creatieve ideeën voor kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: creatieve ideeën voor kinderen

Berichtdoor schelpje3 » 26 feb 2011 16:01

Wat een leuke tip Mirjan d:)b Ik ben hier erg blij mee, zal het straks aan dochter laten zien. Ik heb er meteen helemaal zin en zij denk ik ook !
Je hoort nog wel wat het geworden is.
groetjes

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 26 feb 2011 17:30

Mijn schoonzusje heeft deze gemaakt voor mn zusje haar verjaardag. Dit is een vrij grote. Maar je bent dus zelf vrij in de grootte.
Je ziet dat hier verschillende soorten stoffen zijn gebruikt. Doordat het lint vastgemaakt wordt en de stof dus ook, zou je dus in sommige blokken ook een ander soort stofje kunnen doen.
Ook is hier nog een stukje krijtstof gebruikt. dat is dus ook nog een mogelijkheid!
En er zijn 3 haakjes opgezet zodat je hier wat aan op kan hangen zoals sieraden ofzo.
wat eventueel ook nog kan is tussen 2 haakjes een stukje touw spannen en hier kleine wasknijpertjes aandoen zodat je daar een foto of kaart aan kunt hangen.

En je bent natuurlijk vrij in hoe je het lint erop doet. Hier is het ook diagonaal gedaan maar je kan ook bv. in alle hoeken een schuin stukje lint doen en in het midden ook nog een vlakje ofzo. Of aan de zijkant een recht stuk naar beneden. Maar het lint zorgt er wel voor dat je er van alles achter kan steken.

op google staan trouwens ook van allerlei voorbeelden.

Succes ermee!!
Ben benieuwd naar het resultaat! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 26 feb 2011 23:56

schelpje3 schreef:Wie heeft leuke tips voor meiden van 15/16 jaar ? Niet te moeilijk, want ik ben geen crea-koningin.
Ze willen tassenhangers maken, maar hoe pak je dat aan en wat moet je daarvoor kopen ?
We hebben geen lijmpistool.
Ik zag een foto bij filia van een hartje, zoiets lijkt me ook wel leuk.
Vorig jaar hebben ze flessen geverfd, maar dat heb ik uitbesteed in een hobby atelier. Maar nu willen ze het hier thuis doen.

Op dat hartje kun je natuurlijk allerlei verschillende variaties bedenken. Door losse lintjes toe te voegen of kralenkettinkjes, wordt het wat meer een sleutelhanger-idee. En in plaats van een hartje kun je natuurlijk ook een andere vorm uit vilt knippen... Daar hoef je geen crea-koningin voor te zijn hoor. ;)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2011 15:58

filia schreef:
schelpje3 schreef:Wie heeft leuke tips voor meiden van 15/16 jaar ? Niet te moeilijk, want ik ben geen crea-koningin.
Ze willen tassenhangers maken, maar hoe pak je dat aan en wat moet je daarvoor kopen ?
We hebben geen lijmpistool.
Ik zag een foto bij filia van een hartje, zoiets lijkt me ook wel leuk.
Vorig jaar hebben ze flessen geverfd, maar dat heb ik uitbesteed in een hobby atelier. Maar nu willen ze het hier thuis doen.

Op dat hartje kun je natuurlijk allerlei verschillende variaties bedenken. Door losse lintjes toe te voegen of kralenkettinkjes, wordt het wat meer een sleutelhanger-idee. En in plaats van een hartje kun je natuurlijk ook een andere vorm uit vilt knippen... Daar hoef je geen crea-koningin voor te zijn hoor. ;)

Dochter was helemaal enthousiast. We gaan het deze week op het gemak even uitzoeken en de benodigdheden kopen.
Ik zat even vast in mijn crea-bedenk-iets- :lol: maar ben helemaal geinspireerd door jullie.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 28 feb 2011 18:58

Leuk!! :D Horen we wat het is geworden?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 09 mar 2011 14:28

pannenkoek schreef:Ik heb net een paar bierflesjes schoongemaakt. Er zijn er hier 3 aan het verven.
Een paar spijkers opgezocht van een verschillend formaat kop.
De kopse kant in de verf dopen en dan stempelen op je flesje. Rondjes, bloemetjes....
Kan ook op een blanke jampot of zo, maar een bruine achtergrond vind ik mooier.

Wij mochten vroeger dozen, klompen, snijplanken, opscheplepels, dienbladen enz enz. allemaal van hout eerst zwart verven, en dan als het opgedroogd was met spijkers 'stippen'. Met de kop rondjes maken, en met de punt scheef blaadjes van bloemetjes, en met het topje kleine stipjes maken. en dan spijkers van verschillende grootte...
Het lijkt wat op staphorster stipwerk. Wij vonden het altijd geweldig om te doen, en je kunt het op zoveel dingen doen en uiteraard ook in eigen kleuren...

Hier twee x een link met een voorbeeld:

http://schippersvrouw.web-log.nl/schipp ... r-sti.html

http://www.staphorst.nl/index.php?simac ... ukid=40599
Psalm 25:2 (ber.)

Sophielo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sophielo » 14 mar 2011 09:53

Wij maakten vroeger inderdaad ook bloempotten mooi, met servetten en behanglijm. Of met vilt kun je ook grotere dingen maken zoals tasjes. Dat bord met dat krijt gedeelte vind ik echt heel leuk!

Terug naar “Archief”