18 onschuldige kinderen gedood in een school

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: 18 onschuldige kinderen gedood in een school

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 14:44

Faramir schreef:Het spijt me zeer dat ik het weer verstoor maar als je een gemiddelde bouwmarkt inloopt liggen er al genoeg dingen voorhanden om een redelijke slachtpartij aan te richten op een basisschool.

Misschien, maar waarom hebben burgers in vredesnaam aanvalsgeweren (assault rifles) nodig zoals deze. Dat is wel even wat anders dan een koevoet of een spijkerpistool.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 dec 2012 15:03

Mortlach schreef:Misschien, maar waarom hebben burgers in vredesnaam aanvalsgeweren (assault rifles) nodig zoals deze. Dat is wel even wat anders dan een koevoet of een spijkerpistool.

Om in geval van grote nood milities te kunnen vormen om zo een invasie af te slaan of een gecorrumpeerde eigen regering af te zetten.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2012 15:54

Zeer triest allemaal. Maar ligt het alleen aan de wapens? Wat Faramir al schreef, als je echt de kolder in je kop krijgt, lukt het met wat anders ook wel. Moet jij eens opletten wat je met een goede hakbijl kan aanrichten op een lagere school. Als je echt gek wilt doen, dan kan dat met genoeg huis- tuin en keuken spullen. Google even rond, en je doet je boodschapjes bij een gemiddelde bouwmarkt, en het is feest. Die gast die dat pand in Oklahoma opblies, gebruikte gewoon good old fashioned kunstmest met diesel en nog wat dingetjes die vrij verkrijgbaar zijn. Mijn broer zit in de chemie en knutselt zo met wat voorhanden is in huis, een knaller in elkaar waar de ramen letterlijk van uit de sponningen vliegen. Alleen maar om aan te geven dat wie echt wil, echt kwaad kan doen.

En natuurlijk, als ik een aanvalsgeweer zoals een SCAR, een M-16, M-4, AK-47 in mijn kast heb hangen, met een paar magazijnen patronen, dan is het wat sneller om dodelijke slachtoffers te maken, dan zelf een bom oid in elkaar te knutselen.

Het is triest, maar het is een incident. Als het daar in dat verre christelijke USA echt zo kommer en kwel was, dan zou dit minimaal iedere week moeten voorvallen.

En waarom zou de USA meer psychopaten hebben? Kijk eens even naar het percentage WAJONGERS in Nederland in verhouding met de rest van de wereld, dan wordt het tijd dat je je zorgen moet maken over de Nederlandse jeugd, want een behoorlijk percentage is afgekeurd en niet in staat om ooit nog een baan te vinden. (2 keer meer dan bijvoorbeeld Duitsland).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 16:43

Faramir schreef:Om in geval van grote nood milities te kunnen vormen om zo een invasie af te slaan of een gecorrumpeerde eigen regering af te zetten.

Goed, zetten we die hypothetische situatie af tegen de werkelijke gevolgen (12.000 vuurwapenmoorden per jaar) en dan gaan we kijken of het het waard is...

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 15 dec 2012 16:45

Een afschuwelijk bericht maar heel erg kijk ik er niet meer van op. Zoiets gebeurt immers elke week in de VS. De reactie van de NRA kan ik nu al voorspellen. Ze zullen hun afschuw uitspreken en met iets komen in de trant van "als alle basisschoolkinderen vuurwapens hadden mogen dragen hadden ze de schutter kunnen uitschakelen en was dit nooit gebeurd".
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 16:48

Katlheen schreef:Zeer triest allemaal. Maar ligt het alleen aan de wapens? Wat Faramir al schreef, als je echt de kolder in je kop krijgt, lukt het met wat anders ook wel. Moet jij eens opletten wat je met een goede hakbijl kan aanrichten op een lagere school. Als je echt gek wilt doen, dan kan dat met genoeg huis- tuin en keuken spullen. Google even rond, en je doet je boodschapjes bij een gemiddelde bouwmarkt, en het is feest. Die gast die dat pand in Oklahoma opblies, gebruikte gewoon good old fashioned kunstmest met diesel en nog wat dingetjes die vrij verkrijgbaar zijn. Mijn broer zit in de chemie en knutselt zo met wat voorhanden is in huis, een knaller in elkaar waar de ramen letterlijk van uit de sponningen vliegen. Alleen maar om aan te geven dat wie echt wil, echt kwaad kan doen.

Natuurlijk, het concept 'wapen' zal altijd blijven bestaan, maar voor al die zaken in de bouwmarkt zijn 'alternatieve' gebruiksmogelijkheden. Brandhout klein hakken, bijvoorbeeld, of plankjes zagen. Voor automatische aanvalsgeweren zie ik die alternatieven naast 'dingen doodmaken' niet zo. Voor schietsport heb je eventueel nog wel een pistool, maar daar heb je echt geen aanvalsgeweer voor nodig.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 16:49

FrankB schreef:Een afschuwelijk bericht maar heel erg kijk ik er niet meer van op. Zoiets gebeurt immers elke week in de VS. De reactie van de NRA kan ik nu al voorspellen. Ze zullen hun afschuw uitspreken en met iets komen in de trant van "als alle basisschoolkinderen vuurwapens hadden mogen dragen hadden ze de schutter kunnen uitschakelen en was dit nooit gebeurd".

Inderdaad. Ik heb de video's op CNN al gezien waarin dit inderdaad wordt gezegd. Vuurwapengeweld? De oplossing is nog meer vuurwapens!

edit: en ook alweer gehoord: Ja, wat verwacht je dan? We laten God niet meer toe op de (openbare) scholen; dan krijg je dit dus.

