em_ma schreef:esli schreef:Ja, daar ben ik idd. ook bang voor. En die specifiek ethische kwesties vormen toch maar een klein gedeelte waarover beslissingen genomen moeten worden.
Ik vind het belangrijk als christen dat er zoveel mogelijk christelijke geluiden in de plaatselijke of landelijke politiek te horen zijn, de rest (parkeerplaatsen/nieuwe winkelcentra) vind ik van ondergeschikt belang. Ik heb liever dat de bouw van een abortuskliniek tegengehouden wordt, dan dat ik tot 22.00 uur mn booschappen kan doen in mijn stad. En mijns inziens kan ik dat het best bereiken door op een christelijke partij te stemmen.
Jullie zullen het vast niet zo bedoelen en ieder mag zn mening geven, dat doe ik immers ook

, maar ik krijg het gevoel dat ik mij erg verdedigen moet omdat ik op een christelijke partij stem en mij verder over weinig zorgen maak wat er in mn stad gebeurd, ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld.
Er lopen hier toch meer christenen rond of niet? Wat vinden zij dan belangrijk?
Als je als christen de mogelijkheid hebt om je stem te laten horen, is het dan niet je plicht om op een christelijke partij te stemmen?
Ik vind een zo laag mogelijke OZB belangrijk.
Ik vind het belangrijk dat onze gemeente goed functioneert tegen zo laag mogelijke kosten.
Ik ben voor een Krimpenerwaardgemeente zonder Krimpen aan den IJssel erbij, maar met de vijf andere gemeenten samen.
Ik ben voor gescheiden afvalinzameling.
Ik ben voor afschaffing van de meest belachelijke belasting die er is (hondenbelasting).
Ik ben voor een fietserstunnel onder de N210.
Lieve Em-ma, heb je wel eens over dat soort punten nagedacht?
Dat je met je hart en vanuit je geloof stemt, dat steun ik - en dat weet je.
Maar als je stemt, denk je dan ook aan wat er in een partijprogramma staat? Stel dat jouw (christelijke) partij wil dat jouw straat een doorgaande weg wordt, zodat je veel meer verkeersoverlast krijgt - wat doe je dan? Stem je dan nog op die partij, omdat die partij de winkels op zondag dicht wil houden, of stem je dan voor een andere partij, omdat die jouw straat stil, schoon en kindvriendelijk wil houden?
Daar ben ik benieuwd naar.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.