curatorium GG 23-25 mei 2011

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: curatorium GG 23-25 mei 2011

Berichtdoor ajl » 26 mei 2011 12:39

Dine schreef:Nummer 3: Dhr. Zondag uit Nunspeet.

Volgens mij heb ik college van hem gehad. Hij is prof Arbeidsrecht in Groningen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 26 mei 2011 13:13

ajl schreef:Volgens mij heb ik college van hem gehad. Hij is prof Arbeidsrecht in Groningen.

Stimmt, klopt helemaal.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 mei 2011 14:12

Ds. A.B. van der Heiden heeft in Doetinchem gestaan, staat nu in Benthuizen. Hij heeft geen geadopteerde kinderen, dus ik denk dat het zijn zoon is.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 27 mei 2011 19:53

Hoogleraar wil predikant worden
GRONINGEN - Een hoogleraarschap arbeidsrecht, een eigen bedrijf en nevenfuncties geeft Wijnand Zondag (38) op voor het predikantschap. 'Buiten de kerk zal dit niet worden gezien als een promotie.'

Lees verder in het ND

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 mei 2011 14:46

Mooi! (Wat is de bron?)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 28 mei 2011 14:47

TheKeimpe schreef:Mooi! (Wat is de bron?)

Nederlands Dagblad
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 mei 2011 18:08

Wat een indrukwekkend getuigenis!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mei 2011 20:18

Ik denk dat hij wel goed zal kunnen preken. Zijn college's waren erg boeiend om naar te lezen. Deze man kan goed vertellen en een verhaal houden :wink:

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 30 mei 2011 12:39

ajl schreef:Ik denk dat hij wel goed zal kunnen preken. Zijn college's waren erg boeiend om naar te lezen. Deze man kan goed vertellen en een verhaal houden :wink:

Dat is fijn, er zijn al genoeg GG-dominees die op de preekstoel een lange monoloog houden vol 'tale Kanaäns' en vol quotes die nergens in de Bijbel terug te vinden zijn. Iemand met een heldere en begrijpelijke boodschap zou niet misstaan binnen de GG.

Aan de andere kant is het veel belangrijker of hij een rechte boodschap brengt; dus niet de eenzijdigheid die er mijns inziens op de Theologische School ingebracht wordt en die helaas bij de laatste lichtingen predikanten terug te vinden is. Het zou fijn zijn als er weer eens een predikant in de GG komt die de lijn van Vreugdenhil, Van der Net en de Harincks volgt of beter gezegd, die de lijn van Gods Woord volgt, maar ik vrees dat dat niet meer zal gebeuren.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 30 mei 2011 13:04

Afat82 schreef: Aan de andere kant is het veel belangrijker of hij een rechte boodschap brengt; dus niet de eenzijdigheid die er mijns inziens op de Theologische School ingebracht wordt en die helaas bij de laatste lichtingen predikanten terug te vinden is.

Afat82: ik was afgelopen donderdag voor het eerst in mijn bijna 29 jarig bestaan in een gereformeerde gemeente aanwezig tijdens een huwelijksdienst. Ik kon m'n oren niet geloven hoe ongelooflijke mooie, liefdevolle, persoonlijke en gunnende dienst ik daar hoorde. ennuh, dat was toch echt een dominee die pas vanaf september in het ambt staat!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mei 2011 13:20

Ik kan het natuurlijk niet beoordelen, maar aan de hand van zijn wijze van college geven verwacht ik niet dat hij eenzijdig zal preken. Hij adviseerde regelmatig over kerkrecht etc. Dit besprak hij ook altijd tijdens de colleges en gaf dan tegelijk even snel 'bijles'over het verschil tussen de kerken. Ik ging altijd graag naar zijn colleges toe en zal hem zeker wel eens willen horen preken, al ben ik totaal niet bekend met de ds. van de ger gem.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 mei 2011 14:05

Afat 82 schreef:
Dat is fijn, er zijn al genoeg GG-dominees die op de preekstoel een lange monoloog houden vol 'tale Kanaäns' en vol quotes die nergens in de Bijbel terug te vinden zijn. Iemand met een heldere en begrijpelijke boodschap zou niet misstaan binnen de GG.

Aan de andere kant is het veel belangrijker of hij een rechte boodschap brengt; dus niet de eenzijdigheid die er mijns inziens op de Theologische School ingebracht wordt en die helaas bij de laatste lichtingen predikanten terug te vinden is. Het zou fijn zijn als er weer eens een predikant in de GG komt die de lijn van Vreugdenhil, Van der Net en de Harincks volgt of beter gezegd, die de lijn van Gods Woord volgt, maar ik vrees dat dat niet meer zal gebeuren.[/quote]

Hmmm nou mag je niet mopperen. [-X
De laatste paar jaar komen er goede studenten van school af. Als ik een paar namen mag noemen. Ds. Mulder, Maljaars, Ijsselstein, Labee, van Rijswijk. Allemaal studenten die rijk het evangelie verkondigen. St. Visser en Baaijens hopen binnenkort klaar te zijn. We hebben net st. Huijser gehad, en deze 3 kunnen de rij die ik net noem aanvullen. Naar ons idee waait er de laatste paar jaar een 'andere wind'
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 31 mei 2011 17:57

ik denk alleen dat het curatorium en 'ons schooltje' er nu een heel grote uitdaging bij hebben: er voor zorgen dat dhr. Zondag ook voldoende intellectuele uitdaging krijgt. De GG heeft namelijk geen gepromoveerde theologen. Ik kan me voorstellen dat hij een deel van de colleges gaat volgen aan de VU (HHK-seminarie), eerdere predikanten hebben ook wel aan een van de theologische universiteiten gestudeerd tijdens hun opleiding in Rotterdam.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 mei 2011 18:03

Dirk schreef:ik denk alleen dat het curatorium en 'ons schooltje' er nu een heel grote uitdaging bij hebben: er voor zorgen dat dhr. Zondag ook voldoende intellectuele uitdaging krijgt. De GG heeft namelijk geen gepromoveerde theologen. Ik kan me voorstellen dat hij een deel van de colleges gaat volgen aan de VU (HHK-seminarie), eerdere predikanten hebben ook wel aan een van de theologische universiteiten gestudeerd tijdens hun opleiding in Rotterdam.

Het hangt er natuurlijk ook van af hoe groot zijn theologische kennis is. Je kunt nog zo geleerd zijn, als het niet op het vlak van de theologie is, zul je toch met weinig moeten beginnen.
Daarnaast weet ik niet of hij intellectueel uitgedaagd moet worden, of juist gevormd moet worden met eenvoudige mensen in gesprek te gaan (lijkt mij erg moeilijk, als je uit een zeer intellectuele wereld komt...)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mei 2011 18:31

Ik weet uit ervaring dat hij een grote theologische kennis heeft. Zijn arbeidsrechtboeken zijn zelfs voor leken makkelijk te lezen, dus ik verwacht niet zo'n groot probleem.

Terug naar “Archief”