Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 30 jun 2010 09:24

*Annet* schreef:MissF: zorg dat je havermout in huis hebt. Dat in zijn badje doen en hem daarmee wassen en niet afspoelen. Dit helpt goed tegen de jeuk. Hij ruikt misschien een paar dagen wat minder lekker maar het helpt echt goed.

Havermout helpt inderdaad goed. Ik deed het altijd in een washandje in het badje, dan helpt het ook prima, maar je hebt niet die losse havermout in je water.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2010 10:26

Bedankt voor de tip! Mijn moeder noemde al mentholpoeder, die had nog nooit van havermout gehoord. Nu heb ik net boodschappen gedaan en beiden vergeten, nouja, vanmiddag nog maar even op pad.
Hij heeft er nu niet zo veel last van. Hij is wat hangeriger, maar tijdens het boodschappen doen en naar de markt gaan had hij de grootste lol met alle mensen om hem heen. nu ligt hij lekker te slapen.
Mijn moeder zei dat kinderen vroeger ook niet in water mochten met waterpokken, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik wilde vanmiddag lekker gaan zwemmen bij mijn schoonouders, zij vinden het prima als we komen, alle kleinkinderen hebben die pokken toch al gehad, en het is als het goed is niet meer besmettelijk nu. Maar is dat zo, dat zoiets niet mag?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2010 10:54

Volgens mij gaat het meer om besmettingsgevaar dat je niet mag zwemmen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2010 11:32

ik heb er nog nooit van gehoord missf dat dat niet zou mogen..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2010 11:32

Milan heeft morgen tropenrooster.. beginnen om 8 uur! iedereen om 12 uur eten op school! 's middags waterfeest en om 2 uur is dan iedereen vrij \:D/
(vrijdag eigenlijk ook, maar ja dan is Milan niet op school.. en dan is groep 1 tm4 om 11:30 al vrij!)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 jun 2010 11:53

JPC, wat spannend/heftig, zo'n helmpje. Er schijnen ook wel revalidatiecentra te zijn waar je zonder verwijzing een afspraak kunt maken om te kijken of je in aanmerking komt. Maar goed, daar heb je nu niets meer aan.
Wij hebben volgende week ook weer een afspraak met de fysio omdat ik me afvraag of de afplatting echt wel zo meevalt. Vorige meting was best goed, maar die geloofde ik eerlijk gezegd niet. Mocht ik nu blijven twijfelen dan zoek ik zelf contact met het centrum dat de helmpjes doet.

Memmem, hopelijk valt het mee met de echo. Beugels met dit warme weer is niet zo fijn. Hier inmiddels als sinds ze drie maanden is in de beugels, dat is al vier maanden terug. In elk geval tot september, dan krijgen we een nieuwe foto.

MissF, beterschap voor Jurian. Bij het kruidvat kun je iets kopen wat zemelenbadje heet (gewoon in een fles bij de babyspullen) dit is ook tegen de jeuk.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 jun 2010 15:20

nou we zijn vanmiddag geweest, en Hannah krijgt idd een helmpje.de afplatting was zelfs nog iets erger als de fysio gemeten had, een waarde van 109% , wat was dat bij jullie parkiet?
het is wel zo dat je een verwijzing van een arts moet hebben, maar die kun je ook achteraf krijgen van de revalidatie arts ( handig als ze dat eerst even zeggen :()
over 10 dagen is het helmpje klaar. we hebben een witte gekozen, dan kunnen we 'm zelf nog oppimpen :mrgreen:
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 jun 2010 15:52

Een verwijzing achteraf, inderdaad handig om te weten.

*ff zoeken naar de getallen hoor*
ODDI was 100% (ODDI is de mate van scheefheid - 100-104% betekent geen of nauwelijks zichtbare afwijking, nou ik kon het wel zien dus). Hoogste wat ze gemeten heeft was 110%, zo erg is het gelukkig niet meer.
CPI was 94% (CPI betekend afvlakking achter, brede schedel - 90-95% betekent dat spontane afname naar geen of nauwelijks zichtbare afwijking mogelijk is).

Op dit moment vind ik de afvlakking achter behoorlijk duidelijk en ik krijg er ook af en toe opmerkingen over. Ik ben dus eigenlijk bang dat deze meting niet goed was of dat het verergerd is. Ik wil dus ook maar graag dat de fysio niet alleen meet maar ook gewoon kijkt wat ze er zo van vindt...

Succes met nog even wachten en daarna met wennen en pimpen :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 16:06

Volgens mij is Jurian dan nu niet meer besmettelijk hoor MissF. Als ik het goed gehoord heb, is een kind twee weken besmettelijk, en daarna krijgt het echt de pokken en is het niet meer besmettelijk. Hier heerst het ook erg, Lieke heeft het nog niet gehad. Beterschap iig met hem, gelukkig dat hij er niet al te veel last van heeft!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jun 2010 16:24

Hier mogen ze pas terug naar een kdv/school als alle pokjes een korst hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2010 18:00

Hier mag het dus wel, maar met koorts mogen ze volgens mij niet. Vandaag zijn we lekker druk geweest, vanmorgen een poos op de markt rondgestruind, vanmiddag gezwommen bij mijn schoonouders. Jurian vond het allemaal heerlijk, wel rustiger als anders, maar verder prima. Lekker gespeeld bij mijn schoonouders.
Toen deed ik hem om 5 uur in bad, want hij wilde vanmiddag niet slapen, na anderhalf uur heb ik hem er maar uit gehaald, en zijn we gaan zwemmen. Dus ik dacht: kan ie mooi vroeg naar bed. Ik heb toen maar even zijn temperatuur gemeten, maar ik had het idee dat hij helemaal geen koorts zou hebben, bleek het 39.6 te zijn. Echt raar, hij is er helemaal niet echt ziek van ofzo. Maar ik heb toch maar een collega gebeld, of ze morgen voor me wil werken, want ik breng hem niet naar het kdv. Sowieso stond het me al een klein beetje tegen, omdat hij er zo zielig uit ziet ;) Maar morgen dus lekker een dagje vrij. Al vind ik het niet ideaal, want ik heb liever wat overuren, zodat ik later nog wat op kan nemen. Misschien dat ik zo'n dag op calamiteitenverlof mag schuiven, dan krijg ik mijn uren gewoon, maargoed, dat zien we dan wel. Morgen lekker weer een hele dag met mijn pokkenventje :D

En nu ligt hij nog net zo onder zijn lakentje als toen ik hem instopte, dus hij is waarschijnlijk meteen in slaap gevallen, dan istie zo lief, met zijn gezichtje vol bulten :8>
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 jun 2010 18:26

trijntjejohanna schreef:Milan heeft morgen tropenrooster.. beginnen om 8 uur! iedereen om 12 uur eten op school! 's middags waterfeest en om 2 uur is dan iedereen vrij \:D/
(vrijdag eigenlijk ook, maar ja dan is Milan niet op school.. en dan is groep 1 tm4 om 11:30 al vrij!)

Heerlijk, TJ! Hier krijgen we morgen vakantie...ook heerlijk! Vooral met dit weer :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 jun 2010 18:50

Hier begint de vakantie ook morgen :wink: . Gisteren heeft de oudste afscheid genomen van de basisschool. Hij heeft het er best moeilijk mee, want bijna z'n hele klas gaat naar dezelfde school en hij gaat in z'n eentje ergens anders naar toe.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 jun 2010 19:04

@MissF: Calendula-lotion helpt ook goed. Is van VSM. Op een watje doen en de pokjes inwrijven. Metholpoeder mocht bij ons niet, pas vanaf vier jaar, dacht ik. Havermout werkt ook goed, maar inderdaad zit je dan met die vlokken in bad. Ik kende de tip van Sophie77 ook nog niet

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 jun 2010 19:05

Sophie77 schreef:Hier begint de vakantie ook morgen :wink: . Gisteren heeft de oudste afscheid genomen van de basisschool. Hij heeft het er best moeilijk mee, want bijna z'n hele klas gaat naar dezelfde school en hij gaat in z'n eentje ergens anders naar toe.

Dat is zeker lastig! Vond jij die andere school niet goed of heeft het een andere reden?

Terug naar “Archief”