Het Woord van God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 10 jul 2003 08:25

Volgens mij zijn we een beetje afgedwaald :D . Om op de satan terug te komen: je kunt hem soms teveel zien, maar ook te weinig. Ik heb eens ergens gelezen: De beste truc van de satan is mensen te laten geloven dat hij niet bestaat. Volgens mij is het heel belangrijk om waakzaam te zijn en inderdaad niet te kijken naar het kleur pak van de ouderling (dat bij ons trouwens ook zwart is).

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 04 jul 2004 12:34

Laten we eens kijken naar satans doel: wat wil satan nou eigenlijk:

satan wil mensen bij God weg houden/halen.

En nu is de vraag hoever je mag gaan, met bepaalde dingen die gebeuren waardoor mensen van God vandaan groeien.

ik vind dit een moeilijk punt, waarop veel onduidelijk is, maar voor mij is duidelijk dat satan inderdaad de bijbel door en door kent. Dus is het voor ons zaak om ook de bijbel door en door te kennen. Kijk maar naar de wapenrusting zoals die beschreven staat in de efeze brief, daar staat ook het woord Gods genoemd, als een tweesnijdend zwaard. (als je kijkt naar die tijd naar de wapens die ze toen hadden, was een tweesnijdend zwaard een beetje het effectiefste wapen in een 1 op 1 gevecht.)

En ik denk dat we satan inderdaad te veel eer geven als we gaan bakkeleien of het slapen in de kerk, het huilen van kinderen in de dienst en dergelijke werk van satan is.
Laat je leiden door Hem!

joris

Berichtdoor joris » 04 jul 2004 12:37

amen!

We mogen levne op bevrijd gebied, lees efeze 1! Satan heeft geen recht meer op hen die in Christus zijn. Gebruik die kracht!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 04 jul 2004 13:51

Maar om een vruchtbaar leven te leiden moeten we toch kunnen onderscheiden wat goed en wat kwaad is. Dus daarom is het belangrijk de tactieken van satan te leren kennen en ze te leren ontmaskeren. Maar boven alles staat natuurlijk dat we niet uit het oog mogen verliezen dat Jezus, doordat hij (de enige 'mens' zonder zonde) onze zonden op zich nam aan het kruis en de dood/ satan heeft overwonnen. We mogen daar ook trots op zijn vind ik en zeer zeker dankbaar.
Laat je leiden door Hem!

joris

Berichtdoor joris » 04 jul 2004 13:54

Daarom zeg ik ook: amen! Masar wel de toevoeging erbij, omdat we vaak zo aarzelend zijn als het gaat om God en duivel. De duivel is overwonnen dus laten we hem niet teveel ruimte meer geven. We hebben de macht en kracht gekregen om de satan te weerstaan, zolang we in Christus blijven staan.

Terug naar “Archief”