HAARP ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: HAARP ?

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2012 13:15

schaapje schreef:Komt het megalomane weer omhoog?
Het zijn echt niet de eerste de beste die aan het woord zijn.

Ik heb er al spijt van om dit op het forum te zetten, want ik hoor alleen maar vooringenomen meningen, van larie onzin en complottheorie, redelijke argumenten heb ik nog niet gehoord.

Dus laat verder maar zitten!

Sorry hoor, schaapje. Wat wil je dan horen?

Oeeh! Boeh! We gaan allemaal doo-hood! En die grote gemene wetenschappers maken alles STUK, expres!

Is dat beter? Ik beschrijf wat ik zie, en ik zie een manipulatief gemonteerd filmpje vol zweverig geklets over hoe we allemaal 'elektrisch aan elkaar verbonden zijn'. Echt, schaapje, wat wil je dat ik zeg als ik het geen onzin mag noemen. Blijf je dus vooral lekker zorgen maken als je niet wilt dat die zorg wordt weggenomen... over vooringenomen gesproken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 26 nov 2012 13:19

Mortlach schreef:Blijf je dus vooral lekker zorgen maken als je niet wilt dat die zorg wordt weggenomen

Dan raad ik je ook aan je zorgen te gaan maken over chem-trails. Want als samenzweringtheorieen omtrent HAARP kloppen dan zijn chem-trails ook zeker waar.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 26 nov 2012 13:52

Toch bijzonder op Refoweb: filmpjes van gerespecteerde wetenschappers en volkomen geaccepteerde wetenschap zijn allemaal onzin, maar zodra een volksmenner of pseudowetenschapper de grootst mogelijk crap op youtube gooit is het ineens allemaal waar!

Ik vind het maar vreemd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 26 nov 2012 14:08

blijblij schreef:Toch bijzonder op Refoweb: filmpjes van gerespecteerde wetenschappers en volkomen geaccepteerde wetenschap zijn allemaal onzin, maar zodra een volksmenner of pseudowetenschapper de grootst mogelijk crap op youtube gooit is het ineens allemaal waar!

Ik vind het maar vreemd.

Ik zat precies hetzelfde te denken!! Maar wat wil je, zodra gerespecteerde TV kanalen zoals History Channel met onzin komen zoals Ancient Aliens is het wachten hierop.

Afbeelding

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 14:14

Ik zeg helemaal niet dat het waar is, maar er is bij mij wel een argwaan tegen allerlei experimenten van wetenschappers en dat mis ik wel bij jullie.
Er zijn tegenstanders die wel argwaan hebben en willen dat er voorzichtig met deze materie wordt omgegaan.
Hoe weten we dat we niet voorgelogen worden door de overheid, dat zal niet de eerste keer zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2012 14:29

schaapje schreef:Ik zeg helemaal niet dat het waar is, maar er is bij mij wel een argwaan tegen allerlei experimenten van wetenschappers en dat mis ik wel bij jullie.

Ik vind ongefundeerde argwaan helemaal geen positieve eigenschap, dus die mis ik helemaal niet.

Er zijn tegenstanders die wel argwaan hebben en willen dat er voorzichtig met deze materie wordt omgegaan.
Hoe weten we dat we niet voorgelogen worden door de overheid, dat zal niet de eerste keer zijn.

Er zijn altijd wel boe-roepers die alles willen tegenhouden. Je insinueert trouwens dat er nu NIET voorzichtig met de materie wordt omgegaan. Met dat soort verdachtmakingen heb ik erg veel moeite.

Hoe weet je dat die tegenstanders ons niet voorliegen?

Kijk, weet je wat het probleem is. We doen experimenten omdat we niet weten wat de uitkomst zal zijn. We hebben een behoorlijk idee, het is echt niet zomaar wat in het wilde weg, maar de exacte uitkomst, nee, die weten we niet. Daarom proberen we dingen uit.

De tegenstanders lijken te zeggen: zolang je de exacte uitkomst van het experiment niet weet, kun je het beter niet doen... Waarmee je dus nooit meer enig experiment kan doen. Met die houding hadden we nu nog steeds rotsen tegen elkaar geslagen om vuur te maken.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 26 nov 2012 14:41

schaapje schreef:Ik zeg helemaal niet dat het waar is, maar er is bij mij wel een argwaan tegen allerlei experimenten van wetenschappers en dat mis ik wel bij jullie.

Argwaan is geen goede eigenschap wat mij betreft. Skepsis, kritisch zijn, dat zijn goede eigenschappen die tot een verbetering van kennis leiden.

Om even voor mezelf te spreken; kritisch en skeptisch ben ik genoeg hoor, zolang ik denk iets te kunnen begrijpen zal ik altijd proberen het te doorgronden zodat ik zelf kan bepalen of iets klopt of niet. Dat jij dat niet ziet komt omdat je mij grotendeels kent van discussies omtrent de evolutietheorie (die ik na genoeg kritisch zelf-onderzoek absoluut durf te onderschrijven). Maar neem maar van mij; kritisch ben ik genoeg, ook richting de wetenschap.

En over argwaan gesproken;

Ken je de Large Hadron Collider nog? Daar was ineens een hele grote heisa omheen omdat het de wereld zou opslokken met een zwart gat. Echt de grootste onzin. Nee ze wisten van te voren niet precies wat ze zouden vinden (daar was dat ding namelijk voor gebouwd, juist om te kijken wat er zou gebeuren). Er was een redelijke mogelijkheid dat er voor fracties van seconden extreem kleine zwarte gaten zouden ontstaan. Was er de kans dat deze zouden uitgroeien tot een planeten-eter? Nee. Maar het was al te laat, één of andere argwanende flapdrol zag alleen de woorden-combinatie "zwart gat" en het hek was van de dam.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ongefundeerde argwaan zonder inhoudelijke argumenten niet alleen onwenselijk, maar ook gevaarlijk kan zijn. Het strooit paniek wanneer dat totaal niet nodig is. Zoals het meisje uit Inda wat vanwege dit zwart-gat-gerucht zelfmoord pleegde;

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... icide.html

Daarnaast zullen de personen achter dit soort samenzweringstheorieen nooit toegeven dat ze fout zitten, het is ALTIJD een complot. De maker van Loose Change, een film over de vermeende inmening van de Amerikaanse regering in 9/11, wordt in een andere documentaire geconfronteerd met een getuige van de crash in Pensylvannie, deze getuige is in Loose Change verkeerd ge-quote waardoor er een beeld ontstaat dat past binnen de samenzweringstheorie. Wanneer de getuige zelf aangeeft bij de maker dat hij dat nooit zo gezegd heeft is de enige reactie "de regering heeft jou verteld dit te zeggen".

Wat dat betreft veel overeenkomsten met creationisten;

Samenzweringfanaten in antwoord op onmogelijke situatie; "De regering heeft het gedaan"
Creationisten in antwoord op onmogelijke situatie; "God heeft het gedaan"
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 26 nov 2012 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 14:47

Ach Mortlach, toen de geleerden iets gingen begrijpen over atomen, hebben ze een wapen uitgevonden en die tegen de mensheid is gebruikt, dus een gezonde argwaan ten opzichte van de wetenschap is zeker niet ongefundeerd.

En kom nu niet met het verhaal dat hierdoor de dreiging van een derde wereldoorlog is verdwenen,
want jij kan niet weten wat er in de toekomst gebeurd.

Eigenlijk heb ik het idee dat jullie met z'n allen niet weten wat er aan de hand is en hoe gevaarlijk het is, maar gewoon een blind vertrouwen hebben in DE wetenschap, die gehanteerd wordt door mensen die wij niet kennen, noch hun doel met HAARP.

Maar ik ga weer lezen op internet daar is genoeg over te vinden.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 26 nov 2012 14:52

schaapje schreef:maar gewoon een blind vertrouwen hebben in DE wetenschap

Jammer dat je dat zo denkt, je zit er overigens volkomen naast.

schaapke schreef:Maar ik ga weer lezen op internet daar is genoeg over te vinden.

Succes, vergeet je de volgende websites niet? Als je dan toch bezig bent;

http://chemtrailalert.nl/
http://www.niburu.nl/chemtrails.html
http://www.niburu.nl/het-complot.html
http://www.niburu.nl/straling.html
http://www.niburu.nl/nulpuntenergie-tg.html
http://www.hetgrotereplaatje.nl/illuminati.html
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... =P238&l=NL

etc...etc...etc

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 26 nov 2012 14:54

schaapje schreef:Ach Mortlach, toen de geleerden iets gingen begrijpen over atomen, hebben ze een wapen uitgevonden en die tegen de mensheid is gebruikt,

De geleerden hebben niets tegen de mensheid gebruikt schaapje, het is nog altijd de regering en in dit geval de president die de keuze maakte deze wapens te gebruiken.

Daarnaast was het erg belangrijk dat de Amerikanen eerder waren, aangezien Nazi Duitsland ook erg dichtbij De Bom was. En dan had de wereld er toch wel anders uit gezien.

Maar leuk van je om wetenschap zo te demoniseren, wanneer heb je voor de laatste keer schoon water uit de kraan gehaald? Medicijnen gebruikt? Naar het ziekenhuis gegaan? Elektriciteit gebruikt? Gecommuniceerd met familie over lange afstanden? E-mail verstuurd? etc..etc

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 14:56

bedankt L&S voor de linken

En dat laatste daar heb je gelijk in.
Maar de uitvindingen komen wel in handen van regeringen en ze gaan er over want de macht is in hun handen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2012 15:02

schaapje schreef:Ach Mortlach, toen de geleerden iets gingen begrijpen over atomen, hebben ze een wapen uitgevonden en die tegen de mensheid is gebruikt, dus een gezonde argwaan ten opzichte van de wetenschap is zeker niet ongefundeerd.

O ja, natuurlijk, en dat is echt het enige wat ze met die kennis hebben gedaan....

En kom nu niet met het verhaal dat hierdoor de dreiging van een derde wereldoorlog is verdwenen,
want jij kan niet weten wat er in de toekomst gebeurd.

Nee, en jij ook niet. Ik kies er dan persoonlijk voor mijn leven niet te laten regeren door angst.

Eigenlijk heb ik het idee dat jullie met z'n allen niet weten wat er aan de hand is en hoe gevaarlijk het is, maar gewoon een blind vertrouwen hebben in DE wetenschap, die gehanteerd wordt door mensen die wij niet kennen, noch hun doel met HAARP.

Het doel van HAARP is vrij duidelijk toch en staat gewoon op wikipedia. "its purpose is to analyze the ionosphere and investigate the potential for developing ionospheric enhancement technology for radio communications and surveillance"

analyse van de ionosfeer en kijken of daar communicatievoordeel valt te behalen. Geen slechte zaak in een wereld die steeds meer draait om snelle communicatie.

Ik heb wel een idee hoe gevaarlijk het is; namelijk gewoon niet. Ik heb inderdaad vertrouwen, maar blind zou ik dat niet willen noemen. Ik weiger echter wel me angst te laten aanpraten door een hoop complot-denkers.

Maar ik ga weer lezen op internet daar is genoeg over te vinden.

Precies, want als het op internet staat, is het waar! Vul bij je google search ook even 'conspiracy theory' in...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2012 15:06

schaapje schreef:bedankt L&S voor de linken

En dat laatste daar heb je gelijk in.
Maar de uitvindingen komen wel in handen van regeringen en ze gaan er over want de macht is in hun handen.

Nieuwe techniek heeft altijd voor- en nadelen. Vroeger waren de legers met de modernste wapens al niet te stoppen (en dan heb ik het over pijl en boog of bronzen ipv koperen wapens). Techniek heeft altijd burgerlijk nut maar kan ook als wapen worden ingezet. Is dat een reden om maar geen nieuwe techniek meer te ontwikkelen? De techniek is niet schuldig als ze wordt misbruikt, noch degene die die techniek ontwikkelden. Het zijn zoals gezegd regeringen die de keuze maken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 15:28

Mortlach schreef:

Het doel van HAARP is vrij duidelijk toch en staat gewoon op wikipedia. "its purpose is to analyze the ionosphere and investigate the potential for developing ionospheric enhancement technology for radio communications and surveillance"

analyse van de ionosfeer en kijken of daar communicatievoordeel valt te behalen. Geen slechte zaak in een wereld die steeds meer draait om snelle communicatie.

Precies, want als het op internet staat, is het waar! Vul bij je google search ook even 'conspiracy theory' in...

Tja ....wat zou nou waar zijn ??????
Wel moeilijk hoor. :lol: :lol: :lol:

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 26 nov 2012 15:39

schaapje schreef:Tja ....wat zou nou waar zijn ??????
Wel moeilijk hoor. :lol: :lol: :lol:

Het meest voor de hand liggende is meestal de waarheid ;) Wat dat dan precies is moet jezelf bepalen, wat mij betreft is dat de officiele uitleg.

Terug naar “Archief”