Correct me if I'm wrong, maar een man kan in principe altijd en als er bij een vrouw een mug voorbij zoemt, of er is een piepkleine "kwestie" kan de zin al zakken tot zero.
Maar ik denk dat er ook een soort misverstand is over het aantal keren en de passie.
Ik las onlangs nog van Willeke Bezemer, een bekend seksuologe, dat de automatische aantrekkingskracht van het begin van je verliefdheid verdwijnt. Er komt wat anders voor in de plaats. Als het goed is ! Die vlinders in je buik maken plaats voor een soort kameraadschap, trouw, zoiets. Dus zul je wellicht wat meer moeite moeten doen om de lust op te wekken.
Als je net getrouwd bent, ben je nog met zn 2en, staat aan het begin van een spannend leven, maar je wordt ouder, krijgt vaak kinderen die ook hun aandacht opeisen. En voor je het weet zit je met pubers om je heen, wat het ook niet gemakkelijker maakt.
Het erover praten is prima, maar dan ga je wel uit van een gezonde evenwichtige relatie !
Helaas maak ik nog wel eens iets anders mee. 1 van de 2 is (chronisch) ziek geworden, of depressief, het gezin is veel problematischer dan gemiddeld, partner blijkt een vorm van autisme te hebben. Of is geremd op dit gebied.
Tess is moedig om dit topic te openen. Er is wel degelijk een soort taboe. Wie durft te zeggen dat er nauwelijks een seksueel leven is in haar/zijn huwelijk ? Terwijl anoniem onderzoek uitwijst dat dit best een hoog aantal is en dat zijn echt niet allemaal 70plussers !