Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2012 15:54
Zeer triest allemaal. Maar ligt het alleen aan de wapens? Wat Faramir al schreef, als je echt de kolder in je kop krijgt, lukt het met wat anders ook wel. Moet jij eens opletten wat je met een goede hakbijl kan aanrichten op een lagere school. Als je echt gek wilt doen, dan kan dat met genoeg huis- tuin en keuken spullen. Google even rond, en je doet je boodschapjes bij een gemiddelde bouwmarkt, en het is feest. Die gast die dat pand in Oklahoma opblies, gebruikte gewoon good old fashioned kunstmest met diesel en nog wat dingetjes die vrij verkrijgbaar zijn. Mijn broer zit in de chemie en knutselt zo met wat voorhanden is in huis, een knaller in elkaar waar de ramen letterlijk van uit de sponningen vliegen. Alleen maar om aan te geven dat wie echt wil, echt kwaad kan doen.
En natuurlijk, als ik een aanvalsgeweer zoals een SCAR, een M-16, M-4, AK-47 in mijn kast heb hangen, met een paar magazijnen patronen, dan is het wat sneller om dodelijke slachtoffers te maken, dan zelf een bom oid in elkaar te knutselen.
Het is triest, maar het is een incident. Als het daar in dat verre christelijke USA echt zo kommer en kwel was, dan zou dit minimaal iedere week moeten voorvallen.
En waarom zou de USA meer psychopaten hebben? Kijk eens even naar het percentage WAJONGERS in Nederland in verhouding met de rest van de wereld, dan wordt het tijd dat je je zorgen moet maken over de Nederlandse jeugd, want een behoorlijk percentage is afgekeurd en niet in staat om ooit nog een baan te vinden. (2 keer meer dan bijvoorbeeld Duitsland).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.