Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor T.A.F. » 05 dec 2011 20:31

Dat er kerken en predikanten zijn die anders beweren klopt, en dat is ook schandalig.
daarover kan ik slechts spreken niet ieder die zegt Here Here!
en wee zulke predikanten... want zij leiden hierdoor mensen naar de slachtbank ipv ze zoals het evangelie leert te vermanen opdat zij zich zouden bekeren.

Nuancering vind ik een gevaarlijk woord.. tactischer in mijn verwoording, wellicht, maar het belangrijkste is dat de boodschap helder is, en vaak werkt dat beter door confronterend te zijn.

Verder geloof ik dat ik van Godswege geroepe ben en op zijn tijd en plaats mag komen te staan. En als me dat alleen doet staan is dat kennelijk Gods weg.. maar ik vertrouw dat dat zo'n vaart niet zal lopen.

Hoe ik het praktisch zal doen (ik hoor van een homosexueel stel in een gemeente waar ik predikant zou zijn??)
ik zou aangeven gesprekken met hen te wensen, mogelijk er eerst enkele oudsten op af sturen.
Eerst dus de dialoog zoeken, waarbij ons standpunt duidelijk word weergegeven, en diegene vermaand word om zich van zijn weg af te keren.
Als daar na een reeks gesprekken geen bekering van komt (dus het stoppen met die relatie en een algemene schuldbelijdenis) dan is de volgende stap het inbrengen in de gemeentelijke vergadering (van mannenbroeders) en als ze zelfs ten ovenstaande daarvan niet willen veranderen, rest nog maar 1 oplossing : ze de deur te wijzen.

Dat is dus niet iets wat je zwart-wit besluit.. ws duurt het nog wel 3 maanden tussen constantering en in de ban sturen, en ik hoop dat dat laatste zelden tot nooit nodig is, en mensen zich voor die tijd omkeren.
maar het word WEL genomen als iemand volhardend is.

Hoe vaak ik iets bewust kies te doen? nooit. tuurlijk verleid worden.. helaas te vaak.. maar elke keer als ik eens op het matje werd geroepen (wat ook bij mij wel eens gebeurde) voelde ik zelf al aan.. ze hebben gelijk.. en ik zoek gewoon smoesjes... en als je direct geconfronteerd word, kan ik niet anders dan buigen, want ik verlang ten diepste Gods wil. Sterker nog ik waardeer die tucht, want die houd je scherper dan je jezelf kunt houden.

Heb ik dan werkelijk nooit bewust voor iets fouts gekozen.. nu ik beken eenmaal toen ik heel boos was op God.. iets wat ook grote gevolgen heeft gehad.. en niet zomaar weer hersteld was.. hoewel dat strikt bezien niet iets groots was.. geestelijk was het dat wel..

Ik weet dus first hand wat de geestelijke gevolgen zijn van bewust tegen God kiezen.. en weet dus ook hoe keihard zo iemand nodig heeft hard wakker geschud te worden...

Ik snap dus wel dat je eerste reactie is meeleven, begrip, gevoel op zulke zondaren.. maar dat is NIET wat zij nodig hebben.. de mens moet eerst zijn eigen zondigheid zien... zo ook die homo's.. en daarvoor moeten ze uit hun confortzone.. dat bereik je niet met zachte woorden.. maar daar moet je indaad soms de geestelijke vlakke hand voor in hun gezicht slaan.. om hen wakker te schudden.

dus niet : persoonlijk kan ik niet goedkeuren hoe jij leeft, maar ik begrijp dat je er veel mee geworsteld hebt, en ik kan niet beoordelen hoe God naar je kijkt, ook al hoop ik dat je ooit anders kiest...

maar : waar denk JIJ bezig mee te zijn, en je noemt jezelf Christenlijk, bekeer je NU van je boze weg, anders beland je gewoon in de hel!

prettig? nee.. maar wel de onverbloemde waarheid. en alleen de Waarheid zet vrij.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 dec 2011 20:50

T.A.F. schreef:prettig? nee.. maar wel de onverbloemde waarheid. en alleen de Waarheid zet vrij.

En wat jij zegt is de Waarheid? ](*,)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 dec 2011 22:04

Zucht...
"En de meeste van deze is de liefde"...

Dat is nou precies wat ik zo mis in deze discussie.
Er staat weer een batterij mensen klaar die denken alle teksten te moeten reproduceren die elke homo natuurlijk veel beter kent dan wie dan ook.

