Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 12 nov 2012 19:13

eh, nee nu je het zo zegt is dat inderdaad niet vroeg. Het leek vroeg, omdat je zei dat hij alle tanden al had. Hier dus nog bijna niets.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor juffiejuf » 12 nov 2012 20:19

@ ajl; 4 tanden is toch aardig normaal rond de 1e of niet? Hier heeft M. er nu 7 en de 8e is bijna door. Hij is er hier elke keer aardig ziek van. Het zou een uitkomst zijn als die kiezen met meerdere tegelijk zouden gaan komen.

M. is bijna 1 jaar. Hoe zit dat met die flesvoeding? Je hebt dan toch zoiets als opvolgmelk of wat geven jullie dan?? Wij moeten maandag naar het CB sinds lange tijd dus benieuwd wat ze daar adviseren.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 12 nov 2012 20:33

Ik geef al ruim een maand gewone melk. Ik merk wel dat ik niet echt van 3 flessen afkom. Hij is er bezeten van om die te krijgen.
Of 4 tanden normaal is, weet ik niet. Deze 4 kwamen met 8 mnd tegelijk door en sindsdien is het rustig aan het tandenfront.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor juffiejuf » 12 nov 2012 20:37

@ ajl; Geef je dan halfvolle of volle melk? Merkte hij erg verschil met de flesvoeding? Hoe weet je wanneer ze aan gewone melk toe zijn? Geef je dan nu s ochtends, s middags en s avonds een fles? Hier geef ik er nog 2; s ochtends en s avonds. CB was het daar niet mee eens maar we volgen het advies niet op omdat hij verder niet wil drinken. Nu gaat er met pijn en moeite s middags een klein flesje (ander)drinken in.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Stip » 12 nov 2012 20:41

Volgens mij is het nog steeds het advies om vanaf 1 jaar gewone (halfvolle) melk te geven. Opvolgmelk is echt niet nodig. Hier hebben we het eerst een beetje gemengd, half gewone melk en half poedermelk om een beetje te laten wennen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 12 nov 2012 20:42

Ik had de laatste pot poedermelk opgemaakt en ben daarna met (biologischhe) volle melk begonnen. Hier wordt tot de 2e verjaardag volle melk aangeraden ivm nodige vetten.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor gempa » 12 nov 2012 21:02

oeij sterkte evelien, ik vindt dat altijd zo zielig, je kan er ook zo weinig aan doen.
abel heeft nog maar 4 tanden.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 12 nov 2012 21:27

Juffiejuf, wat gaat dat snel zeg! V heeft nog steeds alleen maar 2 ondertandjes :P

Over de flesvoeding, ik ben toevallig vorige week naar het cb geweest. In principe mag ze nu alles met de pot mee eten en hoeft ze geen babyvoeding meer. Dus ook geen flesvoeding. Ik had noge en bus Nutrilon 3 staan, die maak ik op met de ochtend (pap)fles. Na het brood geef ik nu gewoon koude halfvolle melk, dat vind ze best lekker, alhoewel ze niet veel drinkt, maar dat deed ze nooit. Voor het slapen geef ik nog ong 90cc flesvoeding. Vanaf een jaar mogen ze niet meer dan 300ml aan melkproducten, daar moet je ook het toetje bij optellen (yoghurt of iets). Valt dus erg mee met wat ze nog binnen moeten krijgen. De avondfles hoeven ze ook niet meer, maar ik prober het meestal nog wel even. Toen ik hem een keer niet gaf, was ze om half 6 al wakker. Ook al drinkt ze soms maar 30cc, is dan toch net ff genoeg :-)
Afbeelding

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sterretje » 12 nov 2012 21:50

RJB heeft 6 tanden in 4 weken gekregen.
Hij had enorm rode billen en hele rode wangen. Dronk veel, at weinig.
Qua vrolijkheid werd het niet minder. Hij lacht de hele dag!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor jeepeecee » 12 nov 2012 21:54

E krijgt nu 3 tandjes in 1 keer. Ze heeft er echt last van, zo zielig en ook nog eens snot verkouden. Het zijn 2 hoektandjes boven en 1 voortandje. Ze had al 2 ondertandjes.
Ik zag dat v ook nog niet staat of kruipt. E doet dat ook nog niet. Ik merk heel erg dat ik ze elke keer vergelijk met H, zij deed dit of dat met deze leeftijd al wel enz. H kroop dus al lang en ging ook al staan en om de tafel lopen. Maar E maakt daar echt nog helemaal geen aanstalten toe. Ze vind het zittend wel best.

Als het laatste pak flesvoeding op is gaan wij ook aan gewone melk beginnen. Hebben 5 pakken op een weggeefhoek gehad en die zijn nu ineens bijna op ;) Dus nu aan de gewone melk.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 13 nov 2012 08:42

@juffiejuf. Mijn kinderen merkten niet eens dat ze andere melk kregen. Ben gewoon rond 11 mnd overgestapt op halfvolle melk

Wat dippie zegt, ze hoeven 'maar 300 cc'aan melkprodukten binnen te krijgen. Wij zitten er ruim boven, want hij is dol op zijn flesje melk. Weet iemand trouwens of dat veel uitmaakt als je meer geeft? Hij heeft trouwens wel de neiging om veel te drinken en dan vervolgens zijn eten te laten staan.

@ jpc Grappig dat E zulke andere dingen dor dan H? Hier ook een groot verschil met nr 3. De andere spraken al echt duidelijk rond een jaar en hij zegt nog geen woord.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor juffiejuf » 13 nov 2012 10:32

Mmm, maar 300 cc melkproducten op een dag.... Das toch bijna geen doen?! Kan me voorstellen dat je er makkelijk overheen komt ajl! Ben hier dan ook wel erg benieuwd want tot nu toe wil hij die avondfles toch echt wel hebben om een nacht door te slapen.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor AikonGirl » 13 nov 2012 10:43

Mijn kleine is ook gek op haar flesjes melk,
en om niet boven die 300cc te komen, meng ik de melk met water.

Ze krijgt 's middags 100cc melk + 50cc water,
en 's avonds 150cc melk.

En dan evetueel om 05u nog een flesje 50cc melk + 50cc water.

Hier ook drama met doorkomende tandjes/kiezen.
Gelukkig nog maar 2 hoektanden te gaan, en dan nog 4 kiezen.

Sterretje, mooie meid hoor, nog gefeliciteerd!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 13 nov 2012 10:55

waarom is het zo erg om boven die 300cc uit te komen?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 13 nov 2012 11:00

ajl schreef:waarom is het zo erg om boven die 300cc uit te komen?

Ik heb daar hier ook nog nooit van gehoord :?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten