De zonde blijft dus ook een strijd in het leven van een christen.
Daarom moeten we ook strijden om IN te gaan door de enge/nauwe poort.
Moderator: Moderafo's
De zonde blijft dus ook een strijd in het leven van een christen.
Hoe kom je daar bij? Je doet hier een aanname dat iets jou heel duidelijk lijkt, maar waarom? Het offer is voor eens en voor altijd gebracht. Hij droeg dus de zonden van het verleden, heden en toekomst.
Wie zegt: ‘Ik ken hem,’ maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. 5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn.
Beetje genuanceerd blijven posten en beide Bijbelse kanten van het verhaal noemen he, anders krijg je halve waarheden.
De misverstanden ontstaan denk ik hierin dat de mensheid het Verlossingsplan van God door de Here Jezus volledig moeten begrijpen de één denkt door de Verlossing al een "menselijke" volmaaktheid te hebben bereikt en denkt geen zonde meer te doen , , ,
Pasker schreef:Hoe kan je nou toch mijn argumentatie missen terwijl je eerst schrijft dat je niet eens mijn antwoord gelezen hebt?
Misschien zal het een en ander duidelijker worden als je mij een antwoord geef op hoe heidenen die de Wet niet hebben toch zonden kunnen doen. De zonde komt toch pas tot uiting dóór de wet, of heb jij daar een andere mening over?
Bedenk dan vervolgens waarom kinderen van God , volgens jou, een voorspraak nodig hebben? Is het "Onze Vader" voor jou niet duidelijk of klamp jij je vast aan een enkele tekstregel die je niet helemaal begrijpt?
Tussen Christus en de wet bestaat geen tegenstrijdigheid of vijandschap. De wet stond geschreven in Zijn hart.
Hieraan kunnen we Christus en Christenen herkennen.:14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten