Van Bijsterveldt doet schriftlezing bij Gay Pride kerkdienst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Van Bijsterveldt doet schriftlezing bij Gay Pride kerkdi

Berichtdoor JeeWee » 08 aug 2011 17:42

boer schreef:Ik vind het elke keer weer frappant hoe JW even een stelling poneert , bijna altijd in hetzelfde soort 'genre', en vervolgens weer de kast induikt, eh ik bedoel onder zijn boerka verdwijnt ;-)

Beste Boer,
Wat wil je weten?
Allereerst 'poneer ik geen stelling' maar stel een open discussievraag met als doel om mensen te laten denken en daar open over in discussie te gaan zonder de bedoeling om maar even 'je gelijk' te gaan halen.
Het lijkt me niet verkeerd om ook hier op Refoweb met elkaar weerbaar te worden in een wereld waarin we een minderheid zijn.
Het is te makkelijk om ons op OSM-eiland terug te trekken.

Een groot deel van de seculiere homobeweging grijpt nu haar kansen om hun wil op te leggen aan christenen. En nee, dat gaat niet aan ons voorbij. We zijn de afgelopen weken overspoeld met berichetn over de GayPride en hoe we voorlichting aan onze kinderen op school moeten geven en hoe we de weigerambtenaren moeten weigeren.

En wat doen wij? We horen het aan en houden ons stil.
Nu gaat het om de homo's morgen om jou. Heden ik en morgen gij.

Daarom heb ik deze vraag ook neergelegd, want ik vind het van moed getuigen dat minister Van Bijsterveldt zich uitspreekt tegen een weigeren van weigerambtenaren en tegen het onvoorwaardelijk verplicht stellen van voorlichting over homoseksualiteit op scholen, hoewel ik in een speciaal topic bij dat laatste nuances zou kunnen aanbrengen.

We kúnnen ons als bijbelgetrouwe christenen toch niet blijven omdraaien en de andere kant op kijken?

En ja, ik heb met de minister gesproken na afloop.
En ja, ik heb de minister uit de Bijbel horen lezen:
Zie, zijn niet al dezen, die daar spreken, Galileeërs? En hoe horen wij hen dan een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn? Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, Frygië en Pamfylië, Egypte en de streken van Libië bij Cyrene, en hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als Jodengenoten, Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal van de grote daden Gods spreken. En zij waren allen buiten zichzelf en geheel met de zaak verlegen, en zij zeiden de een tot de ander: Wat wil dit toch zeggen?

En ja, ik had 100 vragen bij deze dienst.
En toch: ze waren bij elkaar, de Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, Frygië en Pamfylië, Egypte. En nog veel meer: refo's, baptisten, rooms katholieken en vrijzinnigen...

"Wat wil toch dit zeggen..."
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”