Moderator: Moderafo's
nita schreef:dat is voor ons al weer bijna 5 jaar geleden
s ochtends gingen we naar een fotograaf, voor een kleine reportage, dat was iets van 8 foto`s erg gaaf geworden trouwens
s avonds konden familie en vrienden komen, we hadden twee mensen die bedienden dat wil zeggen er stond achterin de kamer een tafel, die stond eerst gevuld met koffie thee drank en verschillende soorten taart
en dan werd steeds de tafel veranderd, in een tafel met zoutjes, en later nog wat warme hapjes
mijn toen a.s man had een mooi pak aan, en ik een gala jurk
s nachts om 12 uur (de dag voor het feest dus)
had ik in de tuin een heel pad van waxinilichtjes en I LOVE YOU FOREVER in waxinilichtjes gedaan, en daar lag dan in het hart een cadeau
mijn man had een cadeautje, daar zat dan een briefje in dat weer verwees naar een ander cadeautje, dan weer een ander gedichtje en uiteindelijk kwam het bij een of ander doosje, en daar zaten dan de ringen in
in ieder geval een dag om nooit meer te vergeten
Lalage schreef:Ik ben nog nooit op een verlovingsfeest geweest, zie het alleen hier op refoweb vaak voorbij komen. Blijkbaar wordt dit alleen in reformatorische kringen nog gevierd.
Wij hebben ons niet verloofd en er is ook geen officieel aanzoek geweest.
Marnix schreef:Lalage schreef:Ik ben nog nooit op een verlovingsfeest geweest, zie het alleen hier op refoweb vaak voorbij komen. Blijkbaar wordt dit alleen in reformatorische kringen nog gevierd.
Wij hebben ons niet verloofd en er is ook geen officieel aanzoek geweest.
Ik had er inderdaad ook nog nooit van gehoord behalve hier en ben ook nooit op zo'n feestje geweest. Denk dat het idd een beetje bij de reformatorische cultuur hoort.
Marnix schreef:Evelien schreef:Ik zit hier met m'n oren te klapperen, een verloving belangerijker dan een huwelijk.![]()
De verhouding kosten / inkomen in kado's is bij een "Brabantia-party" natuurlijk wel een stuk gunstiger.
Ik snap er niet zoveel van. Sowieso was de verloving iets speciaals en niet iets van te voren bedacht, Joanne wist er niets vanIk heb haar op een avond bij diner bij haar thuis met alleen wij tweeen, gevraagd. 's Avonds hebben we het onze ouders even meegedeeld en de dagen daarop wat vrienden. We hebben besloten geen feest te geven want uiteindelijk zou de enige reden zijn dat je dan kado's krijgt. Verloven is dat je samen verder wil, gaat toeleven naar het trouwen... en dan is ook het feest.
Maar goed, blijkbaar gaat het in bepaalde kringen anders
Nina87 schreef:nita schreef:dat is voor ons al weer bijna 5 jaar geleden
s ochtends gingen we naar een fotograaf, voor een kleine reportage, dat was iets van 8 foto`s erg gaaf geworden trouwens
s avonds konden familie en vrienden komen, we hadden twee mensen die bedienden dat wil zeggen er stond achterin de kamer een tafel, die stond eerst gevuld met koffie thee drank en verschillende soorten taart
en dan werd steeds de tafel veranderd, in een tafel met zoutjes, en later nog wat warme hapjes
mijn toen a.s man had een mooi pak aan, en ik een gala jurk
s nachts om 12 uur (de dag voor het feest dus)
had ik in de tuin een heel pad van waxinilichtjes en I LOVE YOU FOREVER in waxinilichtjes gedaan, en daar lag dan in het hart een cadeau
mijn man had een cadeautje, daar zat dan een briefje in dat weer verwees naar een ander cadeautje, dan weer een ander gedichtje en uiteindelijk kwam het bij een of ander doosje, en daar zaten dan de ringen in
in ieder geval een dag om nooit meer te vergeten
Leuk zeg, lijkt me echt gaaf om het zo te vieren. Bij ons was het er helaas niet van gekomen omdat mijn man toen al in het buitenland woonde en ik had ook geen zin om in mijn eentje zo'n feestje te organiseren. Wel jammer, want het leek me altijd heel leuk om er iets van te maken. Gelukkig was onze bruiloft echt super dus nu kunnen we daarop terugkijken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten