Moderator: Moderafo's
joris schreef:Te koppig om je over te geven? heeft meestal meer met schijterij te maken.
...maar je komt ook dagelijks op dit forum in aanraking met tientallen mensen die het al gedaan hebben en er geen spijt van hebben...Aragorn schreef:joris schreef:Te koppig om je over te geven? heeft meestal meer met schijterij te maken.
Inderdaad ja, ik ben er denk ik te schijterig voor..Maar wat doe je daaraan? Je moet maar het lef hebben je zomaar over te geven aan de gedachte dat een duizenden jaren oud boek, dat ook nog niet eens altijd even eenduidig is, onfeilbaar 100% waar is..
@mic schreef:...maar je komt ook dagelijks op dit forum in aanraking met tientallen mensen die het al gedaan hebben en er geen spijt van hebben...Aragorn schreef:joris schreef:Te koppig om je over te geven? heeft meestal meer met schijterij te maken.
Inderdaad ja, ik ben er denk ik te schijterig voor..Maar wat doe je daaraan? Je moet maar het lef hebben je zomaar over te geven aan de gedachte dat een duizenden jaren oud boek, dat ook nog niet eens altijd even eenduidig is, onfeilbaar 100% waar is..
Ja, maar je zou hem zelfs nog niet eens zo kunnen ervaren als je iemand als Robben ervaart (trots op hem als nederlander als ie scoort weet je wel), terwijl je die dan alleen nog maar van tv kent. Een stap lager zit gandalf, omdat ie al geleefd is, hoe stoer die ook is, en hoe je je ook in hem in kuntleven, hij blijft voor je gevoel altijd een fictief persoon, netzoals Robben altijd een onbereikbaar ideeal blijft (of het nou om vriendschap gaat of om even goed kunnen voetballen). God niet, daar kun je gewoon echtmee omgaan, en dat is juist zo superkicke.Aragorn schreef:Maar, tegen Gandalf (figuur uit lord of the rings) kan ik ook alles zeggen..
Aragorn schreef:mart schreef:Voor mezelf vind ik het altijd moeilijk om bepaalde 'dingen' of gebeurtenissen aan God toe te schrijven, het is ook niet zo dat ik God heel erg ervaar in mijn leven of zo, sommige momenten meer dan andere..
Inderdaad ja. Als je de bijbel leest en sommige mensen hoort moet God wel zwaar oke zijn, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het je eigen betekenisgeving aan bepaalde gebeurtenissen is..Zeer frusterend zoals spirit ook al zei, op zo´n manier kom je nooit ergens, maar het allemaal maar geloven doe je ook niet zomaar.
Tijn schreef:Aragorn schreef:mart schreef:Voor mezelf vind ik het altijd moeilijk om bepaalde 'dingen' of gebeurtenissen aan God toe te schrijven, het is ook niet zo dat ik God heel erg ervaar in mijn leven of zo, sommige momenten meer dan andere..
Inderdaad ja. Als je de bijbel leest en sommige mensen hoort moet God wel zwaar oke zijn, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het je eigen betekenisgeving aan bepaalde gebeurtenissen is..Zeer frusterend zoals spirit ook al zei, op zo´n manier kom je nooit ergens, maar het allemaal maar geloven doe je ook niet zomaar.
Ik denk dat hier misschien eens een goed moment is om over de Heilige Geest na te gaan denken, want door de heilige Geest kan ik God ervaren en ervaar ik echt leiding in mn leven. Zie de Heilige Geest ook als een persoon (dat is hij ook zeker), want dan zal je merken dat je God zeker wel kan ervaren. probeer het zou ik zeggen, want je hebt niets te verliezen...
Aragorn schreef:Ik kan me trouwens ook wel vinden in de reactie van Snorbaarder, al is het dan meestal niet met klassieke muziek en weet ik niet of ik direct van God kan spreken. Meer een soort metafysisch gevoel dat je overweldigt, ehm hoe leg ik dat uit?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten