Adoptie deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 14:56

*Annet* schreef:Wat een kwetsende opmerking! Hieruit blijkt dus dat je dit topic niet echt gevolgd hebt anders had je duidelijk de emoties van de betrokken (a.s) adoptie-ouders ervaren.

Die heb ik wel gezien, maar dat ging met name om hun emotie als ouder, niet hun emotie bij het kind.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 14:59

christien schreef:Ik zit je post met grote verbazing te lezen, en vind deze ronduit ongepast en respectloos naar ouders die liefdevol een pleeg - of adoptie kindje opnemen in hun huis en deze omringen met pure liefde.

Ik zal dat laatste niet ontkennen, maar men adopteert kinderen om de eigen wens om kinderen in vervulling te laten gaan. Dat is toch een ander perspectief dan het belang van ieder willekeurig kind voorop te stellen.

Je beschuldigt mensen van handel in adoptiekinderen, egoisme om het geslacht + leeftijd van de kinderen en dat is hier zeker niet aan de orde!!!!

Ik beschuldig adoptieouders niet van kinderhandel, maar het is overduidelijk dat in adoptiekinderen wordt gehandeld.

Je bent enorm kwetsend in je post en zeker niet christelijk bezig.

De vraag is of adoptie christelijk is, of juist een zeer egoïstische handeling. Je kunt kinderen ook financieel sponsoren, zodat ze in hun eigen natuurlijke omgeving een goede opvoeding kunnen genieten.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 15:01

mw schreef:Er wordt hier door niemand gezegd dat ze persé een jongetje of een meisje willen. De leeftijd van het kind heeft er gewoon puur mee te maken dat het wel 'logisch moet zijn'. Wie biologische kinderen krijgt, zet als het oudste kind 3 jaar is, toch ook geen kind van 5 op de wereld?

Hoezo is het logisch om een jonger kind te adopteren? Dat is juist een expliciet bewijs dat adoptie voortkomt uit het bevredigen van de eigen behoeftes.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 15:04

Als je wilt discuseren of dat het christelijk is om een kindje te adopteren en in welks belang dat is, dan zou ik zeggen open een nieuw topic want daar is dit topic niet voor.

Kan je met cijfers onderbouwen dat er in Nederland gehandeld word in adoptiekinderen?

Ik wil er niet te veel woorden meer aan vuil maken, want we zijn heel erg off topic bezig, maar besef je dat je met deze manier van posten ontzettend veel mensen kwetst?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 15:07

Sabra schreef:
Hoezo is het logisch om een jonger kind te adopteren? Dat is juist een expliciet bewijs dat adoptie voortkomt uit het bevredigen van de eigen behoeftes.

Er zijn niet voor niks zeer strakke regels opgesteld om een kind(eren) te mogen adopteren. Een van die regels is dat er voldoende leeftijdsverschil (vaak 2 jaar) tussen de kinderen moet zitten. En er in principe geen oudere kinderen worden geplaats dan het oudste kind van het gezin.

Dus dit staat volledig los dat zo jij suggereert het weer een bevrediging is van een eigen behoefte van de ouders.

(Ervaringsdeskundigen, verbeter me gerust als ik het mis heb :wink: )

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 15:13

christien schreef:
Kan je met cijfers onderbouwen dat er in Nederland gehandeld word in adoptiekinderen?

Misschien moet je de media wat meer of beter volgen, of eens googlen.

Maar besef je dat je met deze manier van posten ontzettend veel mensen kwetst?

Gekwetst in welke zin? Een gekwetst ego? Wat is de motivatie van mensen om kinderen naar bijv. Nederland te halen en niet in hun eigen omgeving te laten opgroeien door middel van financiële steun?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 15:30

[quote="Sabra"]
Misschien moet je de media wat meer of beter volgen, of eens googlen.

[quote]

Als jij er zo van overtuigd ben kan je mij zo een link geven naar een onderbouwd onderzoek!

Als jij een motivatie wil weten moet je persoonlijk met mensen in gesprek, en niet via een forum waar je wat losse gegevens strooit zonder je je echt in hun leven te verdiepen. Of open daar een nieuw topic over, alhoewel ik betwijfel of dat het zin heeft want je bent zo enorm bevooroordeeld, dat je niet wilt luisteren naar andere meningen.

off topique-smile

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jul 2011 15:50

Sabra schreef:Het egoïsme druipt er wel vanaf, moet ik zeggen. 't Kind moet wel precies in 't plaatje van de ouders passen. Adoptie is mijn inziens daarom meer ter bevrediging van de behoeftes van volwassenen, dan dat de behoeftes van hulpeloze kinderen ermee worden bevredigd. Bah, daar krijg je een vieze smaak van in de mond.

Lieve Sabra...als jij mij een beetje beter bent of de vorige 100 pagina's had gelezen dan had jij dat niet zo neergezet. Overigens komt ons 1e kindje uit dezelfde provincie als wij en zo zal het ook zijn bij de volgende(n) dus ik haal helemaal geen kindjes uit het buitenland. Als je mijn eerdere posts had gelezen had je ook kunnen zien dat wij JUIST special needs kindjes en meerdere tegelijk willen OMDAT deze kinderen niet geplaatst kunnen worden. Ik zit hier gewoon te trillen van boosheid. KOTSMISSELIJK word ik van je post!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jul 2011 15:51

Sabra schreef:

Hoe zou jij het vinden als je opeens een ouder broertje/zusje zou krijgen als je 3 jaar alleen bent geweest?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jul 2011 15:55

Sabra schreef:De vraag is of adoptie christelijk is, of juist een zeer egoïstische handeling. Je kunt kinderen ook financieel sponsoren, zodat ze in hun eigen natuurlijke omgeving een goede opvoeding kunnen genieten.

Laten we dat nou ook nog eens doen....op 1 inkomen dat minder dan modaal is waardoor wij zelf niet alles kunnen doen wat we willen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2011 16:19

Weggehaald. Wie wil weten wat ik ongeveer schreef: pb!
Laatst gewijzigd door Galateia op 18 jul 2011 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 jul 2011 16:26

Ik wil even zeggen dat ik je hierom zeer bewonder Galateia :)
Het gaat jou duidelijk om het kind en niet om je eigen behoeften te bevredigen.
Petje af d:)b

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2011 16:31

Ja, natuurlijk gaat het mij om het kind. Bij LauraC trouwens ook, hoor, als je al haar posts leest. En voor de duidelijkheid: niet elk baby'tje is op een 'foute' manier hier naartoe gekomen, he. Er zijn ook baby's die nergens meer terecht kunnen en een schrijnend achtergrondverhaal hebben. Ook baby's hebben recht op een thuis, laat ik daar even duidelijk over zijn!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 16:32

@ Laura C & Galateia, onwijs veel respect voor de manier van reageren hier in het topic.
En op de wijze waarop jullie een kinderen met zorg omringen en hierbij omgaan met alle onzekerheden die een adoptieproces met zich mee brengt.

Ik hoop dat de medeforummers ook jullie met respect behandelen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2011 16:39

Ach, Sabra mag die dingen toch zeggen? Ik ga eigenlijk graag dat soort discussies aan, want Sabra trekt conclusies op basis van mediaberichten. En die zijn waar en vreselijk. Die zie ik ook. Maar... er mist altijd iets. Namelijk: er zijn ook correcte adopties. Maar ja, ik ga niet met mijn hoofd op de tv het achtergrondverhaal van mijn zoon vertellen, natuurlijk. En dus stopt het altijd, zo'n uitzending, terwijl er meer te vertellen is. Die andere kant. Maar vanwege de privacy van de kinderen wordt dat door niemand verteld.

Je kunt het mensen niet kwalijk nemen, dat zij die andere kant dan niet kennen. Want als je alleen maar die berichten ziet, tja, dan zou ik mijn conclusie misschien ook wel klaar hebben!

Ik hoop alleen, dat Sabra de discussie wil aangaan en op de reacties van mij en LauraC wil antwoorden/reageren. Ik ben namelijk wel heel benieuwd, of Sabra het beeld van adoptie al wat meer nuanceert. Dus Sabra: laat je niet tegenhouden om te reageren!

Terug naar “Archief”