Moderator: Moderafo's
Dit is toch té gek voor woorden? En dat terwijl het gewoon té simpel is! Bekijk eens de video's van Khan Academy, die man legt het met zo'n gemak uit! Misschien kan dat pabo-nichtje van je er iets van opsteken - of ze moet moeite hebben met Engels...ajl schreef:Ik denk dat het ook voor een groot deel aan de kwaliteit van de onderwijzers ligt. Mijn nichtje heeft bv de pabo gedaan, maar staat niet 'boven'de stof vanaf groep 6 en ik vind dat toch wel kwalijk. De breuken en staartdelingen vind zij zelf te moeilijk om uit te leggen. En zolang ik onderwijzers nog hoor zeggen 'dat kost duur' of 'hun hebben gelijk', dan kan je niet verwachten dat ze de taal goed overbrengen op het kind.
Jij gaat mij niet wijsmaken dat je moeite hebt met optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen? Volgens mij is dat wel zo'n beetje het hele rekenen. Zelfs komma-getallen zijn énorm simpel om zonder rekenmachine te berekenen. Tot op vele cijfers achter de komma, net zo accuraat als een rekenmachine. Maar men moet wél de juiste technieken kennen.Noir schreef:Tsja.. Dat heb je met basisschooljuffen - en meesters! Die moeten alles goed kunnen. Rekenen, taal, etc. Ik heb zelf ook echt geen rekenknobbel dus dat wordt helemaal niks.Misschien moet je ook iets doen waar je goed in bent?
Noir schreef:Tsja.. Dat heb je met basisschooljuffen - en meesters! Die moeten alles goed kunnen. Rekenen, taal, etc. Ik heb zelf ook echt geen rekenknobbel dus dat wordt helemaal niks.Misschien moet je ook iets doen waar je goed in bent?
ajl schreef:Dan ga je toch op de middelbare school les geven? De toelatingseisen voor de lerenopleiding Duits en Frans zijn dezelfde als de toelatingseisen voor de Pabo?
Gebeurd dit daadwerkelijk?Noir schreef:Ach ja.. misschien wordt dat ooit nog wel mijn job!! Het probleem tegenwoordig is (vind ik) dat jeugd zo'n grote mond heeft. Maar dat is nog wel te verwachten. Maar dan die ouders die je na schooltijd opbellen van: 'U heeft mijn kind straf gegeven, maar mijn kind doet zoiets niet'.
Flavius schreef:Dit is toch té gek voor woorden? En dat terwijl het gewoon té simpel is! Bekijk eens de video's van Khan Academy, die man legt het met zo'n gemak uit! Misschien kan dat pabo-nichtje van je er iets van opsteken - of ze moet moeite hebben met Engels...
http://www.khanacademy.org/
Ik ben dan ook sterk van mening dat een goede uitleg énorm veel helpt. Als je die video's bekijkt op Khan Academy, dan zul je ervaren hoe makkelijk het kan zijn. Mijn leraren hebben het in ieder geval nog nooit zo goed [en snel] uit kunnen leggen.Mortlach schreef:Het grootste probleem is dat het voor mensen die het gemakkelijk vinden soms moeilijk voor te stellen is dat er mensen zijn die er echt moeite mee hebben.
Probeer voor de grap eens een staartdeling in een 8- of 12-tallig stelsel, dan krijg je waarschijnlijk een beter idee van de problemen waar men tegenaan loopt.
Voor de grap: 126 gedeeld (staart) door 5 in een 8-tallig stelsel. Ik ben benieuwd.
Flavius schreef:Ik ben dan ook sterk van mening dat een goede uitleg énorm veel helpt. Als je die video's bekijkt op Khan Academy, dan zul je ervaren hoe makkelijk het kan zijn. Mijn leraren hebben het in ieder geval nog nooit zo goed [en snel] uit kunnen leggen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten