Hoe vier ik een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Hoe vier ik een verloving?

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2010 14:32

Wel leuk ja :) Ik had vroeger geen verloving nodig voor dat soort feestjes ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 29 okt 2010 23:42

dat is voor ons al weer bijna 5 jaar geleden
s ochtends gingen we naar een fotograaf, voor een kleine reportage, dat was iets van 8 foto`s erg gaaf geworden trouwens

s avonds konden familie en vrienden komen, we hadden twee mensen die bedienden dat wil zeggen er stond achterin de kamer een tafel, die stond eerst gevuld met koffie thee drank en verschillende soorten taart
en dan werd steeds de tafel veranderd, in een tafel met zoutjes, en later nog wat warme hapjes

mijn toen a.s man had een mooi pak aan, en ik een gala jurk

s nachts om 12 uur (de dag voor het feest dus)
had ik in de tuin een heel pad van waxinilichtjes en I LOVE YOU FOREVER in waxinilichtjes gedaan, en daar lag dan in het hart een cadeau

mijn man had een cadeautje, daar zat dan een briefje in dat weer verwees naar een ander cadeautje, dan weer een ander gedichtje en uiteindelijk kwam het bij een of ander doosje, en daar zaten dan de ringen in

in ieder geval een dag om nooit meer te vergeten

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2010 09:51

Ik ben nog nooit op een verlovingsfeest geweest, zie het alleen hier op refoweb vaak voorbij komen. Blijkbaar wordt dit alleen in reformatorische kringen nog gevierd.
Wij hebben ons niet verloofd en er is ook geen officieel aanzoek geweest.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 30 okt 2010 20:45

nita schreef:dat is voor ons al weer bijna 5 jaar geleden
s ochtends gingen we naar een fotograaf, voor een kleine reportage, dat was iets van 8 foto`s erg gaaf geworden trouwens

s avonds konden familie en vrienden komen, we hadden twee mensen die bedienden dat wil zeggen er stond achterin de kamer een tafel, die stond eerst gevuld met koffie thee drank en verschillende soorten taart
en dan werd steeds de tafel veranderd, in een tafel met zoutjes, en later nog wat warme hapjes

had ik in de tuin een heel pad van waxinilichtjes en I LOVE YOU FOREVER in waxinilichtjes gedaan, en daar lag dan in het hart een cadeau

mijn man had een cadeautje, daar zat dan een briefje in dat weer verwees naar een ander cadeautje, dan weer een ander gedichtje en uiteindelijk kwam het bij een of ander doosje, en daar zaten dan de ringen in

Leuk zeg, lijkt me echt gaaf om het zo te vieren. Bij ons was het er helaas niet van gekomen omdat mijn man toen al in het buitenland woonde en ik had ook geen zin om in mijn eentje zo'n feestje te organiseren. Wel jammer, want het leek me altijd heel leuk om er iets van te maken. Gelukkig was onze bruiloft echt super dus nu kunnen we daarop terugkijken! :wink:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2010 08:50

Lalage schreef:Ik ben nog nooit op een verlovingsfeest geweest, zie het alleen hier op refoweb vaak voorbij komen. Blijkbaar wordt dit alleen in reformatorische kringen nog gevierd.

Ik had er inderdaad ook nog nooit van gehoord behalve hier en ben ook nooit op zo'n feestje geweest. Denk dat het idd een beetje bij de reformatorische cultuur hoort.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 01 nov 2010 16:55

Wij hebben onze verloving ook gevierd. Samen zijn we een dagje uit geweest (fort-eiland Pampus), voor mij was alles een verrassing. 's Middags zelfs nog foto's gemaakt, wat superleuk was! En 's avonds stonden familie en vrienden op de stoep van t PMT wat we afgehuurd hadden. Daar zat bediening bij, dus we hoefde nergens voor te zorgen. Was een geweldig feest! Ik ben blij dat we het zo gevierd hebben, want toen konden onze oma's er nog bij zijn.... die zijn nu beiden overleden. De trouwplannen zijn nog niet uitgevoerd ;)
Szent az Úr

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 nov 2010 17:28

Marnix schreef:
Lalage schreef:Ik ben nog nooit op een verlovingsfeest geweest, zie het alleen hier op refoweb vaak voorbij komen. Blijkbaar wordt dit alleen in reformatorische kringen nog gevierd.

Ik had er inderdaad ook nog nooit van gehoord behalve hier en ben ook nooit op zo'n feestje geweest. Denk dat het idd een beetje bij de reformatorische cultuur hoort.

Die loopt een beetje achter bedoel je :wink: ?
Misschien dat de meisjes niet kunnen wachten om met een ring om hun vinger te lopen ?

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 01 nov 2010 20:05

Ik wist niet dat verlovingen zo uitgebreid gevierd werden eerlijk gezegd!
Toen ik ten huwelijk gevraagd was, hebben we het gewoon verteld.. en omdat de opa's en oma's vroegen of we nog een feestje gaan geven, gaan we dat dan maar binnenkort doen. Maar ik moet zeggen dat ik het feestje niet echt een meerwaarde vind eigenlijk.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 nov 2010 22:00

Marnix schreef:
Evelien schreef:Ik zit hier met m'n oren te klapperen, een verloving belangerijker dan een huwelijk. :shock: :shock:

De verhouding kosten / inkomen in kado's is bij een "Brabantia-party" natuurlijk wel een stuk gunstiger.

Ik snap er niet zoveel van. Sowieso was de verloving iets speciaals en niet iets van te voren bedacht, Joanne wist er niets van :) Ik heb haar op een avond bij diner bij haar thuis met alleen wij tweeen, gevraagd. 's Avonds hebben we het onze ouders even meegedeeld en de dagen daarop wat vrienden. We hebben besloten geen feest te geven want uiteindelijk zou de enige reden zijn dat je dan kado's krijgt. Verloven is dat je samen verder wil, gaat toeleven naar het trouwen... en dan is ook het feest.

Maar goed, blijkbaar gaat het in bepaalde kringen anders :)

wij hebben gewoon kaartjes gestuurd van uit ons vakantie land, Wij zijn verloofd , met de datum er op ! hupsakee geen gezeik en klaar met die hap !

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 01 nov 2010 23:26

Nina87 schreef:
nita schreef:dat is voor ons al weer bijna 5 jaar geleden

Leuk zeg, lijkt me echt gaaf om het zo te vieren. Bij ons was het er helaas niet van gekomen omdat mijn man toen al in het buitenland woonde en ik had ook geen zin om in mijn eentje zo'n feestje te organiseren. Wel jammer, want het leek me altijd heel leuk om er iets van te maken. Gelukkig was onze bruiloft echt super dus nu kunnen we daarop terugkijken! :wink:

ja dat is dan ook lastiger inderdaad. Zagen jullie elkaar regelmatig (weet totaal de afstand niet)

Daarnaast is een verloving ook wel leuk, omdat je dan alvast wat dingen nog kan vragen voor je uitzet (als je die nog niet compleet heb)

en.....een feestje is (meestal) leuk

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2010 23:30

kijk, dat mag ik wel :)

Terug naar “Archief”