Gods Liefde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TR86
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TR86 » 01 aug 2004 22:44

Inderdaad, niet alleen dat wij gered mogen zijn door het bloed van Christus, maar ook dat Hij de weg geopend heeft naar de Vader en dat niemand die meer sluiten kan, is prachtig! Door Jezus is de weg naar Gods genadetroon open. Als je Hem nog niet kent als je Zaligmaker die je helemaal schoon wil maken van zonden, ga dan terug naar Hem toe, bij God is alles te vinden!

Als je de boodschap van Gods Woord, dat jij niet in staat bent God voldoening te schenken door je zondige natuur maar dat je gered kunt worden door het offer van Christus Jezus aanvaardt, zie je ook dat God de Vader je al liefhad voor je bestaan!

Hij is waard te ontvangen alle lof, eer en aanbidding. Daar ontbreekt het helaas vaak aan omdat we Christus soms zo snel weer uit het oog verliezen. Dat doet pijn en geeft verdriet, maar steeds weer wil de Here ons terug in Zijn aanwezigheid, vanwege Zijn grote liefde, die nooit opraakt!
Laatst gewijzigd door TR86 op 18 aug 2004 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't you ever forget that He has given us a future and a hope

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 aug 2004 22:06

Gaaf om te zien dat er zoveel correcte en toch diverse dingen te zeggen zijn over Gods liefde :D die tekst van 'wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad' is ook mijn favoriete tekst :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Gods Liefde

Berichtdoor meschianza » 17 aug 2004 18:39

Evelien schreef:Hoe zien jullie de Liefde van God?? Als ik in de bijbel lees dan kom ik dat elke keer weer tegen en het valt mij op dat ik dat woordje Liefde elke keer weer tegenkom.

Zien jullie dat ook zo?

Ja, ik zie Gods liefde absoluut.
Natuurlijk vooral omdat God Zijn eigen Zoon gaf, naar de aarde kwam om met ons mens te zijn, en dat niet alleen, om onze zonden te vergeven nadat de mens alles verbruid had.
Maar in mijn eigen leven zie ik het ook, als ik om me heen kijk.
In hele kleine dingen...
Als een kind van de kinderclub, die alles tegen heeft wat ik mee had in mn kindertijd, tegen me aankruipt en zegt: ik vind jou best aardig.

Ook nu, terwijl ik op mn werk zit in het verpleegtehuis. En een paar oude dames met onvaste en bibberige stemmen, maar uit volle borst ''O, God U zoek ik met verlangen'' zingen.

En het mooiste is, dan verlang ik naar God, dan is Zijn liefde zo groot, wanneer God spreekt via de bijbel, gericht aan mij. Een tekst, of iemand wijst mij op een tekst, het antwoord op waar ik over tobde. Zowiezo spreekt de bijbel met zijn wijze verhalen mede over de liefde van God, die klinkt overal in door! Hoe confronterend en oordelend de bijbel soms ook is.
Maar de laatste tijd heb ik dat weinig meer :? Misschien wordt het hoogste tijd dat ik God weer met verlangen ga zoeken, waar de oude vrouwen net over zongen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”