Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 10 feb 2011 19:36

Galateia schreef:
LauraC schreef:Wow habibti, dat is een heel verhaal! Sterkte hoor, het lijkt me een moeilijke situatie zo in je eentje!
Michael's papa zit 3 maanden in Afghanistan, dus hopelijk komt hij in mei weer terug!

Wat ik me afvraag: kan Michael (en jij natuurlijk) nog met papa communiceren? Kunnen jullie veel bellen/skypen/mailen? Of is het echt 3 maanden vrijwel stil?

We hebben 1 keer gebeld in de 10 dagen dat hij nu weg is :? Hij krijgt 30 minuten bel/internettijd per week en als het op is, is het op. Wel kunnen we brieven schrijven. Het bellen was geen succes, Michael denkt dat papa alles kan zien door de telefoon dus er was veel vertraging en miscommunicatie. Helaas zijn er geen webcams en kunnen we ook geen vaste tijd afspreken want als er bv iemand is overleden ligt alle communicatie met de buitenwereld stil totdat de nabestaanden op de hoogte zijn gesteld en dat kan soms 3 dagen duren.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 19:49

oef, dat lijkt me ook nog een extra moeilijke factor Laura!
Kan me voorstellen dat je, ook dingen met Michael bijvoorbeeld, juist zo graag met je man wil delen.
Sterkte!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 feb 2011 20:09

Oei Laura, dat lijkt mij voor jullie allemaal erg moeilijk. Jij en je man begrijpen de reden nog, maar voor Michael is het natuurlijk extra moeilijk. Heel sterkte!

Ik heb echt een rare dochter, doet geen enkele poging om te staan, laat staan lopen, maar geeft antwoord als ik haar wat vraag :shock: Natuurlijk nog geen volzinnen, maar ze antwoordt met ja/nee en zegt heel veel woorden na. Gisteren vroeg ik wat ze aan het doen was en toen zei ze 'poep, bah ( en het klopte)'. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd verstaan had, maar vernmorgen haalde ik haar uit bed en ze had inderdaad een poepluier en wederom zei ze 'poep bah'.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 20:12

wat apart ajl! hoe oud is ze nu ook al weer? net één, toch?
Was je zoon ook zo met praten?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 20:13

@Laura heftig hoor zo lang zonder man en papa en dan nog weinig contact ook! Heel veel sterkte en suc6 de komende weken/maanden wij denken aan jullie.

@AJL geweldig zo een dochter! Mijn nichtje is nu ruim 14 maanden en die loopt ook niet kruipen doet ze trouwens ook niet op de normale manier :lol:
En praten doet ze ook niet (ook geen papa of mama) alleen heel hard gillen =D>

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 feb 2011 20:23

Jannoek schreef:wat apart ajl! hoe oud is ze nu ook al weer? net één, toch?
Was je zoon ook zo met praten?

C is nu 13 mnd. Een van H eerste woorden was 'appelboom' :shock: Hij liep ook laat ( stond met 14 mnd, dus wij wachten nog maar even af). Hij zal nu ook geen halsbrekende toeren uithalen op motorisch vlak, eigenlijk is hij heel voorzichtig. Ook het zelfstandig eten duurde bij hem lang, eigenlijk wordt hij nog graag geholpen. Hij heeft wel een grote woordenschat, gebruikt de woorden treurig en verdrietig en trottoir en de zinsopbouw van bv. ik heb alvast gebeden. Hij spreekt de woorden nog wel regelmatig gebrekkig uit en maakt zulke leuke woordcombinatie's, zoals zondijntjes (rozijnen) en koekienoeffie (koekiemonster) :8> En hij vraagt waar de zon blijft als het donker wordt. Volgens mij ook niet echt iets voor een ventje van 2. Dus al met al zijn met kinderen te druk met communiceren en komen ze aan het lopen niet eens toe :mrgreen:

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 10 feb 2011 22:03

liefie schreef:@Laura heftig hoor zo lang zonder man en papa en dan nog weinig contact ook! Heel veel sterkte en suc6 de komende weken/maanden wij denken aan jullie.

