Slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Slapen

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 09:08

Daar word ik natuurlijk niet zo blij van als 3 keer per nacht de lamp aangaat om te lezen :wink: Ik vraag mij af of het bij hem helpt. Hij leest namelijk geen romans ofzo, maar alleen vakliteratuur en dan gaat dat wel malen. Ik zal de tips eens doorgeven.

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 06 jan 2011 21:38

Er zijn tegenwoordig boeklampjes te koop. Die klik je aan je boek en alleen jij hebt licht zodat de ander kan slapen. Ideaal:):)

Boekenstek
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Boekenstek » 06 jan 2011 21:48

Dorah schreef:Er zijn tegenwoordig boeklampjes te koop. Die klik je aan je boek en alleen jij hebt licht zodat de ander kan slapen. Ideaal:):)

Ga ik gelijk kopen =D>

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 07 jan 2011 10:18

Hier worden ook geen boeken gelezen, maar je zou ook kunnen kiezen voor een puzzelboekje, dat werd door de arts aangeraden, of een stripboek oid. En voor het lezen misschien even in een andere kamer gaan zitten of beneden?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 jan 2011 15:50

Mijn pa slaapt helaas ook al jaren slecht. De middeltjes van de drogist (homeopatisch enzo) helpen helaas niet of slechts zeer tijdelijk. Uit je bed gaan en lezen is inderdaad nog de beste remedie tot nu toe (voor hem).
Op zich kan ik me de reactie van de huisarts wel voorstellen: aan slaapmiddelen op recept raak je op d'n duur 'verslaafd' en die mag je ook maar een bepaalde periode slikken en als hij (nog) geen andere methoden weet waarvan het effect wetenschappelijk is aangetoond, rest hem helaas weinig anders om te adviseren... Wel frustrerend!

Ik word soms al om 6 uur ofzo wakker en slaap dan niet meer tot de wekker gaat (kwart voor 8), maar verder gelukkig geen slaapproblemen. Bij dit 'probleem' heb ik ontdekt dat ik het alleen heb als ik vroeg naar bed ga (lees: voor 11 uur), dan ben ik om 6 uur kennelijk gewoon uitgeslapen, dus dan toch maar weer later naar bed hè :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 09 jan 2011 23:07

Hebben jullie ook van die 'inslaap' manieren? Omdat je anders echt niet in slaap komt?
Slaap nooit met herrie, altijd oordoppen in.
Tegen licht in m'n kamer kan ook ook echt niet...
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2011 06:36

Wat lijkt me dat vervelend zeg..... slecht of nauwelijks slapen en niet aan je rust toe komen.

Sterkte ermee.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 10 jan 2011 09:38

Wat bij mij erg goed helpt is naar rustige muziek luisteren.
Koptelefoontje op en de muziek zo zachtjes zetten dat je het nauwelijks hoort.
Je moet dan zo ingespannen luisteren, wat erg vermoeiend werkt.
Voordat de cd afgelopen is, ben ik meestal al in slaap gevallen.

Roselynn

Berichtdoor Roselynn » 12 jan 2011 16:28

Ik ben juist een enorme langslaper. Meestal is dat heerlijk, vooral met nachtdiensten enzo (kan altijd wel slapen!) maar kom 's morgens erg moeilijk mijn bed uit!
Als ik de wekker niet zet kan het zijn dat ik pas om 12:30 uur wakker word :oops:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 jan 2011 22:38

ja ben zo onderhand aan mijn beddeke toe
Morgen om kw voor 7 de wekker weer.

Trusten!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 jan 2011 21:13

Roselynn schreef:Ik ben juist een enorme langslaper. Meestal is dat heerlijk, vooral met nachtdiensten enzo (kan altijd wel slapen!) maar kom 's morgens erg moeilijk mijn bed uit!
Als ik de wekker niet zet kan het zijn dat ik pas om 12:30 uur wakker word :oops:

Dit is zo herkenbaar! Soms kan ik mezelf wel slaan omdat ik zo lang slaap. Ben trouwens ook een kei in door de wekker heen slapen :oops:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 18 jan 2011 21:21

Kom tot Jezus en Hij zal! je Rust geven.
Ik spreek uit rijke ondervinding, ook al heb ik een medicatie ontvangen voor nachtrust, uiteindelijk is het Jezus Christus, Die over Zijn Kind waakt en behoedt dag in dag uit en nacht in nacht uit...ik sliep en lag gerust, van 's Heeren trouw bewust schrijft een psalmist...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 jan 2011 21:42

discipel2011 schreef:Kom tot Jezus en Hij zal! je Rust geven.
Ik spreek uit rijke ondervinding, ook al heb ik een medicatie ontvangen voor nachtrust, uiteindelijk is het Jezus Christus, Die over Zijn Kind waakt en behoedt dag in dag uit en nacht in nacht uit...ik sliep en lag gerust, van 's Heeren trouw bewust schrijft een psalmist...

Met rust word m.i. de innerlijke rust bedoelt en niet perse de letterlijke rust.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 jan 2011 00:09

mw schreef:
Roselynn schreef:Ik ben juist een enorme langslaper. Meestal is dat heerlijk, vooral met nachtdiensten enzo (kan altijd wel slapen!) maar kom 's morgens erg moeilijk mijn bed uit!

Dit is zo herkenbaar! Soms kan ik mezelf wel slaan omdat ik zo lang slaap. Ben trouwens ook een kei in door de wekker heen slapen :oops:

Ik ben dus niet de enige met dit probleem :mrgreen: Ik heb ook altijd enorm veel tijd nodig om wakker te worden, ik zet mijn wekker soms wel een uur voordat ik er echt uit moet :oops:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 jan 2011 01:20

Haha, nee. Ik zet de wekker een half uur tot 3 kwartier eerder. Soms wel 3 wekkers, en als de laatste gaat weet ik dat ik echt niet meer terug mijn bed in mag :oops:
Het eerste uur heb ik enorm last van mijn ochtendhumeur :mrgreen: . Gelukkig woon ik alleen en moet ik een krap uurtje rijden naar mijn werk. Niemand die er dus last van heeft;)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”