct te koppelen zijn aan het functioneren van onze Koningin waren €39 miljoen. Dat is € 2,43 per inwoner.

Daarnaast waren er bijvoorbeeld ook nog kosten die bijvoorbeeld uitgegeven werden aan beveiliging, onderhoud aan de paleizen en natuurlijk de staatsbezoeken. Deze kosten zijn in totaal in te schatten op een bedrag van €71 miljoen.
Opgeteld komen de totale kosten dus op €110 miljoen euro.

Uitgaande van zestien miljoen Nederlanders, kost alles wat met het Koningshuis te maken heeft ons jaarlijks per inwoner: €6,88
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 jan 2013 16:10

Nou JeeWee: volgens wikipedia zijn er 16.730.632 inwoners, dus komen we op het bedrag van EUR 6,57

Ik zeg: koopje! Wat zou ze eigenlijk "opleveren" is de vraag.....(kunnen we even een kosten-baten overzichtje maken :mrgreen: )
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 jan 2013 16:11

Katlheen schreef:Nou JeeWee: volgens wikipedia zijn er 16.730.632 inwoners, dus komen we op het bedrag van EUR 6,57

Ik zeg: koopje! Wat zou ze eigenlijk "opleveren" is de vraag.....(kunnen we even een kosten-baten overzichtje maken :mrgreen: )

Belachelijk. Kosten-baten plaatje zou voor ieder mens gemaakt kunnen worden. :-&

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 jan 2013 16:29

Schelpje, ik bedoelde het dan ook als met een knipoog, omdat er regelmatig wordt geroepen dat het koningshuis zoveel kost. Nu zie je dus wat het per nederlander kost. Nou ja, als je het verdeelt over het aantal belastingbetalers deelt, zal het wel iets meer zijn....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 jan 2013 16:34

Katlheen schreef:Schelpje, ik bedoelde het dan ook als met een knipoog, omdat er regelmatig wordt geroepen dat het koningshuis zoveel kost. Nu zie je dus wat het per nederlander kost. Nou ja, als je het verdeelt over het aantal belastingbetalers deelt, zal het wel iets meer zijn....

Gelukkig maar :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jan 2013 17:06

En mensen vergeten nog wel eens dat dat geld niet in een zwart gat wordt gegooid. Daar worden gewoon salarissen van betaald hoor, van al dat personeel en die beveiligers en dergelijke.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 30 jan 2013 20:47

Mortlach schreef:En mensen vergeten nog wel eens dat dat geld niet in een zwart gat wordt gegooid. Daar worden gewoon salarissen van betaald hoor, van al dat personeel en die beveiligers en dergelijke.

Ik ben zelf er voor dat Nederland een republiek word, maar dat is niet vanwege het geld. Een ongekozen staatshoofd past naar mijn mening niet in een democratie.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2013 20:52

De monarchie is gebaseerd op de Grondwet, welke democratisch tot stand gekomen is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 30 jan 2013 23:04

Mensen die erfopvolging aanhangen doen zich zelf te kort en houden een parasietendom in stand over de rug van de hard werkende bevolking in dit geval het Nederlandse volk.

Elk mens die heeft leren nadenken weet dat de Republiek het beste is voor een land en zeer zeker voor de Nederlanden . ::)) ::)) :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: c|:) :)C
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 31 jan 2013 10:41

Nee, met een democratie en een gekozen staatshoofd heb je dat zeker niet? Wake up man, kom eens onder die steen vandaan. Kijk naar Den Haag, democratie, natuurlijk joh. Baantjes worden aan elkaar gegund, subsidies worden toegekend aan dubieuze clubjes waar toevallig partijgenoten in het bestuur zitten, enz enz. Allemaal heel democratisch. Kijk naar de afgelopen verkiezingen, velen hebben daar denk ik wel een kater aan overgehouden. Ik wacht nog steeds op die 1000 euro van Rutte :mrgreen:

Is het nu allemaal armoe troef? Nee, maar ga nou niet de "republiek" ophemelen. Alsof dat zo geweldig is. Ik heb dan liever een ongekozen staatshoofd wat het landsbelang dient, dan een politiek leider die vooral bezig is met de waan van de dag en met zeteltjes vasthouden om vooral aan de macht te blijven.

Terug naar “Archief”