@AJL geweldig zo een dochter! Mijn nichtje is nu ruim 14 maanden en die loopt ook niet kruipen doet ze trouwens ook niet op de normale manier :lol:
En praten doet ze ook niet (ook geen papa of mama) alleen heel hard gillen =D>

:mrgreen: en daar moet jij om lachen :?: :lol:

Onze kleine loopt juist heel goed, af en toe is het rennen 8) maar zegt vrijwel niets, ja 8 woordjes ofzo, dus ik denk idd dat het: óf praten is, óf lopen!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 feb 2011 22:50

J.A. schreef:... ik denk idd dat het: óf praten is, óf lopen!
Dat denk ik ook ja. Dochterlief van ruim 13 maanden (o nee, bijna 14 alweer :mrgreen:) rent ook meer dan ze loopt, maar ze praat nog niet echt. Wel is ze erg met klanken bezig, maar omdat ze tot half december behoorlijk doof was, is ze pas daarna gaan 'kletsen'. Het enige wat ze wel heel vaak zegt is 'hè?'; de hele dag door, bij alles wat je tegen haar zegt :wink: !

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 11 feb 2011 12:08

Nou, bij ons gaat dat niet op. Joëlle rent ook meer, dan dat ze normaal loopt. Ze staat eigenlijk best stevig op haar benen, dus echt heel erg vallen doet ze ook niet. Maar ze zingt de hele dag liedjes en echt goed de woorden, dat kon ze eigenlijk al best snel. Ze is nu dan bijna twee, dus dan mag het ook wel, maar ze zegt soms woorden... Die hoort ze dan weer van ons! We doen er echt geen moeite voor, maar ze pikt het gewoon snel op.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 feb 2011 14:03

we hebben het er al eens vaker over gehad, maar kan het niet meer echt terug vinden. ik ben op zoek naar een goede rugdrager voor de vakantie. maar welke??? iemand ervaring, 'k weet dat laura een ergo nog wat heeft, maar die kan ik niet echt vinden ( op marktplaats dan, ben er niet van plan honderden euro's aan uit te gaan geven)
iemand suggesties?
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 feb 2011 20:27

jeepeecee schreef:we hebben het er al eens vaker over gehad, maar kan het niet meer echt terug vinden. ik ben op zoek naar een goede rugdrager voor de vakantie. maar welke??? iemand ervaring, 'k weet dat laura een ergo nog wat heeft, maar die kan ik niet echt vinden ( op marktplaats dan, ben er niet van plan honderden euro's aan uit te gaan geven)
iemand suggesties?

boba!! idiale babydrager http://www.blozekriekske.nl/index.php/cPath/43_41 op het dragen forum kwam deze er toch wel uit als een van de betere rugdragers, helaas niet veel 2de hands te krijgen
ergo is idd ook wel een goede, maar schijnt een laag rugpand te hebben, wat soms lastig iss met lange kinderen.
er staan er heel af en toe eens op marktplaats, op marktplaats staan ook wel eens beco , dat is ook een goede , alleen niet zo voor de xxl moeder en het grotere kind en dan hebben we het over 2+

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 feb 2011 20:42

dit is overigens wel een goed en niet zo duur alternatief http://www.slingomama.nl/index.php?cPath=116_42_105_83
en als je niet bang bent voor een beetje knopen, kan je altijd een mei-tai maken of kopen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 feb 2011 20:47

gempa schreef:ergo is idd ook wel een goede, maar schijnt een laag rugpand te hebben, wat soms lastig iss met lange kinderen.

Bedoel je dat niet hun hele rug dan ondersteund is? Want vergeleken met die Beco is de Ergo wel wat korter ja. Aan de andere kant, Michael is redelijk lang voor zijn leeftijd en er komt een punt waarop ze zichzelf ook voldoende kunnen ondersteunen. Ik heb niet het idee dat M erg van het rugpand afhangt zeg maar.
Overigens kan ik hem nog maar max. 1 uur achter elkaar dragen...ik vrees!!! dat onze 'babywearing' periode bijna voorbij is :(

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 feb 2011 20:55

aah, niks aan he, maar wie weet komt er nog eens een ander kindje op je pad!
ik neem verder ook maar over wat ik op het dragen forum tegen kom, ik heb allen met doek en mei-tai gedragen , tot zl dik 3 was, maar toen hield ik het ook niet heel lang meer vol

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 11 feb 2011 22:18

Wij hadden een rugdrager van Nomad. Heel wat (hoogte)kilometers mee afgelegd. Ik vond het een fijn ding. Tot een jaar of vier kan je er goed mee wandelen.

Terug naar “Archief”