Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:Gefeliciteerd Stipje. Wat leuk.
ajl schreef:@schipje...gefeliciteerd en geniet ervan!
Ik kreeg ook exceem tijdens mijn zwangerschap ( niet heel veel, maar alleen op mn handen) en wat bij mij geholpen heeft is vaseline lanette creme ( kan je halen bij de apotheek).
Nina87 schreef:Gefeliciteerd, en een voorspoedige zwangerschap gewenst!
Ik las vandaag in de krant een artikel over vrouwen die er pas heel laat achterkomen dat ze zwanger zijn (na 20 weken), soms pas bij de bevalling. In dat artikel stond dat het bij 1 op de 600 zwangerschappen voorkomt! Dat vond ik zelf best wel een hoog percentage want het lijkt me heel raar om niet te merken dat je zwanger bent. In mijn eigen omgeving heb ik het ook nog nooit meegemaakt, iemand anders hier weleens van gehoord?
christien schreef:
Ik heb het een keer meegemaakt in het ziekenhuis. Patient kwam binnen via de spoed, en was
onwel geworden in de supermarkt. Is met ambu naar het ziekenhuis gebracht, waar er na verschillende
onderzoeken uitkwam dat mw. zwanger was en al ontsluiting had.
Deze patient wist ook nergens van, had geen gewichtstoename en menstrueerde elke maand.
Je kon het ook echt niet zien dat ze zwanger was, en die dag zou bevallen.
Patient had al 2 kinderen, maar ook voor haar was het een verassing, ze is dezelfde dag bevallen van een gezonde baby.
Nina87 schreef:christien schreef:
Ik heb het een keer meegemaakt in het ziekenhuis. Patient kwam binnen via de spoed, en was
onwel geworden in de supermarkt. Is met ambu naar het ziekenhuis gebracht, waar er na verschillende
onderzoeken uitkwam dat mw. zwanger was en al ontsluiting had.
Deze patient wist ook nergens van, had geen gewichtstoename en menstrueerde elke maand.
Je kon het ook echt niet zien dat ze zwanger was, en die dag zou bevallen.
Patient had al 2 kinderen, maar ook voor haar was het een verassing, ze is dezelfde dag bevallen van een gezonde baby.
Nou, dat lijkt me echt bizar. Er stond ook in dat artikel dat het vaak vrouwen waren die al kinderen hadden, of juist jonge meisjes. Het lijkt me echt zo raar, dan heb je opeens een baby zonder dat je eerst jezelf er op hebt kunnen voorbereiden (en je man).
pol schreef:Het lijkt me echt een giller als je spontaan buikpijn hebt en er komt een baby....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten