Op wie heb jij gestemt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Op wie heb jij gestemd?

CDA
4
10%
VVD
1
3%
PVDA
1
3%
D66
0
Geen stemmen
SP
2
5%
Groen Links
3
8%
Christen Unie
12
30%
PVV
0
Geen stemmen
SGP
16
40%
PvdD
0
Geen stemmen
50PLUS
0
Geen stemmen
Regionale Partij
0
Geen stemmen
Overige
1
3%

Totaal aantal stemmen: 40

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Op wie heb jij gestemt?

Berichtdoor JeeWee » 04 mar 2011 20:24

Optimatus schreef:Psssst.... gestemT?

Welke partij wilde er bezuinigen op onderwijs???
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 mar 2011 22:00

UTRECHT - De Chronisch zieken en Gehandicapten Raad (CG-Raad) heeft een aantal meldingen gekregen van ouders wier kinderen niet welkom zijn op de school van hun keuze.
© Thinkstock

''De bezuinigingsmaatregelen in het passend onderwijs gaan pas in in 2012, maar werpen nu al hun schaduw af. Sommige scholen weren al kinderen voor het schooljaar 2011-2012'', zei Ad Poppelaars, directeur van de CG-Raad.

Hij bevestigde hiermee een bericht in Sp!ts van vrijdag.

Ook scholen voor speciaal onderwijs zijn op hun hoede. ''Ze weten dat ze het straks met minder geld en minder leerkrachten moeten gaan doen. Ze adviseren ouders nu alvast om na te denken over alternatieve oplossingen voor hun kinderen.''

Melding

Een moeder heeft al melding gedaan bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Vanaf 2012 moeten ouders kinderen die extra zorg nodig hebben, aanmelden bij een school van hun voorkeur.

Die bepaalt dan in welke school in de regio de kinderen geplaatst worden. ''Als een school een kind weigert, zou dat wel eens in strijd kunnen zijn met de Wet gelijke behandeling. Dat laten we nu uitzoeken door de CGB'', aldus Poppelaars.

Rugzakje

De bezuinigingen in het passend onderwijs komen er omdat steeds meer kinderen gebruik maken van een zogeheten rugzakje, een extra budget voor kinderen met een handicap of een beperking.

''Dat zijn vooral kinderen met autisme en met psychiatrische stoornissen. Dat wordt steeds beter en sneller gediagnosticeerd. Daar worden kinderen met een lichamelijke handicap nu helaas de dupe van.''

en zie hier de resultaten...

bezuinigingen , ben er geen voorstander van .. maar niet op SPECIAAL onderwijs en op de gezondheidszorg..

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 05 mar 2011 11:39

Spons schreef:Aangezien ik eigenlijk op een Christelijke partij wou stemmen.... maar ze deze regering gedoogsteunen... en deze regering op de zorg wil bezuinigen... op speciaal onderwijs ik heb gehoord wat dat in de praktijk gaat betekenen... heb ik behoorlijk links gestemd.... SP dus ! Ook nog omdat ze als enige partij opkwamen voor mijn beroepsgroep !

Ik snap niet dat mensen op bv de sgp stemmen of de Christen Unie die een kabinet gedoogsteunen waarin de PVV zit ...

Waarom stemmen mensen op de PVV .. omdat die tegen de islam zijn ./ lees buitenlanders... en dat doet me dan weer denken aan de periode van voor 1940 .... dus absoluut links gestemd.. als protest tegen Wilders en zijn steunende pijlers...

Het huidige kabinet maakt het onderwijs kapot. Ik heb ook op SP gestemd, omdat ik me goed kan vinden in de standpunten van de partij en hoopte dat dit kabinet geen meerderheid zou krijgen in de eerste kamer.
*onderschrift verwijderd door moderator*

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 mar 2011 15:03

De bezuinigingen op het passend onderwijs en het speciaal onderwijs gaan mij aan het hart, en daar zou ik heel graag een andere koers zien. Sowieso ben ik niet gelukkig met de onderwijsontwikkelingen.

De andere kant is dat dit kabinet tenminste gaat bezuinigen. En dat is maar al te hard nodig. De afgelopen jaren zijn alle politieke partijen weer gezwicht voor het positieve denken dat de economie alleen maar kan groeien en dat je dus niet hoeft te sparen of zuinig hoeft te zijn. Nu zitten we met de gebakken peren, en moet het geld ergens vandaan komen.
Maar liever zag ik het onderwijs, en zeker het onderwijs aan "zwakkeren" gespaard blijven ten koste van een ander onderwerp, maar wie zal zeggen wat? (Defensie? Volksgezondheid? Sociale uitkeringen? Infrastructuur? Ambtenarij?)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mar 2011 15:08

Ik vind het ook goed dat er wel bezuinigd gaat worden, er moet iets gebeuren, zo simpel is het. Wat dat betreft is dit kabinet wel realistisch, omdat het dat ook daadwerkelijk wil gaan doen. Maar ik ben het niet eens met de keuzes die daarvoor gemaakt worden. En daarom heb ik niet gestemd op VVD of CDA (PVV zal net als de SGP nooit een optie zijn, vanwege principiële bezwaren tegen deze partijen).

Voor mij zou een ideaal zijn, dat de regeringscombinatie geen meerderheid haalt in de Eerste Kamer en dat daardoor bepaalde maatregelen meer afgezwakt zullen worden doorgevoerd. Laten we hopen dat het onderwijs daar van zal profiteren. Bezuinigen moet, dat weet iedereen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”