Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Faramir » 31 okt 2012 13:16

Helder opiniestuk. Ik kan me er wel in vinden.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 13:30

Tante Pollewop schreef:Dan heb ik het nog niet eens over het onveilige klimaat voor homo's op (refo en christelijke) scholen waar ook nodig wat aan moet gebeuren.

Hier heb ik dus wel wat vragen bij. Ik heb niet het idee dat dit op Christelijke of refo scholen erger is dan op andere scholen. Ik kan me herinneren dat toen ik voor het eerst dabarwerk deed ik nogal geschokt was over hoe de niet-Christelijke camping jeugd over homos sprak. Hetzelfde zie je in sportstadions etc.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 okt 2012 13:32

Ieder gezond denkend mens Christelijk of niet Christelijk weet dat homosex onnatuurlijk is en de mensen hebben er ook nog is een afkeer van zo gek is dat niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 13:49

Lichtzwaard schreef:Ieder gezond denkend mens Christelijk of niet Christelijk weet dat homosex onnatuurlijk is en de mensen hebben er ook nog is een afkeer van zo gek is dat niet.

Kijk, dit zijn nu weer uitspraken die ik minder geslaagd vind en die wat mij betreft wel bestreden mogen worden.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 13:54

parsifal schreef:Hier heb ik dus wel wat vragen bij. Ik heb niet het idee dat dit op Christelijke of refo scholen erger is dan op andere scholen. Ik kan me herinneren dat toen ik voor het eerst dabarwerk deed ik nogal geschokt was over hoe de niet-Christelijke camping jeugd over homos sprak. Hetzelfde zie je in sportstadions etc.

Ik zei dan ook niet dat het op christelijke en refoscholen erger of minder erg is. Ik zei dat er een onveilig klimaat op scholen is. Aangezien we hier op refoweb zitten, zette ik de refo en christelijke scholen er even apart bij tussen haakjes. ;)

Lichtzwaard schreef:Ieder gezond denkend mens Christelijk of niet Christelijk weet dat homosex onnatuurlijk is en de mensen hebben er ook nog is een afkeer van zo gek is dat niet.

Bedankt voor het lachen.
En leer Nederlands!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 okt 2012 14:20

Nou ben ik een redelijk gezond denkend mens, maar ik vind je opmerking best ziek...

Er hoeft op scholen niemand iets door de strot gedrukt te worden.
Op een christelijke school mag een leraar best vertellen dat hij gelooft dat een homorelatie niet Gods bedoeling is.
Maar hij wordt gelukkig verplicht om te vertellen dat homoseksualiteit bestaat.
En dat het een bewezen aangeboren iets is: je hoeft je dus over je geaardheid niet schuldig te voelen

En geen leraar kan er meer onderuit om te vertellen dat er mensen zijn, ook christenen, die geloven dat er niks mis is met een homorelatie...
Goedkeuren hoeft niet.
Doodzwijgen mag niet.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 okt 2012 14:21

Kijk, dit zijn nu weer uitspraken die ik minder geslaagd vind en die wat mij betreft wel bestreden mogen worden.----CITAAT.@parsifal.

Vervelend he de waarheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 31 okt 2012 14:25

Gelieve niet voor iedereen te spreken. Ik ben een gezond denkend mens, en zie niets mis met homoseksualiteit. Onnatuurlijk is het al evenmin: homoseksualiteit komt voor bij tientallen, zelfs honderden diersoorten, homofobie slechts bij één. Welk van de twee is dan onnatuurlijk, denk je?

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 14:29

Zeer verwerpelijk in mijn ogen...en m.i. reden ter meer blij te zijn met de voorlichting op scholen.
Overigens ben ik blij de nuancerende opmerkingen van andere christenen te lezen.

Zou er wellicht een kleine Ted Haggard in Lichtzwaard schuilen...die man stond immers ook bekend om z'n homofobe uitspraken.

Wim2600 schreef:Onnatuurlijk is het al evenmin: homoseksualiteit komt voor bij tientallen, zelfs honderden diersoorten, homofobie slechts bij één. Welk van de twee is dan onnatuurlijk, denk je?

Well said!!!
Laatst gewijzigd door Flight op 31 okt 2012 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 14:29

Lichtzwaard schreef:Kijk, dit zijn nu weer uitspraken die ik minder geslaagd vind en die wat mij betreft wel bestreden mogen worden.----CITAAT.@parsifal.

Wat fijn ook dat jij de waarheid aan je zijde hebt! ;/

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 14:53

Lichtzwaard schreef:Kijk, dit zijn nu weer uitspraken die ik minder geslaagd vind en die wat mij betreft wel bestreden mogen worden.----CITAAT.@parsifal.

Je bent weer behoorlijk aan het trollen geloof ik.
Ik heb niet het idee dat je mensen die het met Feike ter Velde eens zijn nu zo'n goede dienst bewijst.

Verder is het afkeuren van homohuwelijk of seksuele relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht of het zondig noemen van deze relaties, iets heel anders dan homofobie.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 15:04

parsifal schreef:Verder is het afkeuren van homohuwelijk of seksuele relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht of het zondig noemen van deze relaties, iets heel anders dan homofobie.

Not in my book it ain't!

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 31 okt 2012 15:13

parsifal schreef:Verder is het afkeuren van homohuwelijk of seksuele relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht of het zondig noemen van deze relaties, iets heel anders dan homofobie.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om dat te doen: afkeuren, zondig noemen,... valt allemaal onder de vrijheid van meningsuiting. Zolang het dat ook blijft: de uiting van je mening.

Als jij zegt "vanuit mijn geloof en mijn opvattingen vind ik seksuele relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht verkeerd", dan accepteer ik dat als jouw mening, waarop je recht hebt. Ik kan het er oneens mee zijn, maar ik vind het op zich niet aanstootgevend dat jij er die mening op nahoudt.

Als mensen daarentegen hun eigen mening formuleren in termen als "ieder zinnig mens weet dat..." of "het is een feit dat...", en daarmee hun mening proberen verheffen tot een soort universele waarheid, of minstens tot de waarheid van een hele groep, dan kom ik daartegen in opstand, en vind ik het etiket homofobie in bepaalde gevallen gerechtvaardigd.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 15:14

Flight schreef:
Not in my book it ain't!

Dat maakt de discussie zoveel makkelijker. Benoem het standpunt van je tegenstanders een "fobie" of "haat" en je hebt al een voorsprong in de discussie. Het maakt je ongeveer net zo genuanceerd als Lichtzwaard hier.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 15:16

Wim2600 schreef:Als mensen daarentegen hun eigen mening formuleren in termen als "ieder zinnig mens weet dat..." of "het is een feit dat...", en daarmee hun mening proberen verheffen tot een soort universele waarheid, of minstens tot de waarheid van een hele groep, dan kom ik daartegen in opstand, en vind ik het etiket homofobie in bepaalde gevallen gerechtvaardigd.

Je kunt zoeken op andere citaten van Lichtzwaard. Hij reageert over het algemeen in twee regels en lijkt voornamelijk als doel te hebben mensen op de kast te krijgen.

Terug naar “Archief”