boer schreef:Zoals God ons maakte, waren we inderdaad perfekt.
David heeft ps.139 gedicht, en dat was toch echt na de zondeval.
boer schreef:hadden we toen wel hormonen?
Vast wel, 'die twee zullen tot één vlees zijn' Volgens mij komen daar wel een paar hormonen bij kijken.
boer schreef:Want hormonen zijn verantoordelijk voor lust, oorlog en macht.
Kijk maar eens in het dierenrijk, daar slooft het mannetje zich uit om indruk op het vrouwtje te maken.
God heeft iets in de aard van de vrouw gelegd waardoor de gemiddelde vrouw er graag goed uit wil zien.
De man heeft ook zijn typische 'mannedingen', ook door God geschapen.
boer schreef:(Verder ben ik erg realistisch ingesteld, en hou ik van de waarheid.
En make up is geen waarheid, het is een beter voordoen dan de werkelijkheid.
Verder zijn onze lichamelijke funkties natuurlijk wonderen, door Hem gemaakt)
Nou, ik hou ook van de waarheid. Make up gebruiken is geen liegen, liegen is een ander bewust iets anders laten geloven dan de waarheid.
Als iemand groene oogschaduw opdoet (hou ik persoonlijk niet van) dan wil zij echt een ander niet laten geloven dat haar oogleden van nature groen zijn.
Je kunt ook wettisch zijn in deze dingen, en verder: een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
boer schreef: Maar er is iets gebeurd,lijkt het wel, de DNA is veranderd.
We zijn gaan zweten (in het zweet des aanschijns zult gij...)
Baren ging veel meer pijn doen , en we gingen ons schamen voor ons naakt zijn.
De vrouw's begeerte zou naar haar man zijn!
Wel een paar erg ''hormonaal'' gerichte straffen voor het eten van een appeltje, toch?
Was er misschien meer aan de hand?
Hoe het biologisch voor de zondeval in elkaar zat is heus niet nodig om allemaal te weten.
We moeten ons gewoon aan de Bijbelse principes houden zonder wettisch te worden.
En matig is een Bijbels principe.