Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Sterretje » 30 mei 2011 19:40

Jottum valt over het algemeen klein.
Maar ik kocht van de zomercollectie een super mooie witte prinsessenjurk voor een bruiloft.
Ik dacht.. valt klein, neem 104..... Verzuipt ze er bijna in. Gekocht tijdens dagje winkelen den Haag... dus terugbrengen geen optie. Dus.. eringroeien en anders deze winter met donkerblauw vestje of zo.

Jottum is misschien redelijk aan de prijs, maar ik vind het goede kwaliteit, was het gerust 60 geraden e.d.
En.. je verkoopt het daarna op internet voor ongeveer de helft / een derde van de nieuwprijs.
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 mei 2011 19:41

AikonGirl schreef:Bedankt voor de tips. :)

als je via een website koopt kun je altijd mailen/bellen of ze lengtes willen doorgeven.
Daar kun je het meeste van opaan. Dat doen ze bij Olliewood wel. (heb er net 2 Jottum shirts gekocht en heb ook ff gebeld voor de mouwlengte. Kreeg dezelfde middag nog een mailtje)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 31 mei 2011 08:09

heb gisteravond nog even lekker geshopt voor m'n meisjes, winkeltje in de buurt had 40 % korting voor pashouders. 2 stelletjes van Cakewalk en 1 van Doerak voor Josephine(2). En voor Joanne(9) stelletje van BF en nog wat topjes...

Ze vertelden trouwens dat Barbara Farber, Cakewalk en Pointer er mee stoppen. Dit is het laatste seizoen. Helaas. Ben gek op BF en Cakewalk. Met Jottum gaan ze wel door...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 mei 2011 12:42

echt?? ah, wat jammer! ik vind bf echt geweldig leuk. en over het algemeen ook wat beter te betalen dan jottum...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 mei 2011 13:50

ik had alwel het idee dat het niet zo liep de laatste seizoenen

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 31 mei 2011 15:26

hier nog een linkje van een artikel wat ik vond, ik ben dus niet helemaal goed op de hoogte. Cakewalk blijft wel.. zie http://www.fashionunited.nl/Nieuws/Lead ... 091731178/[/url]

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 31 mei 2011 22:56

:oops: nog wat treurigs..... De wintercollectie kinderkleding van de meeste merken is komende winter stukken duurder. Sommige kleding wel 20% ten opzichte van vorig jaar.
De collectie is wel supermooi, maar als je sommige prijzen ziet. Goedkope merken als Name It ook. Vorig jaar was een winterjas nog ongeveer 60 euro, dit jaar ongeveer 75!!
Er zijn winkels die daarom veel minder hebben ingekocht van duurdere merken.
(al denk ik soms dat de dure kleding toch wel verkocht wordt, maar juist de tussenmerken als BJ, Name It e.d. niet meer als het zo duur wordt)
Echt niet leuk meer!

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 31 mei 2011 23:02

Pas geleden een hele stapel bijna nieuwe jongenskleding gekregen. Veel van Mexx (overhemden en slipovers), Esprit, Eager Beaver. En broeken van Mexx en SaltyDog. Het oogt heel klassiek. Mijn oudste is een rustige blonde blauwogige jongen, met een natuurlijke voorkeur voor deze merken. En het staat hem waanzinnig goed. Regelmatig koop ik in de uitverkoop ook polo's van Mitch voor hem. Nu zit er veel roze in de kleding van Mitch, en dat blieft hij absoluut niet :lol: . Ik vind Pointer ook een prettig merk, heel stijlvol. Dat geldt eveneens voor United Colors of Benetton. Mijn jongste is een robbedoes, die houdt van EagerBeaver. Gelukkig zaten er in het pakket genoeg shirts van dat merk in zijn maat. O ja, en een soort polo van McGregor van hele zware kwaliteit, donkerblauw met een witte streep. Ondanks dat ik het niet echt bij hem vind passen (hij heeft hazelnootbruin haar en groenbruine ogen) wil hij 't toch graag in zijn garderobe. Laat ook maar. Het is zijn grote broer veel te klein.
Ik zie weleens meisjes lopen in kleertjes van Cakewalk en Barbara Farber, echt schattig. Voor mijn oudste heb ik ooit eens een Jottum -soort van- tuinbroek gekocht. Donkerblauwe fijne corduroy met bretelletjes. Echt zo leuk. Tegenwoordig ben ik niet zo kapitaalkrachtig meer, integendeel zelfs, daarom kan ik ''giften'' zoals hierboven aangegeven zeer waarderen.
Met mijn oudste deel ik de liefde voor klassieke kleding, al ga ik ook wel eens voor mezelf op de romantische tour :wink: . Mijn jongste is echt net als zijn vader, altijd druk, stukt van alles uit, dweilt over de vloer rond, een onrustige robbedoes. Een dag zonder kwetsuur is een dag niet geleefd :lol: Hij houdt van camouflagekleding en fellere kleuren zoals rood en oranje. Ondanks dat zijn broer heel anders is dan hijzelf, wil hij toch graag zo nu en dan ''hetzelfde als broer'' dragen. Ach ja.
Mijn jongste zorg betreft schoenen. Mijn oudste is 9 jaar, maar heeft ondertussen maat 40 :shock: . Voor hem moeten we bij de herenmaten kijken. Ook voor sokken natuurlijk. Een beetje zwaar en serieus voor zo'n jochie, al is ie dan klassiek. Van sneakersokjes houdt hij niet, dat maakt het best lastig om uit te zoeken wat leuk staat onder een kniebroek. Maar weer 's bij C&A en V&D kijken voor sokken.
Deo servire vera libertas

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 jun 2011 08:26

:shock: maat 40 voor een jongen van 9! Da's echt groot! Onze oudste van 12 heeft maat 39 en dat vind ik vaak al lastig met schoenen kopen ...

Fijn he, als je regelmatig kleding krijgt van een ander, en helemaal als het nog je smaak is ook (en die van je kids natuurlijk :wink: )!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 01 jun 2011 09:33

als het allemaal zo duur wordt, dan maar naar de Outlet, 2e hands....Winterkleding is sowiezo al een stuk duurder. Of meer zelf naaien..Gelukkig krijg hier ook veel kleding, en kan het eea doorschuiven.
Wordt alles soms duurder, is de economische crisis voorbij?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jun 2011 09:49

Daarom vind ik een jongen zo makkelijk :D Ik koop ontzettend leuke kleren (vind ik zelf ;) ) bij H&M, C&A en V&D. Hij loopt er altijd lekker stoer bij, maar nooit duur. Maandag nog een geruite 3/4 broek met een shirt erop, 15 euro bij elkaar. Dat vind ik heel wat leuker winkelen dan al die dure merken.
Maar ik denk wel dat meisjeskleding lastiger is. tenminste, als ik de C&A doorloop, dan vind ik de meisjeskleding een beetje 'achterbuurt' achtig, en zou het niet snel kopen als ik een dochter had.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 jun 2011 09:57

Ik koop kleertjes bij de Hema, H&M, V&D.
Ken veel van die dure merken niet eens.

Ik had een bos bloemen gekregen, en Ilona wilde er graag eentje in haar haar. :)
*foto*
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 04 jun 2011 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2011 09:58

Wat een mooie meid heb je toch AG. En die haren.... :8>

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jun 2011 10:51

Evelien schreef:Wat een mooie meid heb je toch AG. En die haren.... :8>

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 jun 2011 12:44

AikonGirl schreef:Ik koop kleertjes bij de Hema, H&M, V&D.
Ken veel van die dure merken niet eens.

Ze is er niet minder knap door in ieder geval! :wink: Idd een plaatje, ze ziet er lief uit.

Terug naar “Archief”