Ik dacht heel even dat ik over mijn nek zou gaan...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 dec 2012 20:12

@Mortlach: het is geenszins mijn bedoeling om een soort van wapen lobby te houden, zo van: een keukenmes is ook een wapen. Ik wil alleen wel duidelijk maken dat een compleet verbod op vuurwapens, dit soort malloten niet zal stoppen (voetbalvelden zijn ook niet altijd even veilig zoals we recentelijk hebben gezien). Ik denk wel dat wanneer het aantal vuurwapens wordt teruggedrongen,met daarbij striktere wetgeving, dit soort slachtpartijen wel wat minder snel zullen voorkomen. Uitsluiten kan helaas niet, zoals de Oklahoma Bomber al bewees.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 dec 2012 20:33

Mortlach schreef:Goed, zetten we die hypothetische situatie af tegen de werkelijke gevolgen (12.000 vuurwapenmoorden per jaar) en dan gaan we kijken of het het waard is...

Dat mogen ze lekker zelf uitzoeken in het soevereine Amerika. Maar ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van die moorden ook gepleegd zou zijn als de vuurwapenwet een stuk strenger was.
Het probleem in de VS is niet toe te schrijven op een wapenwet, TV of het gebrek aan God in de samenleving. Het zal ongetwijfeld een extreem complex probleem zijn wat maar moeilijk te doorgronden is en als het al te doorgronden is moeilijk om te veranderen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 20:56

Katlheen schreef:@Mortlach: het is geenszins mijn bedoeling om een soort van wapen lobby te houden, zo van: een keukenmes is ook een wapen. Ik wil alleen wel duidelijk maken dat een compleet verbod op vuurwapens, dit soort malloten niet zal stoppen (voetbalvelden zijn ook niet altijd even veilig zoals we recentelijk hebben gezien). Ik denk wel dat wanneer het aantal vuurwapens wordt teruggedrongen,met daarbij striktere wetgeving, dit soort slachtpartijen wel wat minder snel zullen voorkomen. Uitsluiten kan helaas niet, zoals de Oklahoma Bomber al bewees.

elk slachtoffer dat ermee wordt voorkomen is mij (en jou ongetwijfeld ook) helemaal waard. Man, ik heb zelfs al iemand van de pro-wapenlobby horen zeggen dat het juist de strikte wetgeving is die voor de slachtoffers zorgt... ongehoord.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2012 21:23

Faramir schreef:Dat mogen ze lekker zelf uitzoeken in het soevereine Amerika. Maar ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van die moorden ook gepleegd zou zijn als de vuurwapenwet een stuk strenger was.

Natuurlijk moeten ze het zelf doen, maar toch. En ja, een groot deel van de moorden zou toch wel worden gepleegd, maar een klein deel dus niet, en daar gaat het om.

Het probleem in de VS is niet toe te schrijven op een wapenwet, TV of het gebrek aan God in de samenleving. Het zal ongetwijfeld een extreem complex probleem zijn wat maar moeilijk te doorgronden is en als het al te doorgronden is moeilijk om te veranderen.

Niemand zegt dat als je een wapenban invoert, dat de hele samenleving meteen vredig zal zijn. Het is inderdaad een complex probleem, maar waarom is dat toch steeds een argument om niet naar de delen te kijken?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 dec 2012 00:37

Een kaars, ter nagedachtenis aan hen die vielen, zes of zeven jaar oud.
Een kaars, om even stil te staan
bij zoveel leed,
bij zoveel verdriet,
een stille gedachte, een biggelende traan,
een kaars om even stil te staan,
om daarna weer op weg te gaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kroongj
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kroongj » 16 dec 2012 10:34

Ik denk dat in elk willekeurig land de kans bestaat dat één of andere gek een (vuur)wapen te pakken kan krijgen en zijn gang kan gaan. Denk aan Breivik, maar vergeet ook Tristan v/d Vlis niet. Natuurlijk word het qua vuurwapens in de USA wel erg makkelijk gemaakt.

Faramir schreef:Het spijt me zeer dat ik het weer verstoor maar als je een gemiddelde bouwmarkt inloopt liggen er al genoeg dingen voorhanden om een redelijke slachtpartij aan te richten op een basisschool. Tel daarbij op dat onze politie bewapent is met proppenschieters en eerst wacht totdat er meer dan voldoende versterking paraat is.

Jij was er bij in Alphen a/d Rijn? Mijn collega's destijds wel, die hebben niet gewacht en zullen dat ook niet doen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 dec 2012 11:15

kroongj schreef:Jij was er bij in Alphen a/d Rijn? Mijn collega's destijds wel, die hebben niet gewacht en zullen dat ook niet doen.

Ik niet, ik ben geen agent. Waar waren je collega's in Rotterdam(?) toen er iemand doodgemarteld werd en ze buiten stonden te wachten op versterking terwijl ze het doodsgekrijs aanhorende?

kroongj
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kroongj » 16 dec 2012 11:43

Faramir schreef:Ik niet, ik ben geen agent. Waar waren je collega's in Rotterdam(?) toen er iemand doodgemarteld werd en ze buiten stonden te wachten op versterking terwijl ze het doodsgekrijs aanhorende?

Twee aspiranten, agenten in opleiding, onvoldoende bewapend en door de meldkamer nadrukkelijk gevraagd te wachten op versterking. Ik denk dat zij dat graag anders hadden gewild. Ingegeven door de actualiteit is er qua procedures de afgelopen jaren een hoop veranderd. Google: AMOK procedure.

Terug naar “Archief”