schelpje3 schreef:Ja maar je mag toch niet de aanwezigheid van de Heere Jezus op een bruiloft vergelijken met een eredienst
En zou het dan aan de kerk liggen dat ik een ander geestelijk leven heb dan jij ?
Wie zegt dat het van mij verkeerd en van jou juist is ?
Jij voelt je goed bij wat je nu hebt, het past bij je, dat zou niet bij mij passen en zou ik er beslist niet rijker van worden.
Ik ben opgevoed in de soberheid van de rechts reformatorische kerken en voel me daar prima in. Nog steeds.
Over het al dan niet twijfelen of toeeigenen is m.i. een heel ander verhaal.
Daar zit hem juist de kneep mij hoor je niet zeggen dat iets verkeerd is, dat doe jij juist,
ik heb je vaak zien schrijven; dat kan toch, dat hoort niet zo, b.v. soorten muziek of zojuist
het rammelen van kopjes (wat mij ook storend lijkt)
Ik kan heel goed begrijpen dat als je opgevoed bent in een soberheid en RR kerken
dat je daar thuis voelt. Ik zou me erg ellendig voelen maar ik heb ook geen enkele
opvoeding in die richting (goddeloos)
Wat anders is het zien dat het zo MOET en er niet voor open staan dat het anders KAN.
Wat ik echt stuitend vind dat je op de vorige pagina schreef o.a. Jezus alleen is niet genoeg.
Ik zou je willen vragen ..wat wil jij dan nog meer, Hoe volledig is het evangelie, hoe kostbaar
het Bloed van de Heer, en dat is voor jou niet genoeg?
En ik heb de indruk dat het komt door de eenzijdig prediking die je op zondag hoort.
Het is; of je luistert niet goed, of de prediking is niet volledig.
Ik ben me er echt van bewust dat we allemaal verschillende personen zijn, en dat een
ieder op een andere manier met zijn/haar God een relatie zal hebben.
Maar de grondslag is, en moet,... waar we in geloven hetzelfde Geestlijke leven zijn.
m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.