Bekering / Overgave aan God / Een Zorgeloos leven Het Kan!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Bekering / Overgave aan God / Een Zorgeloos leven Het Kan!

Berichtdoor TheKeimpe » 12 apr 2010 19:46

Riska schreef:Het is mij allemaal veel te gemakkelijk.
Ik was zus en zo en toen leerde ik Jezus kennen en toen waren alle problemen voorbij. Nou, niet dus.
Het is allemaal niet zo zeker als hier gesteld wordt.
Het "Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten" kwam niet van de eerste de beste, van de minste onder de gelovigen.
Het kan allemaal zijn dat je je gedragen weet en dat je weet dat God er is en voor je zorgt, maar het is nou eenmaal in het leven niet allemaal "Halleluja, Prijs de Heer". Er zijn ook perioden in het leven waarin Psalm 22 een betere weergave is van wat wij ervaren.
Kortom gezegd: ik voel mij niet gekend in mijn verdriet, mijn strijd met het hele stuk van de topic starter.

Zelden ben ik het zo tot op de laatste punt en komma met je eens geweest Riska!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 apr 2010 09:41

TheKeimpe schreef:
Riska schreef:Het is mij allemaal veel te gemakkelijk.
Ik was zus en zo en toen leerde ik Jezus kennen en toen waren alle problemen voorbij. Nou, niet dus.
Het "Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten" kwam niet van de eerste de beste, van de minste onder de gelovigen.
Het kan allemaal zijn dat je je gedragen weet en dat je weet dat God er is en voor je zorgt, maar het is nou eenmaal in het leven niet allemaal "Halleluja, Prijs de Heer". Er zijn ook perioden in het leven waarin Psalm 22 een betere weergave is van wat wij ervaren.
Kortom gezegd: ik voel mij niet gekend in mijn verdriet, mijn strijd met het hele stuk van de topic starter.

Zelden ben ik het zo tot op de laatste punt en komma met je eens geweest Riska!

En zo blijkt dat christenen van allerlei soort en maat toch weer heel veel gemeen hebben! =D>
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 13 mei 2010 16:23

learsi schreef:
Mortlach schreef: wist je dat "Islam" precies "Overgave (aan God)" betekent?

Dat kan het woordje wel betekenen, maar de vraag is, of een islamiet zich werkelijk aan God overgeeft.
En ja, Mortlach, het is ook de vraag of iemand die zich christen noemt, dat al werkelijk gedaan heeft.
De belangrijkste vraag is, of jij en ik dat al gedaan hebben.

h.g. Learsi

En???
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Bekering / Overgave aan God / Een Zorgeloos leven Het Ka

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2011 10:42

quote="Riska"Het is mij allemaal veel te gemakkelijk.

Mee eens Riska nergens wordt er een makkelijk leven beloofd zonder problemen, wel dat we die
bij Hem mogen brengen
wel de belofte dat we deze bij Hem mogen brengen.

Jezus werd verlaten door God op het moment dat onze vuilheid en zonden op Hem werden
gelegd, niet omdat Hij iets verkeerds gedaan zou hebben, maar daar ben je het wel mee
eens denk ik.

Het is zeker niet allemaal "Hallejula" in het leven, het is vaak zoeken en het kan er op lijken
dat God ons verlaten heeft....maar is dat dan ook zo?

Ik denk dat ieder mens in zijn verdriet gekend wordt door God, daarom waren de woorden
van Jezus ...Mijn God, Mijn God...waarom hebt Gij mij verlaten?

Ik probeer die oude topics weer een nieuw leven in te blazen, omdat ik de sfeer die er toen was zo
fijn vind, elkaar bemoedigen en opbouwen.
Dat is toch het doel van het hele Refoweb.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jun 2011 14:25

Vandaar dat topicstarter en anderen inmiddels weg zijn. #-o
Vanwege de goede sfeer ?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2011 15:21

quote="Race406"

En zo blijkt dat christenen van allerlei soort en maat toch weer heel veel gemeen hebben!

Hier wordt normaal op elkaar gereageerd, zonder de andersdenkend/ gelovige
te betichten van een "schijn-evangelie "
Hier wordt van elkaar herkend wat bekering is.
En natuurlijk moet er weer iemand met een heel negatieve opmerking komen.

De topic heeft de titel bekering/overgave aan God/een zorgeloos leven het kan?
Ik neem direct aan dat je hier niets positiefs over kan posten, anders had je wel
gedaan....al was het maar om Jezus te eren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jun 2011 15:24

Nou stel je voor, dat de rechtsen hier weer gaan posten.
Het was net zo lekker rustig hier :-oo

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2011 15:43

quote="schelpje3"Nou stel je voor, dat de rechtsen hier weer gaan posten.
Het was net zo lekker rustig hier :-oo

Rom.14:19
Zo laten wij najagen hetgeen de vrede en de onderlinge opbouwing bevordert.

Atro

Berichtdoor Atro » 25 jun 2011 16:02

Wat doen we allemaal weer aardig tegen elkaar :roll: Echt christelijk te noemen is het niet :wink: Laten we ons gedragen als volwassenen en niet elkaar de pan uitvegen met alles wat los en vast zit! :!:

Ontopic: ... 'Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij' (Joh. 3:27)

maar er staat nog iets in Johannes 3, namelijk;

Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem. (vers 36)

Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die denzelven vinden. Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er die denzelven vinden. (Matth. 7: 13-14)

En waarom zijn er weinigen die denzelven vinden? Ja, maar ... Deze twee woorden houden ons bij God vandaan! Stop dan met Ja, maar'n en 'Zie het Lam Gods' (Joh. 1:36)

'Ongerechtige dingen hadden de overhand op mij; maar onze overtredingen, die verzoent Gij. (Psalm 65:4) En dan is het voor een mens zo onmogelijk om dat 'maar' te geloven. Maar wat onmogelijk is bij ons, is mogelijk bij God.

(Ik zeg dit ook tegen mezelf!, want mijn Ja, maar's die me bij God vandaan houden, komen door onkunde! Lees dan Zijn Woord en Hij zal spreken)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2011 16:54

quote="Atro"

(Ik zeg dit ook tegen mezelf!, want mijn Ja, maar's die me bij God vandaan houden, komen door onkunde! Lees dan Zijn Woord en Hij zal spreken)

Nou zet je het belangrijkste in kleine lettertjes, :)
Maar je bent wel eerlijk, en inderdaad lees Zijn Woord en Hij zal tot ons spreken.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jun 2011 17:38

schaapje schreef:"Race406"

En zo blijkt dat christenen van allerlei soort en maat toch weer heel veel gemeen hebben!

Hier wordt normaal op elkaar gereageerd, zonder de andersdenkend/ gelovige
te betichten van een "schijn-evangelie "
Hier wordt van elkaar herkend wat bekering is.
En natuurlijk moet er weer iemand met een heel negatieve opmerking komen.

De topic heeft de titel bekering/overgave aan God/een zorgeloos leven het kan?
Ik neem direct aan dat je hier niets positiefs over kan posten, anders had je wel
gedaan....al was het maar om Jezus te eren.
In de opmerking van Race zie ik helemaal niks negatiefs. Het is gewoon een constatering dat er ogenblikken zijn dat leden van alle soorten kerken het toch met elkaar eens kunnen zijn...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2011 18:56

@Riska,
Dat bedoelde ik ook dat Race positief opmerkte dat verschillende geloofsrichtingen
het juist met elkaar eens kunnen worden, omdat allemaal dezelfde Heer liefhebben
en doorop bouwen en we toch door alle verschillen één zijn. :D

Het laatste stukje van mijn posting was voor iemand die altijd negatief
lijkt te moeten reageren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jun 2011 19:47

schaapje schreef:@Riska,
Dat bedoelde ik ook dat Race positief opmerkte dat verschillende geloofsrichtingen
het juist met elkaar eens kunnen worden, omdat allemaal dezelfde Heer liefhebben
en doorop bouwen en we toch door alle verschillen één zijn. :D

Het laatste stukje van mijn posting was voor iemand die altijd negatief
lijkt te moeten reageren.

Nou, wees maar niet bang meer hoor. Zoals anderen hier wegge"post" zijn, zal ik hier ook voorlopig verdwijnen.
Kun je hier helemaal evangeliseren :D

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2011 20:38

Nou, wees maar niet bang meer hoor. Zoals anderen hier wegge"post" zijn, zal ik hier ook voorlopig verdwijnen.
Kun je hier helemaal evangeliseren

Hallo schelpje ik ben helemaal niet van plan jou weg te "posten" ik zie dat jij mij "achtervolgt
Van de rest heb ik een pb gemaakt.

Atro

Berichtdoor Atro » 25 jun 2011 21:11

schaapje schreef:een mens zich "kan" bekeren,

En als je moeite hebt met de uitspraak "eens mens kan zich bekeren " ik weet niet hoe ik het
anders moet uitleggen dan dat ik in gebed tegen Jezus Christus heb gezegd " ik geloof U
ik geloof dat u voor mij gestorven bent en dat ik een zonder ben (helemaal precies weet ik het
niet meer) maar God heeft het in mijn hart uitgewerkt en zo heb ik de zekerheid dat ik gered
en Zijn kind ben, Natuurlijk is dit kort gezegd en is er veel meer gebeurd dan ik hier even kan
opschrijven. Maar ik weet zeker dat het bij anderen "bekeerden" ook zo gegaan zal zijn.

Een mens 'kan' zich bekeren. Gelukkig merk ik dat je later erop terug komt met de woorden; "maar God heeft het in mijn hart uitgewerkt .." 'Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij' (Joh. 3:27).

Wij zijn onmachtig om 'ons' te bekeren. Dat merk ik bij mezelf, maar God doet het op jouw klagen! Want zou God Zijn eigen Woord niet waarmaken? Zie Psalm 81 vers 11; "Ik ben de Heere, uw God, Die u heb opgevoerd uit het land van Egypte; doe uw mond wijd open, en Ik zal hem vervullen.. Zoals ik eerder aangegeven heb .. wat onmogelijk is voor de mens, is mogelijk bij God. Want welke Psalm heb je als kind als eerste geleerd?

En met een lichte zekerheid durf ik te zeggen dat je het wel met me eens bent :wink:
Laatst gewijzigd door Atro op 27 jun 2011 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”