-Rianne- schreef:Ik denk dat je God op veel verschillende manieren kunt eren.
Door te bidden, door te evangeliseren, door te zingen... psalmen zingen in de kerk, maar ook praise-liederen, die ook voor God geschreven zijn en gezongen worden.
Dat God bij je is, voel je echt niet altijd... maar als je in een volle zaal telkens bv hetzelfde refrein zingt, steeds maar weer, dan raak je er steeds bewuster van. In de kerk zingt iedereen met strakke gezichten de psalmen (niks mis mee, zo ben je je ook bewust van wat je zingt) en bij praise is iedereen losser, blijer, klapt mee, enz. Een heel andere sfeer.
Maar er is wel een gevaar dat je meer voor het zingen en de band gaat, en daar moet je voor jezelf over beslissen.
Dank voor je antwoord, maar je herhaalt in wezen mn vraag en geeft eigenlijk geen antwoord.
Je zegt dat je dat allemaal God eren vindt....maar mijn vraag was: waar zit m dan dat eren in.
Waar wordt God mee geeerd? Waar zou (en ik vind mn praten eigenlijk nu een beetje oneerbiedig worden) nu het meest door geprezen..wat is prijzen...hoe kan je het beste prijzen..