Moderator: Moderafo's
Pasker schreef:Is er dan een scheiding wanneer we als kinderen van God één zijn met de Vader zo als we één zijn met Christus? Er is voor de kinderen van God helemaal geen dood of verdriet laat staan tranen, hooguit vreugdetranen. Waar heb je het over met gebrokenheid en zonde,
kinderen van God zijn héél, en één met hun Vader gelijk Jezus één was met Zijn Vader.
En dat gepraat over zonden, wat is dat, , staan kinderen van God soms net als dienstknechten onder de wet??? dacht het toch niet, kinderen van God zijn zich zelf tot wet net als Jezus zich zelf tot wet was.
Kinderen van God hebben de macht om de Wet uit te voeren, zij zijn geen hoorders der wet maar daders der wet.
Mag ik hier uit opmaken dat jij een kind van God zijn, gelijk stelt met vrij van de zonde zijn.
De Bijbel leert dat we niet meer slaaf zijn van de zonde, niet meer in de macht van de zonde, niet meer onder de wet en de vloek daarvan leven maar onder de genade. Dat wil niet zeggen dat we de zonde niet meer kennen. Hoe kan Paulus anders schrijven dat hij het goede wat hij wil niet doet maar het verkeerde wat hij niet wil (en daarna opmerken dat er in Christus geen veroordeling meer is?). Hoe kan Johannes dan schrijven:
Pasker schreef:Wullimpie:Mag ik hier uit opmaken dat jij een kind van God zijn, gelijk stelt met vrij van de zonde zijn.
Inderdaad, want om zonden te kunnen doen moet men onder de wet staan.
Vraag 2: over welke wet heb je het en is het wel waar dat je niet onder een wet staat?
Heel eenvoudig, uit de Bijbel. Wat Paulus in de Romeinenbrief uitlegt, is dat de wet universeel is en wel zodanig dat iedereen (Jood en heiden) tot overtreder is gesteld en dus genade en rechtvaardigheid van buiten zichzelf nodig heeft. Immers: de hele wereld is voor God verdoemelijk (Rom. 3:19), want alle mensen hebben gezondigd (vers 23). Dat is alleen mogelijk als God alle mensen zal beoordelen aan de hand van een maatstaf, die we de zedelijke wet noemen, ook wel samengevat in de 10 geboden, die ook weer een samenvatting kent: God liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf. Omdat we allen tegen die wet gezondigd hebben en dus niet door de wet gerechtvaardigd kunnen worden, is de gerechtigheid buiten de wet om geopenbaard, namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus (Rom. 3:22), die die wet wel gehouden heeft.Pasker schreef:Dus vertel mij nou eens, hoe kom jij aan die Wet der tien geboden?
Pasker schreef:Wullimpie:Mag ik hier uit opmaken dat jij een kind van God zijn, gelijk stelt met vrij van de zonde zijn.
Inderdaad, want om zonden te kunnen doen moet men onder de wet staan.
Heel eenvoudig, uit de Bijbel. Wat Paulus in de Romeinenbrief uitlegt, is dat de wet universeel is en wel zodanig dat iedereen (Jood en heiden) tot overtreder is gesteld en dus genade en rechtvaardigheid van buiten zichzelf nodig heeft. Immers: de hele wereld is voor God verdoemelijk (Rom. 3:19), want alle mensen hebben gezondigd (vers 23). , , , ,
Wullimpie schreef:Pasker schreef:Wullimpie:Mag ik hier uit opmaken dat jij een kind van God zijn, gelijk stelt met vrij van de zonde zijn.
Inderdaad, want om zonden te kunnen doen moet men onder de wet staan.
Wat als een kind van God toch in zonde valt?? Wordt de genade aan hem verleent dan ingetrokken?
Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (Joh. 3:36)Pasker schreef:En als we nu geloven dat Christus voor de zonden van de hele wereld gestorven is, zijn we dan volgens jou nog steeds verdoemlijk of mogen we die tekst dan in de verleden tijd lezen?
Pasker schreef:Wullimpie:Mag ik hier uit opmaken dat jij een kind van God zijn, gelijk stelt met vrij van de zonde zijn.
Inderdaad, want om zonden te kunnen doen moet men onder de wet staan.
Hoe zie jij in dit verband Rom 6:14-16?
14 Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade? Dat zij verre.
14 Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
Hier blijkt maar weer dat de Here Jezus de vloek en de macht van de zonde in ons (die over ons heerste) gebroken heeft.
Dat betekent, dat wij geen excuus meer kunnen aandragen over verkeerde dingen die wij doen van och wij blijven mensen
dus...., we mogen een beroep doen op macht en de kracht die de Here Jezus ook nodig had als mens, (Hij is aan ons gelijk geworden).
Vallen wij in de fout dan kunnen wij een beroep doen op de genade die Hij ons altijd wil geven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten