Hoeveel kracht heeft bidden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 17 jul 2003 19:47

Heb er pas nog een preek over gehoord.
In de preek ging het ook over de voorbidding van de Geest, soms is het zo dat wij ergens om bidden, en dan wordt ons gebed niet verhoord, dat komt omdat de Geest heel wat anders voor ons bid, volgens de DS moesten we daar ook aan denken als we gaan bidden.
Hij gebruikte het voorbeeld van Paulus, die vroeg of God de doorn uit zijn vlees wou halen, maar de Geest bad dat God hem zou laten zitten want dat was beter voor hem.

Persoonlijk geloof ik dat bidden echt helpt, want God hoort je altijd, Hij wil je helpen, maar wil er ook om gevraagt worden.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 17 jul 2003 19:53

Cor schreef:Heb er pas nog een preek over gehoord.
In de preek ging het ook over de voorbidding van de Geest, soms is het zo dat wij ergens om bidden, en dan wordt ons gebed niet verhoord, dat komt omdat de Geest heel wat anders voor ons bid, volgens de DS moesten we daar ook aan denken als we gaan bidden.
Hij gebruikte het voorbeeld van Paulus, die vroeg of God de doorn uit zijn vlees wou halen, maar de Geest bad dat God hem zou laten zitten want dat was beter voor hem.

Persoonlijk geloof ik dat bidden echt helpt, want God hoort je altijd, Hij wil je helpen, maar wil er ook om gevraagt worden.

Raar is dat... God weet wat wij nodig hebben en toch wil Hij dat wij er om vragen... Misschien hebben we juist dat afhankelijke wel het meest nodig.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 17 jul 2003 22:28

gebeden worden verhoord als we Gods wil bidden. Daar zit zo''n stuk rust in vind ik. SINds ik dat echt door heb, kan ik alles loslaten in de hand van God. Ik bad altijd'' uw wil geschiede"" maar dat heeft een diepere dimensie gekregen. Ik weet namelijk niet wat Gods wil is, Hij weet het wel!
En met die doorn van Paulus, vaak wordt dat als excuus gebruikt; ja maar God is misschien iets anders van plan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ik denk dat we moeten zoeken naar de bedoeling van die doorn. De bedoeling van je werkeloosheid, de bedoeling vqn je huwelijksproblemen. En uiteraard kijken of er misschien een zonde aan ten grondslag ligt. Mijn gebed is tegenworodig ook: HEer laat mij tot zegen zijn in deze shit. En dat geeft rust en GOd laat mij vaak zien waarom ik iets doormaak. IK leef namelijk niet mijn leven, God leeft mijn leven.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 17 jul 2003 23:08

Ik heb eens een boekje gelezen (sorry ik onthoud nooit titels) dat ging over straatjongeren. En die man bad gewoon van: Dank u Heer dat u zorgt dat we voor morgen geld krijgen. En dat geloofde hij ook echt, en hij kreeg het.

En met gebedsgenezing gaat het ook zoiets. Geloof heeft veel kracht. Ik vind dat echt super.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 17 jul 2003 23:29

Volgens mij is dat Het kruis in de asfaltjungle van Davis Wilkerson.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jul 2003 09:41

u Heer dat u zorgt dat we voor morgen geld krijgen. En dat geloofde hij ook echt, en hij kreeg het.
merkwaardige verhalen zijn dat altijd. En als God nou vond dat deze man dat geld niet nodig zou hebben? Ik bedoel: je kunt geloven dat God het je geven wil en kan, maar dat wil niet zeggen dat het ook de bedoeling is dat je het krijgt.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 jul 2003 09:48

surfer schreef:
u Heer dat u zorgt dat we voor morgen geld krijgen. En dat geloofde hij ook echt, en hij kreeg het.
merkwaardige verhalen zijn dat altijd. En als God nou vond dat deze man dat geld niet nodig zou hebben? Ik bedoel: je kunt geloven dat God het je geven wil en kan, maar dat wil niet zeggen dat het ook de bedoeling is dat je het krijgt.

Ik ken inderdaad ook zo'n verhaal, een man bij mn ouders uit de kerk. Hij heeft een eigen zaakje wat totaal niet goed liep, kort erna werd zn auto gestolen. Een paar dagen erna lag er een envelop in de brievenbus met daarin precies het bedrag wat hij nodig had. Hij zal er misschien ook voor gebeden hebben. En zo zien we weer een wonder van God.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 18 jul 2003 10:58

joris schreef:
En met die doorn van Paulus, vaak wordt dat als excuus gebruikt; ja maar God is misschien iets anders van plan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ik denk dat we moeten zoeken naar de bedoeling van die doorn.

Die doorn in het vlees, in welke vorm dan ook, dient er juist toe om ons van God afhankelijk te houden, om ons te laten voelen dat we God in alle dingen nodig hebben. Eigenlijk dus om je steeds met de neus op de feiten van je bestaan hier op aarde te drukken. Zo'n doorn zou dus juist een stimulans moeten zijn voor het gebedsleven. Ik denk dat hoe erger de doorn dwarszit, hoe krachtiger het gebed wordt.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jul 2003 11:00

of dat de gebeden ophouden....

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 18 jul 2003 12:58

surfer schreef:
Dank u Heer dat u zorgt dat we voor morgen geld krijgen. En dat geloofde hij ook echt, en hij kreeg het.

De vraag is hoe deze man het bad.
a) Hij wist en voelde dat G.d het zou doen. (De HeiligeGeest had hem dat duidelijk gemaakt)
b) Hij bad in compleet vertrouwen. (En dus idd een kans dat het niet zou gebeuren zoals jij in je post beschreef)
c) Een combi.

Gezien het 'Dank U' ga ik voor a)
..

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 jul 2003 16:47

is a) eigenlijk wel een christelijke manier van bidden? Ik heb even gezocht, maar volgens mij zie je deze manier vrijwel niet in de Bijbel terug. Het is ook zo dwingerig.

Overigens, ik twijfel de laatste tijd nogal aan de kracht van het gebed :(

joris

Berichtdoor joris » 21 jul 2003 18:35

surfer schreef:is a) eigenlijk wel een christelijke manier van bidden? Ik heb even gezocht, maar volgens mij zie je deze manier vrijwel niet in de Bijbel terug. Het is ook zo dwingerig.

Overigens, ik twijfel de laatste tijd nogal aan de kracht van het gebed :(

ik denk dat we de kracht van het geloof vaak onderschatten. Maar inderdaad komt het soms over als manipulatie. Zulke mensen zitter er in mij gemeente ook: dank u wel dat u dit gaat verhoren. Of dank u wel dat u hem gaat betermaken.

Het moet wel blijvne met in je achterhoofd: uw wil geschiede.

Je twijfelt aan de kracht van gebed?

Jammer !
of juist: fijn!! een kans om te groeien in je geloof nu?

je weet, altijd per pb bereikbaar.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 23 jul 2003 16:22

xgnoom schreef:Volgens mij is dat Het kruis in de asfaltjungle van Davis Wilkerson.

Dat boek heb ik wel eens gelezen, dus het kan goed.

Invincible schreef:De vraag is hoe deze man het bad.
a) Hij wist en voelde dat G.d het zou doen. (De HeiligeGeest had hem dat duidelijk gemaakt)
b) Hij bad in compleet vertrouwen. (En dus idd een kans dat het niet zou gebeuren zoals jij in je post beschreef)
c) Een combi.

Gezien het 'Dank U' ga ik voor a)

Maar ze beden altijd zo, gewoon vertrouwend en helemaal in geloof dat God hem zou helpen, in dit boekje denk ik c. en door het geloof in God.

Maar bidden wij dan niet verkeerd, waar komt het u wil geschiede vandaan?
Bij de Heere Jezus die zo 1 keer bad. Moeten we niet vertouwen dat God ons helpt? Dus hoe moeten we eigenlijk bidden?

yeah its summer thank Ya!
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

de kracht van gebed

Berichtdoor yeah its summer thank Ya! » 23 jul 2003 19:02

Mooi al die reacties!
Heeft iemand het boektje "effectief bidden" van Michael Kimuli gelezen?
Michael Kimuli is een Oewandese(??) gebedsleider. Er is daar een gebeds opwekking bezig! Ik geloof vast dat als wij als Gods zonen & dochters effectief gaan bidden er dingen zullen veranderen in Nederland.

Ik zit op een reformatorische school en ik vroeg aan mijn coordinator of ik samen met andere scholiern en leraren mocht bidden voor de school
weet je wat hij zei? "dat past niet in het karakter van de school"
erg he?
Willen jullie meebidden of hij van gedachten zal veranderen?
Toen ik hem zei dat ik me dan afvroeg in hoeverre dat karakter dan nog christelijk was zei hij me glimlachend dat hij naar een vergaderingg moest.
:cry: k zit op een grote school en ik weet zeker dat er mensen mee willen doen!
duzzz... laten we hiervoor bidden! :lol:

Ohw jah dat boekje gaat erover dat bidden niet alleen een verlanglijstje is
maar dicht bij je vader zijn. een conversatie met hem ipv een verhaal ophngen terwijl je het gevoel hebt tegen je bureakruk te praten...
t is te krijgen bij de christelijke boekhandel
:arrow: aanrader!
God is good
and His love endureth forever!!!!!!!

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 23 jul 2003 20:18

Natuurlijk gaan we bidden dat die man zal veranderen, ben nu wel benieuwd welke school dat, dat is, je moet zelf weten of je het wil zeggen.

Terug naar “Archief”