Egypte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Egypte

Berichtdoor Optimatus » 02 feb 2011 22:19

In het journaal van (ik meen) maandag klonk het toch echt anders, gevolgd door een hele tirade tegen Iran (wat dan weer wel terecht is).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 feb 2011 22:24

Het was even rustig, maar zo te zien is de tweede helft begonnen. Schijnbaar heeft iedereen zijn buikje weer volgegeten om zo een goede tweede helft te kunnen spelen. Maar voor welke van de groepen is het nu eigenlijk een thuiswedstrijd?

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 04 feb 2011 11:36

Het is verre van ideaal de situatie in Cairo & Alexandrie.

Mensen zijn bang die niet mee demonstreren. Men slaapt slecht, huizen worden bewaakt, jplunderingen, radicalen die aanslagen plegen op de christenen, want niemand merkt het op door de onrust in het land, je ziet de verdraagzaamheid tussen de moslims en christenen. Zoals gisteren op het TahirSquare dat christenen de moslims beschermen tijdens het gebed. Van mijn familie & vrienden hoor ik ook de andere dingen als we hen kunnen bereiken, ikzelf heb nog geen contact gehad met mijn familie, kan ze niet bereiken op hun mobiel. De christenen zijn de kerk ingevlucht, zijn bang dat hun nu gedood worden net als de val met Sadat toen Mubarak aan de macht kwam en er veel christenen gedood zijn vervolgens. Ook door de recente aanslagen met het koptisch kerstfeest vorig jr, de aanslag met oud & nieuw. Maar de moslims zijn ook naar de kerken gekomen, staan als schilden om de kerk heen om zo de mensen in de kerk te beschermen.

Iedereen is met hoop en vrees gevuld. Hoop dat de corruptheid, de rechterlijke macht waar leugens en bedrog de boventoon voeren dmv hervormingen van meer democratie verdwijnt. De vrees dat de radicalen de macht grijpen. De Moslimbroedergemeenschap, de 6 april beweging die ook onrust stookt. Aljazeera engels ook de mensen opstookt. Als men nu aankondigt dat Israel binnen zou vallen, gelooft iedereen dat. Zo bang en chaos is er momenteel. De radicalen kopen de armen om, geven hen geld om te demonstreren, maar ook de promubarak doen dit. Ze lopen met spandoeken en borden bij waar ze een week van kunnen eten.

De beste nieuwszender is Alarabiya. Deze is niet in het engels. Voor de actuatliteiten kijk bij nos.nl daar word live weergegeven wat er aan de hand is...

Laten we bidden dat er geen geweld meer is..maar ook voor de christenen die hier zijn en doodsbang zijn...
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 feb 2011 11:52

@habibti

Ik wens je veel sterkte in deze bange tijd, ik hoop dat je spoedig wat van de familie zal horen.

Ik ben het met je eens dat we moeten bidden voor onze broeders en zusters in die
benarde situatie.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 feb 2011 19:08

Absoluut.
Gisteren een berichtje van mijn broer, die maakt het redelijk goed :)

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 09 feb 2011 00:09

Eindelijk net bericht ontvangen via facebook van 1 van de familieleden. Met de familie gaat het goed.

Hopelijk kunnen we morgen de rest telefonisch te pakken krijgen;)

The Kempe, hoe is het met je broer en zit je broer ook op facebook? En wat voor werk doet hij als ik vragen mag?

Je hebt op facebook een groep die is aangemaakt nav de aanslagen op de koptische kerk met oud en nieuw.

Daar kun je ook de meeste dingen volgen wbt de onrust nu in egypte...

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 79803&ap=1

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 feb 2011 00:31

TheKeimpe schreef:Absoluut.
Gisteren een berichtje van mijn broer, die maakt het redelijk goed :)

Goed om te horen :)

habibti schreef:Eindelijk net bericht ontvangen via facebook van 1 van de familieleden. Met de familie gaat het goed.

The Kempe, hoe is het met je broer en zit je broer ook op facebook? En wat voor werk doet hij als ik vragen mag?

Je hebt op facebook een groep die is aangemaakt nav de aanslagen op de koptische kerk met oud en nieuw.

Gelukkig :) Ik ga nu lekker slapen, ik hoop dat jij dat jij ook lekker kan slapen :)
*onderschrift verwijderd door moderator*

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 09 feb 2011 08:17

Ik heb heerlijk geslapen, dank je wel 8)

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 09 feb 2011 08:18

Islamists Massacre Two Coptic Families in Egypt

by Gil Ronen
Follow Israel news on Twitter and Facebook.

News of an Islamist massacre of two Christian Coptic families has emerged from Upper Egypt with the return of Internet connections to the country, after a one-week Internet blackout imposed by the troubled regime. The massacre, not the first in Egypt in recent weeks, took place on Sunday afternoon (January 30) at the village of Sharona near Maghagha, in Minya province, and is being reported by AINA, the Assyrian International News Agency.

According to the report, the Islamist murderers, aided by Muslim neighbors of the Copts, stormed the homes of the families, gaining access to the houses' roofs from the roofs of the families' Muslim neighbors. They killed eleven, including children, and seriously injured four more people.

Anba Agathon, Bishop of Maghagha, told Coptic activist Dr. Mona Roman in a televised interview on Al-Karma TV that the killers are neighbors of the Copts, who "seized the opportunity of the mayhem prevailing in Egypt and the absence of police protection to slaughter the Copts."

The bishop said that he had visited the injured Copts at Maghagha General Hospital and that they informed him that they recognized the main attackers, who come from the same village, Sharona.

"The two families were staying in their homes with their doors locked when suddenly the Islamists descended on them," said Bishop Agathon, "killing eleven and leaving for dead four other family members. In addition, they looted everything that was in the two Coptic houses, including money, furniture and electrical equipment. They also looted livestock and grain."

One group of masked assailants infiltrated the home of Copt Joseph Waheeb Massoud and killed him, his wife Samah, their 15-year old daughter Christine and 8-year-old son Fady Youssef. Another group simultaneously accessed the house of Copt Saleeb Ayad Mayez and shot him dead, along with his wife Zakia, their 4-year-old son Joseph and 3-year-old daughter Justina, Saleeb's 23-year-old sister Amgad, his mother Zakia and a woman named Saniora Fahim.

"The massacre has nothing to do with the mayhem in Egypt," the bishop said, "but the murderers took advantage of the lack of police protection and thought they could commit their crime and no one would notice."

"Why have those Islamists chosen those two Coptic families and not Muslim ones to slaughter and rob? I believe it is because they know that with Copts they can literally get away with murder," accused Coptic activist Dr. Hanna Hanna.

(IsraelNationalNews.com)
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142147

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 feb 2011 11:41

habibti schreef:Eindelijk net bericht ontvangen via facebook van 1 van de familieleden. Met de familie gaat het goed.

Hoi, ik laat even achterwege wat mijn broer daar doet. Goed werk, laten we dat maar zeggen.
Voor zover ik weet heeft hij geen facebook, daar zal hij ook niet veel tijd voor hebben.

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 09 feb 2011 12:07

TheKeimpe schreef:Hoi, ik laat even achterwege wat mijn broer daar doet. Goed werk, laten we dat maar zeggen.
Voor zover ik weet heeft hij geen facebook, daar zal hij ook niet veel tijd voor hebben.

is goed hoor, denk dat ik hem al snap;)

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 10 feb 2011 17:46

NOS en de Egyptische tvzender AL-Arabiya staan hier nu aan...

Gaat vavanond Mubarak aftreden?

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 10 feb 2011 18:01

habibti schreef:NOS en de Egyptische tvzender AL-Arabiya staan hier nu aan...

Gaat vavanond Mubarak aftreden?

waarschijnlijk wel. en dan gaan de problemen pas echt beginnen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 feb 2011 18:10

Ja precies, wat krijgen ze dan ??

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 10 feb 2011 18:25

Dat is afwachten...zie ook wat ik geschreven heb onder docu de 4 muren van dina die vanavond ook uitgezonden zal worden op ned 2

Terug naar “Archief”