Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Vanmiddag op de radio een gesprek met de directeur van de Driestar.
Hij belt een docent of hij het al gehoord heeft.
"Ja" zegt die docent, "mijn zoon is de dader".
Gelukkig is op de Driestar een gelegenheid gegeven aan de leerlingen
om iets op te schrijven en veel van hen dachten ook aan de ouders, die docent dus.
Zo hoort het ook, zoals ook gisteren, naar ik begrepen heb, in de kerkdienst.
Nog iets wat ik erg goed vind is, dat de kerk gewoon open is voor ieder die even zijn emoties kwijt wil.
Het is verbijsterend en alles wat we kunnen doen is bidden voor allen die erbij betrokken zijn...
boer schreef:Waarom gebeurt zoiets, tsja, er zal beslist geen normale, liefdevolle opvoeding debet aan zijn,
esli schreef:Hoe kom je daar bij? Denk je dat gewoon of heb je daar ook argumenten bij?
Het lijkt me nl. nogal vervelend voor de familie van deze jongen als er allemaal verhalen over hun opvoeding door Nederland gaan, die nergens op gebaseerd zijn.
boer schreef:Afwijzing, gebrek aan communicatie en negeren zijn denk ik redenen voor wat er gebeurde, maar het is maar een veronderstelling, ik ben geen psycholoog.
boer schreef:Waarom gebeurt zoiets, tsja, er zal beslist geen normale, liefdevolle opvoeding debet aan zijn,
maar ook zie ik veel meer neerslachtigheid, depressie en zelfmoordneigingen in onze gezindte, dan elders.Sommige verhalen zijn zeer triest.
We kunnen wel verbaasd zijn, maar een ongetemd mens, is erger dan een wild dier.
En als je dan verteld wordt dat je je zelf niet kunt bekeren, zoals sommige ultrarechtse kerken doen, en maar af moet wachten, en je blijft je dus door God EN de wereld afgewezen voelen, (ik noem maar een scenario), zouden de stoppen door kunnen slaan.
Maar afwijzing is denk ik wel een motief, hier.
Mortlach schreef:Ergens ben ik wel een beetje bang dat de recherche tijdens de huiszoeking(en) vinden dat die knul wel eens een schietspel speelde op PC of spelcomputer, iets als Counterstrike of Call of Duty of zo. En dat half (politiek) Nederland dan weer direct concludeert dat het spelen van dat soort spellen tot moord aanzet.
henkie schreef:Mortlach schreef:Ergens ben ik wel een beetje bang dat de recherche tijdens de huiszoeking(en) vinden dat die knul wel eens een schietspel speelde op PC of spelcomputer, iets als Counterstrike of Call of Duty of zo. En dat half (politiek) Nederland dan weer direct concludeert dat het spelen van dat soort spellen tot moord aanzet.
Die angst is niet helemaal ongegrond: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... jn-oma.htm
Galateia schreef:Wat heb ik te doen met die ouders. Ze zijn hun zoon kwijt en dan ook nog eens op deze manier. Hoe kom je daar nou ooit overheen? Hoe kun je dan rouwen, zonder je schuldig te voelen over de rouw die je doormaakt? Want jouw zoon is verantwoordelijk voor zoveel ellende. Nee, deze mensen moeten echt door een verschrikkelijk diep dal. Ik hoop, dat ze in hun omgeving veel steun en kracht kunnen vinden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten