Viviënne schreef:En toch blijf ik me afvragen, wat is dat nou met seksueel misbruik en de kerk? Vanwaar dat taboe? Niet alleen in de kerk, maar dat even terzijde. Ik geloof niet dat het God's bedoeling was dat ik dit zou meemaken en dat er dus kwaad is aangericht vanuit de duivel. Is dat het? Ben ik beinvloed door de duivel en zijn hulpjes? Waarom word ik nergens geaccepteerd zoals ik ben en moet ik met een masker op lopen?!?!?
Vieviënne op de eerste plaats respect!
Om op je vraag in te gaan.
Het is mijns inziens een strijd in de geestelijke wereld.
Het zienlijke komt voort uit het onzienlijke,
Efeze 6:12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. Ik denk dat dat hem is en hier ook meteen wat je ertegen kan doen voor jezelf.
En trouwens wat heb je een prachtig plaatje, die vlinder.
Ik moet denken aan een heel erg mooi verhaal van Max Lucado.
Er was eens een rups die vond zichzelf niet mooi, lelijk! De rups vergeleek zich als maar met andere dieren en hij was de lelijkste.
Maar de rups had niet in de gaten dat God nog iets prachtigs voor hem in petto had, en ja op een dag was hij een
SCHITTERENDE VLINDER, Viviënne ik hoop en bid dat jij op een dag gaat ontpoppen uit dat oude leven op naar het nieuwe!
Waar je zult schitteren voor het aangezicht van God! "in de kerk" "in Zijn kerk".
Mensen vergeten weleens dat het "Gods kerk" is en dat wij daar deel aan mogen hebben, het is niet de kerk van mensen en ze hebben het recht niet! Om je zo naar te behandelen ze zouden moeten wandelen in de voetsporen van Jezus en je met liefde, geduls en enorm veel aandacht moeten omarmen!
De kerk is en wordt hier helaas nooit volmaakt, mensen zullen mensen blijven kwetsen want wij zijn niet volmaakt.
Maar met onze wapenrusting aan kunnen we schitteren in de liefde en weer opstaan als er pijlen op ons afkomen.
Volgens mij heeft God voor ons gedaan wat Hij kon, om ons staande te laten blijven, ook "in Zijn kerk".
Sterkte!