Hoe vaak gaan we voorbij aan de strijd die veel jonge homo's doormaken als ze er achter komen dat trouwen en een gezin er voor hen niet in zit. Stel je gewoon even een halve minuut voor hoe dat voor jou zou voelen: veroordeeld tot alleen blijven voor de rest van je leven.

O ja, ik weet als geen ander hoe de Heere dat kan compenseren. Maar het raakt me diep als er hier door sommigen zo makkelijk over wordt gedaan: "zo staat het er en het is niet anders".

Zullen we het oordelen eens aan God overlaten?

Persoonlijk denk ik dat het een zaak tussen God en de persoon zelf is. Sommigen ervaren wel de ruimte om een relatie aan te gaan en anderen niet. Maar het mag nooit iets zijn dat tussen jou en God in staat. Maar dat geldt voor alle relaties toch?
Velen schijnen het minder erg te vinden als een christelijk meisje met een moslim thuis komt, dan dat een christelijke jongen met een christelijke jongen thuis komt.

Pas toch op met je oordeel...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 06 dec 2011 16:39

ik ben ook nog alleen.

en hoewel ik bid en hoop dat ik nog een vrouw mag vinden, ik ben ook alweer 29..
ik kan me geen diepere angst voorstellen, liever zou ik mijn goede verstand, bezittingen, gezondheid, enzovoorts prijs geven en samen mogen zijn.. dan nog zoveel jaar alleen zijn..

Ik begrijp de concequentie zeer wel.
Maar mijn uitgangspunt is gewoon wat is Gods Wil, niet wat voelen wij.

daarin behandel ik die zaken ook voor mijzelf.

en het voorbeeld wat je noemde, een gelovige die een moslim (of atheist) wil trouwen... is even fout bezig.
dan moeten we niet die homorelaties minder sterk afwijzen, maar elkaar aanvuren om die relatie van dat christenlijke meisje met die moslimman even sterk af te wijzen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 dec 2011 17:10

T.A.F. schreef:Maar mijn uitgangspunt is gewoon wat is Gods Wil, niet wat voelen wij.

En hoe weet je wat Gods wil is?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 dec 2011 17:17

T.A.F. schreef: Maar mijn uitgangspunt is gewoon wat is Gods Wil, niet wat voelen wij.

En jij spreekt nu even ex cathedra dat jij in dezen Gods wil kent?
En waarmee je dus expliciet zegt dat twee mannen die een relatie in liefde en trouw hebben waarbij ze de Heere in het drievoudige snoer willen hebben, per definitie niet Gods wil doen?

Dat mag voor jou gelden, maar spreek niet voor een ander. Ik durf er niet meer over te oordelen als iemand zijn partner niet gezocht heeft, maar dat ziet als uit Gods hand ontvangen.

Ik zal de laatste zijn om homo's aan te moedigen om maar een relatie aan te gaan.
Maar ik zal ook de laatste zijn die het waagt om een veroordeling uit te spreken over hen die voelen dat zij van God zelf ruimte hebben ontvangen om dat toch te doen.
In de praktijk heb ik gezien hoe dit gezegend kan worden en twee mensen elkaar zeker ook in geestelijke zin tot zegen kunnen zijn.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 06 dec 2011 17:23

Ken ik Gods wil in deze, ja.

En waarmee je dus expliciet zegt dat twee mannen die een relatie in liefde en trouw hebben waarbij ze de Heere in het drievoudige snoer willen hebben, per definitie niet Gods wil doen?

Inderdaad, die doen NIET Gods wil.
ieder die anders spreekt speekt met de leugenachtige tong der duivelen.
een stel als jij noemde is dus door de duivel misleid, en ze denken nog dat God daarin een derde snoer wil zijn?? dwaling!!

Ik zal zulken vermanend toespreken in de hoop dat zij zich van hun boze weg bekeren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 dec 2011 18:40

T.A.F. schreef:Ik zal zulken vermanend toespreken in de hoop dat zij zich van hun boze weg bekeren.

Dat heb je gedaan, dus ga dan ook niet in herhalingen vallen. We weten nu de wil van God/T.A.F.
Maar verder gaat ieder zijn persoonlijke weg met God en gaat God met ieder een persoonlijke weg met een mens.

Als iedereen zich net zo druk zou maken over zijn/haar eigen verhouding met de heilige God als dat hij/zij zich druk maakt over de vermeende zonden van een ander, dan zouden we alleen maar bekeerde mensen hebben in de kerk..

