Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 aug 2010 07:25

Meiden, wat zijn jullie lief :oops:
Bedankt allemaal voor jullie woorden en steun!!!!!!

We zijn net weer terug van vakantie.
We hebben genoten en leuke dingen gedaan.
Gisteravond moesten man en ik nog wel lachen want schoonzus heeft volgens ons maar amper in de gaten wat er voor iets wonderlijks in haar groeit.
Zo zaten wij bijv in de kabelbaan en we hadden het erover dat 4 pers er precies in paste, toen zei ik: maar er zitten er 5 in.
Nou voordat ze het het toch door had en toen deed ze er ook nogal heel nuchter over.
Dit soort dingen zijn vaker gebeurd in de vakantie.
Maar manlief en ik hebben er gisteren toch hard om kunnen lachen.
Wat we ons wel afvragen is waarom ze nu geen 1 keer naar onze kinderwens gevraagd hebben.
Wij hebben er genoeg openheid toe gegeven.
Maar ach, we zullen maar denken dat ze er gewoon niet mee bezig zijn.

Saartje: Wat knap van je dat je het toch fijn vind om tussen je schoonzussen te zitten als er steeds dingen worden besproken die voor jou best pijnlijk zijn!!!!
Sterkte hoor meid :!:

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 25 aug 2010 10:15

Tuinfluiter schreef:Meiden, wat zijn jullie lief :oops:
Bedankt allemaal voor jullie woorden en steun!!!!!!

We zijn net weer terug van vakantie.
We hebben genoten en leuke dingen gedaan.
Gisteravond moesten man en ik nog wel lachen want schoonzus heeft volgens ons maar amper in de gaten wat er voor iets wonderlijks in haar groeit.
Zo zaten wij bijv in de kabelbaan en we hadden het erover dat 4 pers er precies in paste, toen zei ik: maar er zitten er 5 in.
Nou voordat ze het het toch door had en toen deed ze er ook nogal heel nuchter over.
Dit soort dingen zijn vaker gebeurd in de vakantie.
Maar manlief en ik hebben er gisteren toch hard om kunnen lachen.
Wat we ons wel afvragen is waarom ze nu geen 1 keer naar onze kinderwens gevraagd hebben.
Maar ach, we zullen maar denken dat ze er gewoon niet mee bezig zijn.

Saartje: Wat knap van je dat je het toch fijn vind om tussen je schoonzussen te zitten als er steeds dingen worden besproken die voor jou best pijnlijk zijn!!!!
Sterkte hoor meid :!:

toen ik dat las moest ik gelijk ergens aan denken, je schrijft ergens halverwege dat ze niet 1 keer naar je kinderwens hebben gevraagd. Nu schijnt het zo te zijn, dat sommige zwangeren erg ''egostisch' kunnen zijn, alles en iedereen vergeten, en maar kunnen blijven vertellen over hun zwangerschap..Hoe kom ik daar nu bij, nu mijn vriendin is zwanger ze belt elke week, ander half uur :oops: normaal heel leuk hoor, maar ik hoor nu niets anders, als hoe de echo was, waar ze last van heeft, wat er kan gebeuren, dat ze dit heeft gevoeld en dat heeft gevoeld, en ze vraagt dan even hoe is het, maar soms praat ze gelijk door..toen las ik toevallig ergens een artikel, dat vrouwen die zwanger zijn, soms helemaal niet doorhebben wat er om hun heen allemaal gebeurd..( hiermee wil ik het niet goedpraten hoor want het is echt heel vervelend)

lem475000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lem475000 » 25 aug 2010 11:38

Ik vind dit ook erg moeilijk. Vanochtend mijn moeder aan de telefoon gehad, ze had het over onze trouwdag volgende week. We hopen dan 4 jaar getrouwd te zijn!
Ze weet van onze kinderwens, maar ze begint er echt nooit over. Ze vraagt niks, zegt niks etc.
Dit is soms erg pijnlijk..
Uiteindelijk voel je je soms erg eenzaam.. :oops:

Jij heel veel sterkte nog Tuinfluiter, ik vind het ontzettend knap hoe je er mee om gaat, en dat je om bepaalde dingen gewoon kunt lachen!
Als ik kijk naar de wereld,
ben ik bang voor morgen.
Als ik kijk naar mijzelf,
maak ik me zorgen.
Maar als ik kijk naar Jezus,
weet ik me geborgen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 aug 2010 11:51

Moeilijk dat mensen er niet over beginnen en zeker mensen die dicht bij je staan!

Toen wij voor het eerst naar de HA zijn geweest hebben we het tegen iedereen gezegd en gelukkig vraagt iedereen er ook naar (ook mensen waar ik het helemaal niet van verwacht had)
Ook na onze miskraam zijn de mensen erg meelevend en vragen hoe het met ons is. Ik werd van de week apart genomen door een collega die zwanger is om mij het te vertellen vond ik erg lief van haar maar niet nodig want ik gun het iedereen zo heb er ook absoluut geen moeite mee want het staat los van ons.

Hier gaat het goed mijn cyclus is gewoon precies hetzelfde gebleven na de miskraam daar zijn we erg blij mee omdat vaak een lichaam helemaal van slag is.

Hopelijk mag voor ons allemaal een grote wens uitkomen daar bidden wij elke dag voor ook voor de meiden hier!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2010 12:04

Heel herkenbaar, pas ook waren we bij m'n schoonouders. Een nichtje van mijn man was zwanger, heeft een miskraam gehad (de dochter van de zus van m'n schoonmoeder zeg maar) vorige week. Wij waren vorige week bij m'n schoonouders en daar heb ik 3 keer gehoord over hoe erg en zo het was dat ze een doodkindje haar buik had. Ik heb heel bot gereageerd naar m'n schoonmoeder toe. Ik was in die week al zo emotioneel en we hadden wat voor de kiezen gehad die week en dan. Tuurlijk ik vindt het vreselijk voor dat nichtje echt waar. Zoiets is niet leuk om mee te maken. Maar ze heeft tot nu toe (sinds ze van onze kinderwens afweet) geen 1 keer over gehad, terwijl ze wel over de zwangerschappen van andere praat (oa van die van haar dochter) en begrijpelijk je wilt het graag delen. Maar ik moet nu de komende weken dus alleen maar aan horen hoe erg het allemaal is voor dat nichtje. Terwijl er niet naar ons gevraagd wordt. Mijn schoonzus daarin tegen is heeel lief en heeft me van t weekend (toen we daar waren) een dikke knuffel gegeven en leeft ook met ons mee.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 aug 2010 18:04

Pft Evelien, dat is ontzettend pijnlijk idd :?
Begrijp heel goed hoe het moet voelen voor je!
Stertke meid en probeer er maar boven te gaan staan.

Nita: Dat klopt dat zwangere vrouwen heel ego kunnen worden.
Maar mijn schoonzus en haar man hebben nog nooit naar onze kinderwens gevraagd.
Ook niet toen ze nog lang niet zwanger was.
Maar we mogen het hun niet kwalijk nemen en er zijn genoeg anderen mensen die wel meeleven en af en toe vragen hoe het gaat.

Liefie: HEEL fijn om te horen dat het goed gaat met je cylcus zo na de miskraam.
Bid voor jullie dat het snel weer zover mag zijn!!!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 aug 2010 20:19

Tuinfluiter schreef:Nita: Dat klopt dat zwangere vrouwen heel ego kunnen worden.
Maar mijn schoonzus en haar man hebben nog nooit naar onze kinderwens gevraagd.
Ook niet toen ze nog lang niet zwanger was.

vind het heel moeilijk om hier iets over te zeggen maar er is toch iets wat in me opkwam.
weten ze wel (bijv. via de familie) van jullie kinderwens? het kan ook zo zijn dat ze het zelf moeilijk vinden om daar met jullie over te praten en dat ze niet goed weten wat te zeggen. omdat ze het zelf ook moeilijk voor jullie vinden. dat ze natuurlijk erg blij zijn met de zwangerschap maar dat ze het jullie ook zo van harte gunnen.
kijk, dan kunnen ze beter aangeven dat ze dat zo voelen maar dat is soms best een drempel.
als ik kijk naar toen ik zelf zwanger was. ik was dat al heel snel na ons trouwen en er waren enkele mensen in mijn naaste omgeving van wie ik vermoedde dat zij al langere tijd een kinderwens hadden. maar voelde me dan haast wat opgelaten en moeilijk om daar woorden voor te vinden, snap je wat ik bedoel?
dat neemt natuurlijk niet weg dat het tegenover jullie erg onmedelevend is...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2010 20:26

@vpk, hoe duidelijk moet je zijn? Iedereen een mail sturen? sommige zullen dat onpersoonlijk vinden.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 aug 2010 20:26

VPK: Fijn dat je zo meedenkt.
Tuurlijk zal het lastig zijn voor hen om er zomaar naar te vragen.
Maar wij zijn allebei van mening dat we toch echt hun hebben laten voelen dat ze er best naar mogen vragen.
Verder is het zo dat wij weten dan m'n schoonzus het wel via via vraagt hoe het zit bij ons.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 aug 2010 21:47

Evelien schreef:@vpk, hoe duidelijk moet je zijn? Iedereen een mail sturen? sommige zullen dat onpersoonlijk vinden.

om er serieus op in te gaan, dat vind ik dan weer wat overdreven.
maar, ik had niet bedoeld dat tuinfluiter en haar man niet duidelijk genoeg geweest zouden zijn.
ik gaf alleen aan dat er, als je het vanuit de anderen bekijkt, soms ook een hoge drempel kan zijn om erover te praten omdat je je op een of andere manier schuldig voelt (ook al ligt dit niet bij de mens zelf) dat jij wel zwanger bent terwijl je weet dat de ander het ook heel graag wil. dit neemt niet weg dat het voor TF op deze manier nog moeilijker is, maar die drempel KAN er zijn.

Tuinfluiter schreef:VPK: Fijn dat je zo meedenkt.
Tuurlijk zal het lastig zijn voor hen om er zomaar naar te vragen.
Maar wij zijn allebei van mening dat we toch echt hun hebben laten voelen dat ze er best naar mogen vragen.
Verder is het zo dat wij weten dan m'n schoonzus het wel via via vraagt hoe het zit bij ons.

kijk, als je weet dat ze het via andere mensen wel vragen, dan wordt het verhaal naar mijn idee toch wel wat anders. dan kunnen ze het toch beter rechtstreeks vragen ja.. en als je zelf op een positieve manier openheid geeft, dan heb je toch wel gedaan wat je kunt van jouw kant uit, m.i.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 26 aug 2010 07:21

ik ben het wel met vpk eens... je vraagt niet zomaar naar een kinderwens. Je weet ook niet hoe stellen het vinden om ernaar gevraagd te worden. Wij hebben ook in onze directe omgeving mensen die al lang getrouwd zijn en waar we verwacht hadden dat er een kinderwens was maar nog geen kindje. Maar we gaan er niet naar vragen terwijl het wel eens aan ons wordt gevraagd in de trant van.. kunnen hun geen kinderen krijgen?
Maar als ik nu naar mezelf kijk: ook al langere tijd een kinderwens en wel mensen die er naar vragen.. ik vind het vreselijk! Wil dat ook absoluut niet... dat zijn mijn zaken en als ik er iets over kwijt wil vertel ik dat zelf wel! Vind het eigenlijk zelf gewoon onbeschoft als mensen het zelf vragen, dat is privé. Ookal zijn het mensen van dichtbij. Als je het aan mensen hebt verteld is meeleven natuurlijk wel fijn! Maar ik kan het wel goed begrijpen dat mensen er niet naar vragen!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2010 07:28

Wat ik me dan altijd afvraag: waarom kunnen wel alle andere hele persoonlijke dingen besproken worden met de omgeving en word er door de omgeving ook naar gevraagd en is en blijft het verhaal kinderwens zo'n stiekum gebeuren #-o ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2010 07:46

blompje schreef:ik ben het wel met vpk eens... je vraagt niet zomaar naar een kinderwens. Je weet ook niet hoe stellen het vinden om ernaar gevraagd te worden. Wij hebben ook in onze directe omgeving mensen die al lang getrouwd zijn en waar we verwacht hadden dat er een kinderwens was maar nog geen kindje. Maar we gaan er niet naar vragen terwijl het wel eens aan ons wordt gevraagd in de trant van.. kunnen hun geen kinderen krijgen?
Maar als ik nu naar mezelf kijk: ook al langere tijd een kinderwens en wel mensen die er naar vragen.. ik vind het vreselijk! Wil dat ook absoluut niet... dat zijn mijn zaken en als ik er iets over kwijt wil vertel ik dat zelf wel! Vind het eigenlijk zelf gewoon onbeschoft als mensen het zelf vragen, dat is privé. Ookal zijn het mensen van dichtbij. Als je het aan mensen hebt verteld is meeleven natuurlijk wel fijn! Maar ik kan het wel goed begrijpen dat mensen er niet naar vragen!

Ik vindt familie en mensen in je omgeving toch wel een groot verschil.

Vandaag ga ik beide ouders, broers en zussen een mail sturen met daarin onze kinderwens.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 aug 2010 07:58

dat vind ik een hele dappere stap evelien. ik hoop dat jullie er op die manier beter over kunnen praten met jullie familie.

tuinfluiter, ik denk niet dat het erom gaat dat het een stiekum gebeuren is. maar dat mensen beseffen dat het pijnlijk en erg verdrietig is als er een onvervulde kinderwens is. en juist door dat besef kan er een behoorlijke drempel zijn om ernaar te vragen. hoewel me uit jouw verhaal wel duidelijk blijkt dat jullie zelf die drempel zo laag mogelijk proberen te houden.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 08:20

Altijd lastig. Sommige mensen willen er wel over praten, anderen niet. Als je weet dat mensen er open over zijn is dat niet zo lastig, maar kom er maar eens achter! Volgens sommigen moet je het ook maar kunnen ruiken... Maar nogmaals: ik vind het knap dat iedereen er hier zo open over is. Dat er 'stiekem gedoe' rondom een kinderwens is, komt denk ik ook wel omdat het om iets gaat wat echt je diepste gevoelens kan raken. Daar wil je niet graag gekwetst worden, maar ook niet graag anderen kwetsen. Daarom denk ik dat er vaak wel voorzichtigheid is.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”