Ik vind het christelijk aspect ook zeker wel belangrijk, maar zie niet in waarom dat persé een reformatorische school moet zijn. Wij hebben hier niet zoveel keus wat christelijk betreft. In de plaats waar wij oorspronkelijk vandaan komen zijn 3 reformatorische scholen en ook nog 2 christelijke scholen, keus genoeg dus. Hier zit in de directe omgeving geen christelijke school. Na wat speurwerk hebben we aan de andere kant van de stad een reformatorische school gevonden, in een plaats verderop een christelijke school op reformatorische grondslag en iets dichterbij een evangelische basisschool. Toch nog aardig wat keus dus

. Op de school waar ik zelf vroeger op zat werden geen onkerkelijken toegelaten en alleen kinderen/mensen die de bijbel en de 3 formulieren van eenheid (zeg ik het zo goed?) onderschreven. Op de reformatorische school hier in de omgeving wordt wel iedereen toegelaten, maar zijn alle leerkrachten christen. Dat vind ik toch wel wat prettiger als zo'n hele beschermde school waar alleen reformatorische kinderen op zitten. Ik vraag me inderdaad ook af, net als Schipje, hoe dat op een 'gewone' christelijke school gaat met leren van versjes en liedjes etc.
In elk geval moet iedereen doen waar hij zich goed bij voelt natuurlijk! Het verbaasde me alleen dat mensen zich daar zo mee bemoeien (de persoon waar ik het eerder over had). Het is mijns inziens een zaak voor de ouders en de ouders moeten hun opvoeding etc. kunnen verantwoorden aan God. Daar hoeft een kerkenraad, familie- of gemeentelid niet over te oordelen. Maar dat is mijn mening hoor! Zou er in elk geval niet blij van worden als ik daarvoor op het matje geroepen werd...
@Jans: wat zielig zeg! Hebben ze een idee waar het vandaan kan komen?