Geef maar een eerlijk antwoord op de cruciale vraag, direct aan jou gesteld: "Maar gij, wie zegt gij, dat Ik ben?"

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 06 dec 2011 19:19

dan zouden we alleen maar bekeerde mensen in de kerken hebben :

een uitstekend streven, ga daarvoor!

als mensen zich net zo druk om hun eigen zonden als die van anderen maken :

ze maken zich al niet druk genoeg om die van anderen, laat staan die van hunzelf, op beide vlakken moet men aanscherpen, maar ik snap je gedachte, men moet niet alleen wijzen maar ook vermaning toestaan van anderen.

Geef maar een eerlijk antwoord op de cruciale vraag, direct aan jou gesteld: "Maar gij, wie zegt gij, dat Ik ben?"

dan vraag ik jou, wie stelt deze? Want deze vraag kan natuurlijk ook door een ander (of andere geest) in de mond genomen worden. Maar uitgaande dat je daarmee de bijbelse vraag doelt aan te halen, van Christus die aan ons vraagt wie wij denken dat Hij is :

U bent de Christus, de Goede Herder gekomen om het verlorene te zoeken, Brenger en vervuller van Gods Genade, de vervulling van Gods beloftes aan david en abraham, de eeuwige hogepriester, U bent de Zoon, deel van JHWH, het Woord, de drie-enige God, samen met Uw Vader, en Uw Geest, Rechter over het oordeel van uiteindelijk ieder mens, Het Lam op de troon, die de zeven zegelen zal verbreken, en al het andere wat over U is geschreven in de schriften, en naast al dit bid ik : mijn Vriend.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 dec 2011 19:47

Precies!
Strijdt Gij om in te gaan.

En probeer tussen dat strijden door dan niet anderen neer te sabelen over zaken waarvan jij denkt dat ze Gods wil zijn. Dat is de eeuwen door al genoeg gebeurd, met vrouwen, negers, homo's en weet ik veel wie al niet meer.

Je kunt een mening hebben, maar jij bent veel te klein en nietig om je in Gods plaats te hijsen door een dwingend antwoord te geven op de topicvraag!

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 07 dec 2011 17:42

Laten we de vraag eens anders stellen. Waarom kunnen we in zowel het oude als het nieuwe testament lezen dat mannen niet met mannen mogen slapen?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 07 dec 2011 18:54

JeeWee schreef:Zucht...
"En de meeste van deze is de liefde"...

Dat is nou precies wat ik zo mis in deze discussie....

Om eerlijk te zijn zie ik daar van jouw kant ook niet veel van richting T.A.F.

Pogingen om homoseksuele activiteiten te relativeren door over andere zonden die begaan worden te beginnen (zoals nogal eens wordt gedaan) vind ik nogal goedkoop.
Net zoiets als wanneer je zegt: we moeten er maar niet te zwaar aan tillen wanneer iemand steelt, want er wordt ook zat gelogen en geroddeld.

Homoseksualiteit is niet erger dan meer 'geaccepteerde' zonden, maar die 'geaccepteerde zonden' erger zijn dan sommigen wellicht denken.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 07 dec 2011 19:29

JHM schreef:Laten we de vraag eens anders stellen. Waarom kunnen we in zowel het oude als het nieuwe testament lezen dat mannen niet met mannen mogen slapen?

Waar staat het dat het wel mag? (Niet de bewijslast omdraaien)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 07 dec 2011 22:50

Speedy schreef:Waar staat het dat het wel mag? (Niet de bewijslast omdraaien)

Dat is een flexibele manier van de Bijbel lezen. Laten we gaan liegen, waar staat dat het wel mag?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 dec 2011 07:23

En opnieuw gaat de discussie de kant op waar hetero's even vertellen dat de Bijbel zegt dat een relatie tussen twee mensen van het zelfde geslacht niet mag.

Afgezien van het feit dat de Bijbel op de zeven plaatsen die in verband kunnen worden gebracht met seksuele handelingen tussen mannen, dit steeds in de context brengt van lust en losbandigheid, lees ik in de Bijbel nergens iets over een relatie tusen twee mannen/vrouwen in liefde en trouw.

Daarbij: over lust en losbandigheid tussen mannen en vrouwen lees ik vele malen meer.

Dit topic gaat er over of mensen echte christenen kunnen zij, als zij ervaren dat zij van God wél de ruimte krijgen om een relaltie aan te gaan met iemand van hetzelfde geslacht.

En dan blijf ik verbaasd over het gemak waarop mensen een oordeel uitspreken...

Terug naar “Archief”