Leuk lalage! Wij hebben een groentenabbonnement. Elke week haal ik een biologisch groente en fruit pakket. Vind het ook leuk voor de variatie, at toch elke 1 a 2 weken wel dezelfde groente, en het is een kookuitdaging. De pakjes en zakjes zijn hier ook grotendeels de deur uit. Biologisch met lekkere dingen vind ik te duur dus maak tegenwoordig zelf regelmatig koekjes. Van verkade neem ik de chocola. Zit voor zover het er opstaat geen additieven in en is met rietsuiker gemaakt ipv geraffineerde suiker. Hagelslag neem ik van fairtrade want vind het van de reformwinkel toch echt te duur. Zitten ook geen E nummers in maar wel geraffineerde suiker.
J.A. ik heb nu een paar keer met (idd klaver)honing gebakken. De smaak is voorstreffelijk, proef vrijwel geen verschil tot nu toe maar mijn koekjes worden van karton! Vreselijk! Wat doe ik verkeerd?
Verder heb ik een interessante site gevonden:
www.rauwemelk.netDat wil ik ook eens proberen. Benieuwd of onze dochter daar wel tegen kan, de dichtsbijzijnde boerderij is alleen 50 minuten rijden. Dat gaat hem dus niet worden. Lalage, is dat wat jullie hebben van het merk Proef! ? Krijg je dan ook rauwe melk?
Schelpje3, als je zo redeneert dan kan je er wel op los leven qua voedingspatroon?? Ik doe het niet om kanker e.d. te voorkomen, ik weet niet hoe mijn leven loopt en het lijkt me redelijk nutteloos om dingen te laten staan om van alles te proberen te voorkomen. Ik denk dat je dan in een kramp gaat komen en vanuit angst gaat leven. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling! Het is alleen mijn overtuiging dat de Schepper alles zo goed heeft geschapen en de mensen er zo'n zooitje van hebben gemaakt. Allerlei toevoegingen, de hele puurheid is verloren gegaan. Uit respect voor onze Schepper kies ik hiervoor en omdat mijn hele lichaam Hem toebehoort dus ook datgene waar ik mijn lichaam mee in stand houd. Je hele leven aan Hem geven is m.i. dan ook echt ALLES.

En Hij weet altijd wat het beste voor ons is, dus ook de voeding zoals Hij die gegeven heeft.
ALs ik lees wat onder andere Aspartaam en MSG met ons lichaam doen dan zijn zulke middelen m.i. niet iets om een zegen over te vragen.