Moderator: Moderafo's
elbert schreef:In Nederland misschien. Maar dan importeren de moslims en joden dat vlees toch gewoon uit het buitenland? Welk probleem is er dan opgelost? Geen enkel, behalve dat een aantal politici zich weer hebben geprofileerd ten koste van een aantal gelovigen. Symboolpolitiek.Optimatus schreef:Ik deel je mening niet. Er wordt geen inbreuk gemaakt op de godsdienstvrijheid, er wordt een eind gemaakt aan dieronvriendelijke slachtmethoden.
jaapo schreef:@Horeb: ik ben van boerenafkomst. Gemengd bedrijf met allerlei soorten vee. Vergeleken met de huidige veehouderij kon bij ons alles loslopen en was er voor de dieren ruimte genoeg. Natuurlijk werden er wel eens dieren verkocht voor de slacht en hoe het daar toeging weet ik niet en ik wil het eigenlijk ook niet weten. Wat ik nu onder bio-industrie versta: dieren die binnen de kortste keer vetgemest moeten worden, die daarom in zeer kleine ruimtes gehouden worden, geen vrije uitloop hebben, onnatuurlijk opgehokt zijn, zoals kippen of nertsen op een soort gazen ondergrond, kistkalveren, varkens met velen in een kleine ruimte, zonder uitloop naar buiten, enz. Daarna massaal op transport naar de slachthuizen (met soms onderweg sterfte). Zoals het vroeger ging, gaat wellicht niet meer, maar dit is wel het andere uiterste. Volgens MIJN geloof is dit onverenigbaar met wat God heeft bedoeld met de schepping en daarbij de opdracht tot goed rentmeesterschap. Ik veroordeel niemand, maar ben wel vol onbegrip over (rechtzinnige) gelovigen, die tegelijkertijd hun broodwinning in de bio-industrie hebben. Volgens MIJN geloof kan het niet samengaan. Liever een helder standpunt dan een zoveelste azijn-reactie.
schelpje3 schreef:Mortlach heeft gelijk, er zijn juweliers die gaatjes bij jonge baby's in de oortjes prikken. Maar die ouders zijn wat mij betreft ziekelijk![]()
Ik hoorde iemand op radio of tv, ik weet het niet eens meer, die zei: wat hypocriet, al die commentaren. Het zijn mensen die ganzenlever peuzelen, waar de ganzen met een trechter in hun hals, iedere keer mishandeld worden. Die kreeft eten, die levend (!) in een pan kokend water gegooid worden, omdat dit lekkerder zou zijn.
Tja...
Horeb schreef:nertsen noemde je ook. nertsen leven van nature in groepen. je bent pas echt wreed wanneer je die dieren loslaat in de natuur zoals die milieu bewegingen doen. ze sterven van eenzaamheid en honger......wat humaan!!!
gezien je achtergrond had ik je verstandiger geacht Jaapo.....
Ze zijn alleen 's nachts actief en leven solitair. Overdag slapen ze in een holle boom of een hol in de oever. http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_nerts
Jorden schreef:dus niet.
jaapo schreef:Wat een kromme redenaties! Als ik stel, dat het houden van nertsen, een kwalijk onderdeel van de bio-industrie, in mijn opinie, verband houdende met mijn geloof, verwerpelijk is, wordt aangevoerd, dat het loslaten van nertsen ook heel slecht is, omdat velen omkwamen in het verkeer en er ook nog hier en daar kippen sneuvelden. Wat is dit voor een discussie? Als echt iedereen, een zeker zij van gelovigen huize, tegen de bio-industrie zou zijn, zouden die fokkerijen er niet zijn, en zouden er ook geen loslaat-acties zijn. Op zichzelf is dat loslaten natuurlijk ook verkeerd, maar het zijn geen argumenten die er verder toe doen. Teleurstellend, die zijpaden-commentaartjes, vol met ontwijkgedrag.
Horeb schreef:veelal nare mensen die andere hun wil proberen op te leggen en daar zelf niet voor wensen te betalen.
ik weet niet of christenen zo kunnen zijn. als je een waar christen wordt gaan dit soort nare karaktertrekjes er volgens mij als eerste uit
jaapo schreef:Citaat: Bio-industrie bestaat niet en is een verzinsel van nare mensen.......... Ja, dan houdt het op. Ik kan wel welles-nietes gaan doen, maar ik kan mijn tijd beter gebruiken. De schrijver kan zijn tijd ook beter gebruiken door, i.p.v. achter de pc wat nonsens uit te kramen, eens even een flinke fietstocht te maken door een streek met veel agrarische bedrijven en dan bij een stuk of vijf, zes eens vragen, of je binnen mag kijken. En doe dat maar in een streek, waar veel gelovigen wonen, dan heb je dat andere punt ook opgelost. Kom je ze in het ene dorp niet tegen, dan de volgende dag naar een ander dorp. Er zijn honderden bedrijven in heel Nederland, dus het moet lukken.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten