Annet76 schreef:Optimatus schreef:Ik ben niet voor Israel en ik ben niet voor Palestina. Ik ben voor een oplossing conform het geldend internationale recht. Het in zee jagen van Israeliërs of het in de woestijn jagen van Palestijnen is in geen geval een optie.
Mee eens, en dat maakt dit topic namelijk ook zo gevaarlijk.
@Antoinette,
Je verschuilt je achter de woorden van deze man, maar nu nogmaals mijn vraag: ben je zelf in Israël geweest en hebt daar gesproken met Joden én Palestijnen om de problematiek zelf te zien/horen?
Ik wel! Ik kan je vertellen dat ik met veel meer vragen naar huis ben gegaan dan ik aanvankelijk was vertrokken.
Wat deze man in zijn video doet - met als gevolg dat jij er als een "blind paard" achteraan hobbelt en iedereen oproept hetzelfde te doen - is vragen om sympathie voor de Joden. Hij zegt letterlijk dat de 'nazi-praktijken' nog steeds in volle gang zijn tegen de joden.
De nazi-praktijken die de joden zelf handhaven in hetzelfde conflict wordt gemakshalve compleet overgeslagen. Wat de duitser de Joden aandeden, wordt nu door Palestijnen EN joden gebruikt om het andere volk uit te roeien. En niet zoals deze beste man beweert door de Palestijnen alleen! Bovendien; als je het aantallen slachtoffers naast elkaar zet, dan is het een vergelijk wat op voorhand al volledig mank gaat. Kortom: geen vergelijk!
Bovendien; hij wijst herhaaldelijk op de Bijbel, maar de essentie van dit conflict is geen religieuze. Het is een territoriaal en politiek conflict.
Dus, misschien zou je mijn vraag nog eens kunnen beantwoorden, in hoeverre je zelf op de hoogte bent van het conflict om "zomaar" achter de gedachten van deze man aan te lopen en bovendien iedereen op te roepen hetzelfde te doen?
Ik vraag me af of jij de bijbelse profetieën leest en gelooft aangaande eindtijd en Gods volk?
Zo nee, verklaard dat jouw mening.
Die respecteer ik tevens wel, laat dat duidelijk zijn.
Ik ga niet als een blind paard achter deze man aan, hij is een schakel in het hele verhaal voor mij.
Ik lees en onderzoek mijn bijbel, en ik geloof wat er staat geschreven aangaande dit onderwerp.